Dziwna brzoskwinia

1. Data: 2008-09-08 11:33:57

Temat: Dziwna brzoskwinia
Od: "Antoni.Broniak" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam, i przedstawiam sadowniczą zagadkę.
Mam brzoskwinię samosiejkę - nie wiem jaka odmiana.
W zeszłym roku owocowała po raz pierwszy:
Owoce średniej wielkości, koloru ciemno fioletowo - czerwonego do prawie
czarnego, miąższ fioletowo-czerwony, tak soczysty, że przy ugryzieniu sok
ciekł po palcach, dobrze odchodzi od pestki, za to skórka wcale. Nie było
takiej siły żeby ściągnąć skórkę nawet po oparzeniu a nawet po ugotowaniu.
W tym roku owocuje ponownie:
Owoce żółto - czerwone, średniej wielkości, miąższ żółto - zielonkawy, lekko
mączysty, sok nie kapie, dobrze odchodzi od pestki, skórka schodzi łatwo
nawet bez oparzania.
Nic z tego nie rozumiem. To wygląda jakbym opisał dwie różne odmiany, a to z
tego samego drzewa. Przecież nikt mi tego drzewa nie zamienił.
Czy ktoś bardziej doświadczony mógłby wyjaśnić to zjawisko?

Pozdrawiam
Antoni Broniak

2. Data: 2008-09-08 16:17:17

Temat: Re: Dziwna brzoskwinia
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 8 Sep 2008 13:33:57 +0200, Antoni.Broniak napisał(a):

> [...]
> tego samego drzewa. Przecież nikt mi tego drzewa nie zamienił.
> Czy ktoś bardziej doświadczony mógłby wyjaśnić to zjawisko?

Inne warunki pogodowe i wodne. Też tak mam z jedną uleną: jak słoneczne
lato, to śliwki małe, ale słodziuchne i złociste oraz w smaku intensywne,
jakby zagęszczone, a jak nieco gorsza pogoda i nie ma suszy, to lekko
zielonkawe, rozlazłe i mdłe.
Aha - w dodatku na tym samym drzewie jedne odchodzą od pestki, a inne
wcale, żebyn ie wiem, co. I wcale nie zależy to od fazy dojrzalości równo
dojrzałe się oddzielają albo nie i już.
--

"Ludzki mózg jest zbyt skomplikowany, aby dał się poznać
samemu sobie... A gdyby taki nie był, byłby po prostu zbyt głupi, aby

3. Data: 2008-09-10 07:19:54

Od: "skryba ogorodowy" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Antoni.Broniak" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Witam, i przedstawiam sadowniczą zagadkę.

Zasilałeś drzewko jakimś nawozem?

Pozdrawiam pogodnie
skryba

4. Data: 2008-09-10 20:48:12

Od: "Antoni.Broniak" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "skryba ogorodowy" <z...@w...pl> napisał w wiadomości

> Zasilałeś drzewko jakimś nawozem?
>
> Pozdrawiam pogodnie
> skryba

Zasilałem, zarówno w zeszłym roku jak i w tym, wczesną wiosną Polifoska i
ponownie po kwitnieniu. Za każdym razem solidna garść.
To co pisze Iksełka - "Inne warunki pogodowe i wodne." to może ma jakiś
sens, ale czy do tego stopnia? Ponadto w zeszłym roku była koszmarna
susza - brzoskwinie były ogromnie soczyste. W tym roku lało praktycznie całe
lato to brzoskwinie są o wiele mniej soczyste a niektóre wręcz mączyste. Czy
to nie powinno być odwrotnie? Nic z tego nie rozumiem.

Pozdrawiam
Antoni Broniak

co pod drzewa
Holendersko-marysine refleksje