Dziwny robaczek w doniczce

11. Data: 2009-11-22 22:50:21

Temat: Re: Dziwny robaczek w doniczce
Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sebastian Biały pisze:

> W doniczce poza ziema sa tez kawalki kory/drewna. Widocznie ma co jeść.

Chyba ukrywają się pod korą. Czym się żywią ?
> http://www.robale.pl/index/2/106

Przydałaby się pułapka z przynętą :-)

Pozdrawiam, Barbara

12. Data: 2009-11-23 17:24:34

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sebastian Biały pisze:

> Na razie Wij wygrywa.

Kiedyś miałam cytrynę skierniewicką. Nie mam
chłodnego miejsca do zimowania takich roślin i przędziorki atakowały
zawzięcie. A mogłam położyć ozdobnie kilka kawałków kory, wpuścić wija
drewniaka - samca i po sprawie :-)
Twoja roślina jest wolna od przędziorków ?
Gotowe podłoża tez nie zawsze są jakie powinny być. W tym przypadku
potrzebne pH 6,1 do 6,7. Nieraz na forach "doniczkowych" czytałam
narzekania. Często są b. kwaśne.
Skoro nie wiadomo co szkodzi, chyba najlepszym wyjściem będzie wymiana
podłoża, jak radzi Dirko. Przy okazji sprawdzisz stan korzeni. Roślina
postawiona po takim zabiegu w chłodnym miejscu na zimę
nie powinna od tego zmarnieć.

Pozdrawiam, Barbara

nawożenie
Rok w ogrodzie