Data: 2003-05-27 11:54:03
Temat: Edek + Mańka = WielkaMiłość ;)
Od: "ksRobak" <e...@N...gazeta.pl>
Pokaż wszystkie nagłówki
mania <m...@a...pl> napisała + "ksRobak" napisał = DZIECKO!!!
Pompeja, miasto, które przed około 2 tysiącami lat zginęło pod wulkanicznym
popiołem i lawą z Wezuwiusza...
wiesz co najbardziej zaskoczyło archeologów po odsłonięciu pyłów
wulkanicznych?
napisy na murach (graffiti), których treść np. taka: "Baśka dobrze daje
dupy" - były doskonale zrozumiałe przez współczesnych pomimo upływu czasu.
ale czy wszystkie starożytne teksty są jednoznacznie zrozumiałe?
porównaj:
^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Re: Arystoteles- problem z bytem.
u...@p...onet.pl napisał(a):
> Arystoteles twierdzil ze byt sklada sie z materii i formy.
> Nie moge zakapowac jak te dwie rzeczy maja sie do siebie.
> Co sie stanie jak forma sie odlaczy od materii? Co sie z nimi dzieje?
> Forma goruje nad materia- to jest pewne. Co to oznacza ze forma ma
> charekter aktualnosci a materia potencjalnosci? Co daja te przymiotniki i
> co one oznaczja? Wiem, ze forma nie ulega zmianie, materia tak.
> Dla mnie to jest najbardziej nie zrozumiale. Wyobrazmy sobie krzeslo.
> Jak je polamie to zmieni swoja forme a nie materie! Czy moglby mi to ktos
> wyjasnic?
> Jesli tak to z gory dziekuje:) Mam jeszcze mase takich pytan:)
> Please help!!!
wyjaśnienie na gruncie Teorii Czasu:
istnieje przedmiot i opis przedmiotu (słowo)
przedmiot = materia
opis = forma
jeśli odłączysz formę od materii uzyskasz z jednej strony materię nieznaną
z drugiej strony słowo (abstrakt)
jeśli połamiesz krzesło uzyskasz nowe formy i nową materię
porównaj:
noga od stołka... itd
piszesz, że forma góruje nad materią...
możesz to interpretować w subiektywny sposób tłumacząc, że rozum (poprzez
fizyczne oddziaływanie na materię np. przy pomocy rąk)
może zmieniać kształt materii i nadawać mu nową formę (nazwę)
aktualność = słowo do wiadomości
potencjalność = potwierdzenie doświadczeniem (ciężar, długość itd)
"błazen królewski"
:-)
ksRobak
^^^^^^^^^^^^^^^^^^
(kurde(?) ten identyfikator: "błazen królewski" ma 18 znaków? - co za jaja?)
zobacz też:
nauczanie z punktu widzenia uczącego:
1. uczący 'musi' chcieć 'uczyć' - wola
2. uczący 'musi' wiedzieć co i jak chce 'uczyć' - strategia
3. uczący 'musi' posługiwać się językiem 'nauczanego' - lingwistyka
4. uczący 'powinien' sprawdzić czego nauczył - ocena
5. uczący 'powinien' kontrolować, czy wiedza którą przekazał jest
wykorzystywana właściwie - korzyści i zagrożenia
"błazen jaskiniowy"
:-)
{}{}{}{}{}{}{}{}{}
żebyśmy mogli się ze sobą porozumieć (uczyć) ;)
chcemy czy nie
ale
jeśli chcemy (a dlaczego by nie?)
to powinniśmy mówić tym samym językiem
ktoś miesza w słowach
jedyna rada to powrót
do tego
co niektórzy nazywają prymitywizmem
inni: pierwotnością
inni: naturalizmem
inni: napisami na murach
inni: fenomenologią
a ksRobak nazywa to: "powrotem do korzeni" ;)))
> > "prawdą ostateczną jest to co o niej wiemy i to czego nie wiemy"
> > [ksRobak]
> no i napisz mi czy dobrze odczytałam Twoje zrozumienie :o)
> Mania
przyjdzie na to czas :)))
"współrodzic" ;)
:-)
ksRobak
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
|