EGOIZM ?

1. Data: 2002-05-10 23:11:15

Temat: EGOIZM ?
Od: "go" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeśli ktos nie daje czegoś innym, nazywany jest egoistą.
Jak nazwać wobec tego osobę, która nie tylko nie daje, ale chce brać ...

Pozdrawiam.
Andrzej

Nikt sie nie zjawi, by Ci pomóc.

1. Data: 2002-05-10 23:24:07

Temat: Re: EGOIZM ?
Od: Flyer <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

go wrote:

> Jeśli ktos nie daje czegoś innym, nazywany jest egoistą.
> Jak nazwać wobec tego osobę, która nie tylko nie daje, ale chce brać ...

Tez egoista

"Egoizm (z łacińskiego ego – ja), postawa życiowa polegająca na
kierowaniu się w postępowaniu tylko własnym dobrem i interesem."
http://wiem.onet.pl/wiem/014536.html

A wiec nie ma tu mowy o dawaniu ale o postawie. Nic nie dajac
pasozytuje sie pasywnie i zmusza innych do dawania (uczuc i realnych
obiektow).

W moim rozumieniu (to juz chyba egocentrym ;) ) egoizmem ale bez
konotacji negatywnych jest nawet danie zebrakowi jalmuzny, bo czuje sie
wtedy "lepszy" (lepszy bo czynie dobro - jaki egocentryk takie dobro ;)
) albo chce zeby sie odczepil (dal MI spokoj). Wiec skoro ktos nie chce
czegos dac egoiscie, moze sam zostac posadzony o egoizm - pulapka
pojeciowa zwiazana z subiektywnym odbiorem rzeczywistosci przez
jednostke.

Flyer

1. Data: 2002-05-10 23:32:25

Od: "remo" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

'go'

> Jak nazwać wobec tego osobę, która nie tylko nie daje, ale chce brać ...

po angielsku "demi-virgin", po naszemu "lodziara"

nie wytrzymałem ...

rw

1. Data: 2002-05-11 04:13:51

Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx> szukaj wiadomości tego autora

>po angielsku "demi-virgin"
pierwotnie po francusku:-)
Kołtun, faszysta, homofob i seksista.:-)))

1. Data: 2002-05-11 05:57:03

Od: k...@w...pl (koryntianin) szukaj wiadomości tego autora

> From: "go"
> Jeśli ktos nie daje czegoś innym, nazywany jest egoistą.
> Jak nazwać wobec tego osobę, która nie tylko nie daje, ale chce brać ...

Pasożyt

koryntianin

1. Data: 2002-05-11 10:10:49

Od: "Robcik" <l...@w...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "koryntianin" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

> Pasożyt
a nie Pasożyd

1. Data: 2002-05-11 13:06:27

Temat: Odp: EGOIZM ?
Od: "a Kuku!!!" <m...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik go <a...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:abhjql$o8p$...@n...tpi.pl...
> Jeśli ktos nie daje czegoś innym, nazywany jest egoistą.
> Jak nazwać wobec tego osobę, która nie tylko nie daje, ale chce brać ...

a jak nazwac czlowieka ktory nie chce nic od innych bo nie chce byc
upierdliwy ale mu wciskaja na sile???

1. Data: 2002-05-11 13:49:11

Od: "remo" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"a kuku"

poddający się manipulacji ...

rw

1. Data: 2002-05-11 20:47:13

Od: "Masoneczka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "go"

> Jak nazwać wobec tego osobę, która nie tylko nie daje, ale chce brać ...

W kategoriach biorca i dawca to nie brzmi pejoratywnie ;) czyżby to typowy
Polak (Polka)!!!
TYlko co brać? gadżety reklamowe? łakomić się na blichtr? czy brać uczucia?

Pozdrawiam Masoneczka

1. Data: 2002-05-11 20:50:18

Od: "Masoneczka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "a Kuku!!!"

> a jak nazwac czlowieka ktory nie chce nic od innych bo nie chce byc
> upierdliwy ale mu wciskaja na sile???

Hmm widzę sprzeczność czy to jakaś obrona przed braniem to wmawianie na siłę
;) Nie chcesz nie bierzesz ;) Rozumiem obronę przed akwizytorami.

Pozdrawiam Masoneczka

przepowiednie
Jednorazowy haracz
oblana matura