Drzewko pieprzowe?

1. Data: 2008-03-27 16:59:52

Temat: Drzewko pieprzowe?
Od: "Dorota ***" <d...@W...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie
Uprzejmie proszę o pomoc w prawdziwym zidentyfikowaniu zdjęcia. Na doniczce
pisze: drzewko pieprzowe, niestety, nie ma łacińskiej nazwy, w sieci
niewiele . Bardzo mi się ono spodobało, kupiłam, a teraz boję się, że
padnie. Liście są bardzo delikatne. Może ktoś ma podobne i wie, jak z nim
postępować.

http://www.garnek.pl/dorkadorci/1231300
http://www.garnek.pl/dorkadorci/1231299
http://www.garnek.pl/dorkadorci/1231298

Podejrzenia na jednej z trzech stron sieciowych to: żółtodrzew pieprzowy
(Zanthoxylum piperitum ), pieprzowiec chiński , murraja wiechowata.

Pozdrawiam serdecznie
Dorota

2. Data: 2008-03-27 21:35:55

Temat: Re: Drzewko pieprzowe?
Od: "tomboj0" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Podejrzenia na jednej z trzech stron sieciowych to: żółtodrzew pieprzowy
> (Zanthoxylum piperitum ), pieprzowiec chiński , murraja wiechowata.

zanthoxylum fagara
pozdrawiam
tomek

3. Data: 2008-03-27 21:46:14

Od: iwanos <i...@6...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dorota *** pisze:
> [...]
>
> Podejrzenia na jednej z trzech stron sieciowych to: żółtodrzew pieprzowy
> (Zanthoxylum piperitum ), pieprzowiec chiński , murraja wiechowata.

czołem Dorotko !
Zobacz tutaj
chyba o to chodzi
http://skocz.pl/drzewko_pieprz

4. Data: 2008-03-28 16:09:02

Od: PG <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

iwanos pisze:

> czołem Dorotko !
> Zobacz tutaj
> chyba o to chodzi
> http://skocz.pl/drzewko_pieprz

Hahahh kaprofil pierszej wody haahah niezły zbok z Ciebie :-).

http://www.zgapa.pl/zgapedia/Koprofilia.html

PG

5. Data: 2008-03-28 16:26:28

Od: "Dorota ***" <d...@W...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> PG

Hejka
Iwanosa znam z grupy kulinarnej - nie wchodziłam na żaden z powyższych
linków. :-)

D.

6. Data: 2008-03-28 16:32:40

Od: "Dorota ***" <d...@W...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> zanthoxylum fagara
> pozdrawiam
> tomek

Dzięki za upewnienie. Co do zanthoxylum piperitum, gdyby ktoś szukał kiedyś
na tej grupie - zamieszczam informacje, które znalazłam (w skrócie):
1. żółtodrzew pieprzowy dorasta do 3-4 m (niestety), pochodzi z Madagaskaru,
popularny jest w Japonii, Chinach - w Azji , osłonki nasion wykorzystywane
są jako przyprawy (pieprz seczuański)
2. nadaje się na bonsai
3. nie lubi, gdy woda stoi w podstawce, ale od wiosny do jesieni należy go
dość obficie podlewać
4. co do światła - źródła są sprzeczne - jedne podają, że lubi bezpośrednie
słońce, drugie, że jasne, ale nie bezpośrednio nasłonecznione (za firanką na
południowym oknie)
5. ponoć nadaje się do wsadzenia w grunt - ponoć wytrzymuje do -23 stopni w
zimie! (na razie nie będę sprawdzać)
6. należy go nawozić w okresie wiosenno-letnim, ale nie wiem, jakim nawozem
(spróbuję uniwersalnym)
7. jeśli jest przycinany, powinny być przycinane korzenie i korona
jednocześnie (?)

Pozdrawiam serdecznie
Dorota

7. Data: 2008-03-28 19:14:19

Od: Katarzyna Tkaczyk <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dorota *** pisze:

> Hejka
> Iwanosa znam z grupy kulinarnej - nie wchodziłam na żaden z powyższych
> linków. :-)

A ja go znam z alt.kawalow i niestety weszłam...

Pozdrawiam
Kaśka

8. Data: 2008-03-28 19:36:29

Od: Jacek Ostaszewski <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Katarzyna Tkaczyk pisze:

> A ja go znam z alt.kawalow i niestety weszłam...
>
> Pozdrawiam
> Kaśka

Przecież to idiota ewidentny. Zamiast go do KF to wy się zastanawiacie
czy wchodzić? Jak to idzie: debil-kretyn-idiota? Czy odwrotnie? No,
rzadko powstaje pomieszanie dwóch stanów, a tu mamy nie mieszankę, tylko
eksperymentalną i samoistną mieszaninę. Wszystkich trzech. Nowa jakość!

--
JackOss - po kiego mi sygnaturka?!!

9. Data: 2008-03-28 21:40:11

Od: iwanos <i...@6...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek Ostaszewski pisze:

> [...]
> rzadko powstaje pomieszanie dwóch stanów, a tu mamy nie mieszankę, tylko
> eksperymentalną i samoistną mieszaninę. Wszystkich trzech. Nowa jakość!

weź daj spokój jacuś ja tak dla jajcuF :]

10. Data: 2008-03-28 21:46:04

Od: iwanos <i...@6...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hahahh kaprofil pierszej wody haahah niezły zbok z Ciebie :-).
>
> http://www.zgapa.pl/zgapedia/Koprofilia.html

zły link szeFie raczej :

http://pl.wikipedia.org/wiki/Trolling

moje róże