Ekstrakcja ósemek a nerwy?

1. Data: 2005-08-24 19:12:49

Temat: Ekstrakcja ósemek a nerwy?
Od: "Gajowy" <n...@m...maila.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam

Pewnie będę musiał mieć usuniętą ósemkę, rosnie s..ka poziomo z tego co
widze i napiera na 7ki, zrobiła się mała szparka gdzie włazi jedzenie i
muszę to kijeczkiem oczyszczać - odkryłem, że się pojawiła ta ósemka kilka
dni temu, wcześniej widziałem tylko małą cześć zęba i dziąsła obrastały
resztę.

No i bedzie pewnie do wyrwania, zęby i tak mam stłoczone, gnijace jedzonko
to raj dla próchnicy itd :...-(

Nie mam jeszcze zdjęcia rentgenowskiego tego cudaka ale proszę o odpowiedź:

Kiedy może dojść do uszkodzenia nerwu przy ekstrakcji tego zęba, jak temu
zapobiedz? Czytałem że źle wykonane rwanie (dłutowanie też) uszkodzi mi nerw
i strace na zawsze(!!) czucie w języku i wargach dolnych (ósemka dolna!).
Załamałem się lekko :-(

dziękuję za porady :)

2. Data: 2005-08-24 20:35:40

Temat: Re: Ekstrakcja ósemek a nerwy?
Od: "dino" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Usuwać nie byle gdzie, tylko u dobrego (trzeba sie rozejrzeć) chirurga
szczękowego...
Pzdr <dino>

3. Data: 2005-08-25 21:46:04

Od: Mrówka <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gajowy" <n...@m...maila.pl> napisał w wiadomości

> [...]
nerw
> i strace na zawsze(!!) czucie w języku i wargach dolnych (ósemka dolna!).

Mialam usuwana dolna osemke ,doszlo do dlutowania,bylo ciezko,ale wszystko
sie dobrze skonczylo.Tak jak juz ktos napisal idz TYLKO do dobrego
,poleconego chirurga szczekowego.No i oczywiscie rtg konieczny.

Magda

[Ortodoncja] Mikroimplanty
Wynik USG- czy mam się martwić?
link o robalach (parazytologia)