Dynia

1. Data: 2000-09-04 08:31:34

Temat: Dynia
Od: "Ewka" <j...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wysiałam na wiosnę kilkanaście nasin dyni. Wzeszło jedno. Dynia pięknie
kwitła, ale tylko jeden owoc się utrzymał - reszta gniła. No i mam pytania
do osób z doświadczeniem:
- dlaczego owoce gniły? za dużo deszczu w tym roku?
- kiedy dynia jest dojrzała do zerwania? teraz jest wielkości bardzo dużego
arbuza
- czy to się je? czy tylko przetwory i jakie?
Nie jest to chyba popularna roślina, bo nikt ze znajomych jej nie uprawia, a
w czasopismach i na stronach www prawie nioc nie znalazłam.

Pozdrowienia Ewka

2. Data: 2000-09-04 08:42:48

Temat: Re: Dynia
Od: Krystyna Chiger <k...@m...ci.uw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewka napisala:

> Wysiałam na wiosnę kilkanaście nasin dyni. Wzeszło jedno.

U mnie w tym roku wszystkie dyniowate wzeszly pozno i mniej
niz powinno - to chyba "zasluga" wiosennej suszy.

> Dynia pięknie
> kwitła, ale tylko jeden owoc się utrzymał - reszta gniła. No i mam pytania
> do osób z doświadczeniem:
> - dlaczego owoce gniły? za dużo deszczu w tym roku?

Nie wiem - nie mi nie zgniło, może coś je uszkodziło?

> - kiedy dynia jest dojrzała do zerwania? teraz jest wielkości bardzo dużego
> arbuza

Powinna miec pomarańczowy kolor - wielkości bywają różne.

> - czy to się je? czy tylko przetwory i jakie?

Dynia marynowana (tak jak gruszki), zupa z dyni, placki z dyni.

> Nie jest to chyba popularna roślina, bo nikt ze znajomych jej nie uprawia, a
> w czasopismach i na stronach www prawie nioc nie znalazłam.

Popularniejsze są inne dyniowate - kabaczki, cukinie, patisony.
Zapytaj na pl.rec.kuchnia, pewnie znajdą jeszcze wiele innych potraw :-)

Krycha

3. Data: 2000-09-13 12:58:10

Od: p...@f...onet.pl (Piotr Koliński) szukaj wiadomości tego autora

U mnie w tym roku tez większość zawiązków cukini z niewiadomych przyczyn gnije.

Pozdrowienia !
Piotr Koliński
email p...@f...onet.pl

Szczepienie iglaków