Dziura w oczku.

1. Data: 2005-11-25 19:49:49

Temat: Dziura w oczku.
Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Z końcem sierpnia zauważyłam nienormalny ubytek wody, ok.5 -7 cm
miesięcznie. Dwa razy dolałam. Potem zrobiło się za zimno na jakiekolwiek
akcje. Jak będzie odwilż to doleję. Na razie staw jest zamarznięty. Dzisiaj
wyłamałam trochę lodu. Woda nadal opada. Co dalej? Oczko ma ok. 2 m.
głębokości, jest duże. Wezwać firmę, żeby wypompowała wodę i znalazła
dziurę? Sukcesywnie dolewać?. A co z rybami i roślinami? Jeśli poczekam aż
woda opadnie do poziomu dziury, to czym to kleić?
pozdrawiam z rozpaczą!
Anka

2. Data: 2005-11-26 00:04:12

Temat: Re: Dziura w oczku.
Od: "AurorA" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Anna Kwiecińska wrote:
> [...]
> wypompowała wodę i znalazła dziurę? Sukcesywnie dolewać?. A co z
> rybami i roślinami? Jeśli poczekam aż woda opadnie do poziomu

Pora wyjatkowo niesprzyjająca na wszelkie prace w oczku. Ja bym
poczekał do wiosny (w interesie ryb i roślin). 5-7 cm to niewiele, postaraj
sie
robić dolewki w czasie odwilży.
Zimą ubytek wody powinien sie zmniejszyć, a jak ziemia zamarznie do poziomu
wycieku
wody przestanie ubywać.
Jeśli to folia PCV, to klej klejem do takiej folii.

Arkadiusz Prażmowski
www.oczkowodne.net

3. Data: 2005-11-26 16:08:18

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

AurorA napisał(a):
[...]
> Jeśli to folia PCV, to klej klejem do takiej folii.

Nie ma takiej folii ani kleju do niej.
:-(
pozdr. Jerzy

4. Data: 2005-11-26 20:12:24

Od: "Paweł Woynowski" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

> Z końcem sierpnia zauważyłam nienormalny ubytek wody, ok.5 -7 cm
> miesięcznie.

Przyjmując że do wiosny ubędzie 40 - 50 cm wody to przy tej głebokości (2 m) nie
będzie większym problemem. Problemem może być siarkowodór gromadzący się pod
lodem (tzw. przyducha). Proponuję w celu zapobieżenia jej napowietrzacz,
oczywiście jeżeli masz dostęp do prądu nad stawem. Stosuję tę metodę od kilku
lat i nie mam problemów z przyduchą i przeręblami. Tu jedna uwaga, potrzebny
jest napowietrzacz o dużej wydajności. Więcej na ten temat piszę na stronie
http://mikrojezioro.met.pl/tech/przerebel.html

> [...]
> dziurę? Sukcesywnie dolewać?. A co z rybami i roślinami? Jeśli poczekam aż
> woda opadnie do poziomu dziury, to czym to kleić?

Miałem przed dwoma tygodniami podobny problem z dziurą w folii PVC w oczku u
znajomego. Przerosły ją korzenie wierzby posadzonej zbyt blisko brzegu oczka.(ok
60 cm)na wysokości 40 cm pod lustrem wody mierząc od powierzchni oczka.
Kleił ją wcześniej "taśmą do naprawy oczek" okazło się że to najzwyklejsza taśma
techniczna tyle tylko że czarna, a nie srebrna, o szer 5 cm. Wytrzymała jedynie
dwa miesiace.Znajomy zlikwidował wystające "brody" korzeni i zakleił folię tą
taśmą, bez likwidacji głównych winowajców, korzeni pod folią.
Teraz wypompowałem 3/4 wody, odkryłem folię na brzegu, długości 4 m i wyciąłem
korzenie. Folię rozgrzewałem postawioną obok farelką aby zrobiła się bardzej
elastyczna. Po oczyszczeniu bardzo drobnym papierem ściernym i odtłuszczeniu
acetonem, folia została ułożona płasko, na włożonym pod spód kawału sklejki i
równo posmarowana przeźroczystym klejem poliuretanowym (w sprzedaży pod nazwą
"Klej Szewski" w cenie ok. 4,50 za tubkę 75 gr.) Tak samo smarujemy przygotowaną
wcześniej łatkę z folii PVC o gr.0,6 mm. która zachodziła ok 5 cm poza obrys,
dość dużego bo 25 - 10 cm otworu w folii. Po upływie ok 10 min łatkę dociskamy
do folii i dokładnie likwidujemy powstające ew. pęcherze powietrza w miejscu
klejenia. Cały czas w trakcie klejenia farelka ogrzewała folię. Po odczekanu 2
godzin ułożyłem folię ponownie tak jak była wcześniej ułożona i wykończyłem
brzegi darnią (zdjętą przy odkrywaniu folii) którą był wykończony brzeg oczka na
zakładzie z folii i uzupełniłem wodę w oczku. Cała praca zajęła mi jeden dzień.
Będąc tam wczoraj nie stwierdziłem ubytków wody.

> pozdrawiam z rozpaczą!
> Anka

Nie rozpaczaj, proponuję poczekać do wiosny i zrobić to samo co opisałem wyżej.
Jak nie będziesz dolewała wody do stawu to łatwiej będzie Ci znaleść wycieki,
wyciek powinien sie zatrzymać w miejscu uszkodzenia folii. Nie wiem jakiej folii
użyłaś do uszczelnienia oczka. Jeśli to była folia ogrodnicza to możesz mieć
poważne problemy, natomiast jeślli to folia do oczek z PVC to myślę że jeśli nie
wchodziło się do stawu nie powinno być wycieków w samym dnie. Najprawdopodobniej
wyciek powstał w brzegu stawu i spowodowały go korzenie roślin lub jakieś
gryzonie. Tak że otwory nie powinny być za głęboko. Trzeba tylko teraz
kontrolować ubytek aby nie spadł poniżej 1 m od dna, w co raczej wątpię.

Pozdrawiam,
Paweł Woynowski
http://www.mikrojezioro.met.pl

5. Data: 2005-11-26 22:36:24

Od: "AurorA" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

JerzyN wrote:
> AurorA napisał(a):
> [...]
>
> Nie ma takiej folii ani kleju do niej.
> :-(

http://www.google.pl/search?hl=pl&q=folia+pcv&btnG=S
zukaj+w+Google&lr=lang_p

Możesz ją zwać inaczej, jednak
większość używa skrótu PCV.
I każdy wie o co chodzi.
(Prawidłowo PCW lub PVC).

Arkadiusz Prażmowski
www.oczkowodne.net--

6. Data: 2005-11-27 10:31:52

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

AurorA napisał(a):
> http://www.google.pl/search?hl=pl&q=folia+pcv&btnG=S
zukaj+w+Google&lr=lang_p

;-)))))))))))))))))))))))
http://www.google.pl/search?hl=pl&q=pvc&btnG=Szukaj&
lr=

> Możesz ją zwać inaczej, jednak
> większość używa skrótu PCV.

Jaka większość?
I napisz co oznacza PCV.

> I każdy wie o co chodzi.
> (Prawidłowo PCW lub PVC).

Dlaczego piszesz niepoprawnie skoro wiesz jak jest prawidłowo.
:-(
pozdr. Jerzy

7. Data: 2005-11-27 16:18:44

Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JerzyN" <0...@m...pl> napisał w wiadomości
.

Nie ma takiej folii ani kleju do niej.

Folia do oczek wodnych. Nie ma do niej kleju? To co, wyrzucić całą trzeba?
Anka
:-(
pozdr. Jerzy

8. Data: 2005-11-27 16:37:23

Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paweł Woynowski" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
Proponuję w celu zapobieżenia jej napowietrzacz,
> oczywiście jeżeli masz dostęp do prądu nad stawem.

Nie mam :(.

> Miałem przed dwoma tygodniami podobny problem z dziurą w folii PVC w oczku
> znajomego. Przerosły ją korzenie wierzby

Być może u mnie tę pracę wykonały orzechy, czy pozostawiony korzeń :(. Bo
chyba nie mały bambusik posadzony rok temu.

> Nie rozpaczaj, proponuję poczekać do wiosny i zrobić to samo co opisałem
wyżej.

Masz rację. Teraz boję się tylko o ryby i o grzybienie dwa. Folii zostało
mnóstwo i jest to uczciwa, gruba folia specjalnie do oczek wodnych, kupiona
w Castoramie za ok.1000 zł. Zanim zabrałam się do budowy oczka,
przestudiowałam dokładnie wszystkie www z tym związane, m.in.Twoją, zadałam
sporo pytań na grupie i to oczko figuruje w Fotogalerii pt. "Mój Ogród".
Teraz, po roku bardzo wypiękniało, w jesieni zostało obłożone 2 tonami
białego kamienia, posadzone rosliny urosły i taki pech :(.

. Trzeba tylko teraz
> kontrolować ubytek aby nie spadł poniżej 1 m od dna, w co raczej wątpię.

>Więc teraz profilaktycznie myślę jeszcze dolewać przy dodatnich
temperaturach i spasuję w lutym. Potem zacznie się nerwowe czekanie.
Dziękuję za rady.
Anka

9. Data: 2005-11-27 16:47:41

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Anna Kwiecińska napisał(a):
> [...]
>
> Nie ma takiej folii ani kleju do niej.
>

> Folia do oczek wodnych. Nie ma do niej kleju? To co, wyrzucić całą trzeba?

Rzecz dotyczy poprawnego nazewnictwa, jest folia PCW lub z ang. PVC.
Nie ma foli PCV, to błędna nazwa ale niestety spotykana dosyć często.
pozdr. Jerzy

10. Data: 2005-11-27 20:15:00

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Paweł Woynowski" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

> Być może u mnie tę pracę wykonały orzechy, czy pozostawiony korzeń :(.
Bo
> chyba nie mały bambusik posadzony rok temu.

Nie chcę krakać, ale te podziemne kłącza bambusów to zdrewniałe bywają i z
ostrumi końcami:(

Pozdrawiam, Basia.

świerk gniazdkowaty.
Poszukiwany ogrodnik do opieki nad ogrodem w W-wie [SPAM]
Re: Poszukiwany ogrodnik do opieki nad ogrodem w W-wie [SPAM]
Kasiom
przycinanie dalii ?