Dziwne bóle głowy.

1. Data: 2004-10-14 13:08:31

Temat: Dziwne bóle głowy.
Od: "Grzegorz" <n...@e...nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Moja narzeczona ma dziwną przypadłość - silne i dość dziwne bóle głowy.
Ból zlokalizowany jest w prawej cześci czaszki i szyji.
Dolegliwosci bolowe rozpoczynaja sie od dziwnego kłucia przy kręceniu głową,
z czasem w ciagu dnia boleć zaczyna cała szyja i głowa.
Dziewczyna 2 tygodnie temu w czwartek trafiła na oddział neurologi z
objawami zapalenia opon mózgowych (sztywny kark, bol głowy). Jednakże
punkcja lędzwiowa nie wykazała stanu zapalnego. W innych przeprowadzonych
badaniach (krew, mocz, EEG, CT głowy) też nic nie wyszło. Po 8 dniach
została ze szpitala wypisana w stanie dobrym. Podczas pobytu w szpitalu
brała Ketonal i APO-Naproxen, oraz leżała wiec dolegliwości bólowe ustąpiły.
Lekarze stwierdzili bóle migrenowe.
Niestety głowa boli ja nadal i wczoraj miała zrobione prześwietlenie
kregosłupa szyjnego, gdyż lekarz rodzinny do którego sie zgłosiła
podejrzewał, że bóle mogą być spowodowane zmianą właśnie w kręgosłupie.
Rentgen jednakże zmian nie wykazał.
Macie może jakiś pomysł co z tym dalej robić, do jakiego lekarza sie udać?
Może jakieś dodatkowe badania?
I jeszcze jedna rzecz dziewczyna przyjmuje autoszczepionke na jakieś
bakterie które zagnieździły sie w gardle i wywoływały zeszłej zimy czeste
anginy. Dzisiaj bierze ostatni zastrzyk.

Grzegorz

2. Data: 2004-10-14 13:13:20

Temat: Re: Dziwne bóle głowy.
Od: "Anetta" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Może jakieś dodatkowe badania?
jako dodatkowe badanie proponuję badanie dna oka, może wiele powiedzieć, u
mnie w ten sposób potwierdzono migrenę, chociaż okulistą nie jestem i nie
wiem co tam pani doktor zobaczyła ;) ale na ten temat to może casus coś
podpowie?
pozdrawiam A

3. Data: 2004-10-14 13:13:40

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 14 Oct 2004 15:08:31 +0200, Grzegorz wrote:

> [...]
> Rentgen jednakże zmian nie wykazał.
> Macie może jakiś pomysł co z tym dalej robić, do jakiego lekarza sie udać?

Ja bym się poradził neurologa z doświadczeniem w diagnostyce i leczeniu
bólów głowy.

Może warto by jeszcze dorobić zdjęcia czynnościowe kręgosłupa szyjnego -
ale poczekajcie z tym na opinie lekarza..

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)
/Wilder Penfield/

4. Data: 2004-10-14 13:42:23

Od: "Grzegorz" <n...@e...nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Było robione w szpitalu.

Grzegorz

5. Data: 2004-10-14 13:58:47

Od: "Grzegorz" <n...@e...nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Może warto by jeszcze dorobić zdjęcia czynnościowe kręgosłupa szyjnego -
> ale poczekajcie z tym na opinie lekarza..
Szczerze to nie wiem na czym to badanie polega, ale zdjecia były robione z
tyłu, z boku i z głową odchyloną maksymalnie do tyłu oraz do przodu.
Na karcie informacyjnej ze szpitala rozpoznanie jest po łacinie i nie jestem
w stanie tego rozszyfrować a brzmi to dokładnie tak:

CEPHALEA PROBABILITER VASOMOTORIA.
TUMOR LOBI FRONTALIS DEX. ORIGINIS INCERTAE
/GANGLONEUROMA?, MENINGEOMA?/

Grzegorz

6. Data: 2004-10-14 15:18:42

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 14 Oct 2004 15:58:47 +0200, Grzegorz wrote:

> Szczerze to nie wiem na czym to badanie polega, ale zdjecia były robione z
> tyłu, z boku i z głową odchyloną maksymalnie do tyłu oraz do przodu.

Czyli były robione zdjęcia czynnościowe. Dobrze.

> [...]
> w stanie tego rozszyfrować a brzmi to dokładnie tak:
> CEPHALEA PROBABILITER VASOMOTORIA.
> TUMOR LOBI FRONTALIS DEX. ORIGINIS INCERTAE

Czyli jednak badanie CT głowy nie jest całkowicie prawidłowe.

Wbrew sobie zaproponuję zwrócenie się do lekarza, który wypisywał chorą
ze szpitala, z prośbą o przetłumaczenie na polski i wyjaśnienie o co
chodzi.

Podtrzymuję tez propozycję dalszej obserwacji i opieki neurologicznej.

7. Data: 2004-10-14 17:03:46

Od: "Simonto" <s...@A...onetMNIE.pl> szukaj wiadomości tego autora

A jakie ma cisnienie krwi i tetno ? Moze byc nadcisnienie - u mnie tez
objawialo sie czyms w rodzanu skretu szyi.

Simonto

8. Data: 2004-10-15 07:33:34

Od: "Grzegorz" <n...@e...nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czyli jednak badanie CT głowy nie jest całkowicie prawidłowe.

O tym to ja wiem juz od dobrych kilku lat. Wyszło to zuplenie przypadkiem
zreszta - w prawym płacie czolowym jest ognisko płynowe ktore przez
neurochirurga pare lat temu zostało zdiagnozowane jako wada rozwojowa nie
wymagajaca leczenia operacyjnego. Jest to w oponie pajęczej i od czasu
wykrycia (kilka badan kontrolnych) nie wskazało przemieszczania ani wzrostu.
Nie ma cech obrzeku, ani naciekania, przestrzeń komorowa jest prawidłowa.
Ordynator neurochirurgi stwierdzil zeby wogole sie tym nie przejmować.

Grzegorz

9. Data: 2004-10-15 07:34:26

Od: "Grzegorz" <n...@e...nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

>A jakie ma cisnienie krwi i tetno ?
Wporządku.

Grzegorz

Nadcisnienie :(
choroba Pethersa
Medycyna sportowa poszukuje ciekawych stron?
Prosaki
Kardiopatia..