Energia nadziei

1. Data: 2000-11-08 12:27:04

Temat: Energia nadziei
Od: "Mechanik" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc!

Oto fragment z ksiazki : "Jak wychowywac szczesliwe dzieci" (cytat z
pamieci), ktora niedawno czytalem:

Przeprowadzono doswiadczenie na szczurach. Sprawdzano ile moze przezyc
szczur plywajac w wodzie i nie majac mozliwosci wyjscia z niej, zanim sie
utopi. Czas ten ksztaltowal sie podobnie, tak wiec przyjeto pewna srednia.
Nastepnie dysponujac usrednionym czasem wrzucono szczura do wody, tak jak w
poprzednich doswiadczeniach, bez mozliwosci wyjscia, a nastepnie, gdy
zblizal sie czas, po ktorym szczur teoretycznie powinien utonac, podsunieto
mu patyczek, dzieki ktoremu mogl wydostac sie na zewnatrz i przezyc.
Potem przeprowadzono jeszcze raz eksperyment, w ktorym uczestniczyl szczur
poprzednio uratowany i drugi, nie bedacy wczesniej w podobnej sytuacji. Jak
mozna bylo przewidziec szczur, ktory pierwszy raz znalazl sie w takiej
sytuacji, przezyl tyle, ile mniej wiecej przezywa szczur w podobnych
okolicznosciach. Natomiast drugi, ktoremu wczesniej podsunieto patyczek
zanim utonal plywal ponad dwukrotnie dluzej...

Ciekawe, co?

Pozdrawiam
Mechanik

1. Data: 2000-11-08 14:52:46

Temat: Re: Energia nadziei
Od: "Steerpik" <p...@p...promail.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej...
Mechanik zacytował z pamieci fragment książki
w news:8ubd68$chk$1@news.tpi.pl...
(...)
>Natomiast drugi, ktoremu wczesniej podsunieto patyczek
> zanim utonal plywal ponad dwukrotnie dluzej...
>
> Ciekawe, co?

Najpierw barbarzyńskie...;), a potem rzeczywiście ciekawe :).
Coś mi się wydaje, że dzięki temu eksperymentowi zaczynam lepiej
rozumieć zniknięcie Alfreda. Ja... przyznam się.. tak do końca nie wiem,
czy my tu w Gormenghast jesteśmy prawdziwi czy nie. Hrabia ciagle
mówi o jakiś reinkarnacjach, Lustrach z przeszłości, nowych Wcieleniach...
A Alfred też przecież był - pardon..., jest ni to z tego, ni z tamtego świata.
Czyżby więc odkrył, iż przyszedł czas JEGO PATYCZKA?!!!

A może jest w nas wszystkich zapisana jakaś pamięć ponadczasowa, jakieś
odpryski kosmicznych misji do spełnienia? Może jednak tylko Wybrani
dostają PATYCZEK od ...
i przenoszą sie wówczas do lepszego, mam nadzieję, świata?
Swoja drogą ciekawie byłoby móc tak podróżować w zasadzie bez końca.
Czas się zbliża - wyciągamy ręce w górę - a tu ... patyczek spływa z niebios,
wprost do naszych rąk...

Ech, marzyciele...
Ciekawe ile w opisanym przez Mechanika eksperymencie występowało szczurów.
I ile z nich dostało, a ile nie dostało patyczka. Domyślam się, że tak jak szczurów
na świecie jest dostatek tak pewnie tych magicznych patyczków-drabinek
znacznie mniej! Skąd więc to wiadomo komu dać a komu nie dać patyczka?
I jakiż to Wielki Eksperymentator ma te patyczki-drabinki przydzielać!?

***

Osobiście nie mam nic do Alfreda.
Oprócz tego, że wiecznie przyszło mi żyć w jego cieniu...
Wszak to mój nauczyciel!
Ale przecież nie będę się chwalił, że sam jeździłem po świecie szukając dla niego
tego dziwnego przedmiotu z innej epoki, na którym mu tak bardzo zależało.
I teraz co? Nawet mi nie podziękował! Wymienił paru zasłużonych, pominął
całą plejadę tylko trochę może mniej zasłużonych - a mnie, swego pupila, jak mawiał,
zignorował całkiem! Jest tu na tym świecie jakaś sprawiedliwość!?
Jak się o nią nie upomnisz, to nikt Ci jej nie da.

Nie ma co czekać na to, że ktoś nam poda jakiś patyczek!
Lepiej od razu wyposażać się w jakieś narzędzia, liny, haki, sieci...
lepiej jak najszybciej Wszystko starać się Rozumieć. Może wtedy
żaden patyczek nie będzie nam potrzebny...

> Pozdrawiam
> Mechanik

Steerpik Fantasta
- - - - - - - - - - -

1. Data: 2000-11-08 21:47:54

Od: "Ewa" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Steerpik" <p...@p...promail.pl> napisał w wiadomości
> Czas się zbliża - wyciągamy ręce w górę - a tu ... patyczek spływa z niebios,
> wprost do naszych rąk...
---------------- hej Sterpiku !!!! mam zapas patyczków - dla Ciebie specjalnie
strugane (nawet we wzorki, żeby łatwiej
było je chwycić). Tylko daj znak... a i drabinka się znajdzie....
głowa i wszystko inne...(np. uszy ) do góry!
pozdrowienia z ciepłym uśmiechem Ewa ( po prostu)

1. Data: 2000-11-09 07:45:14

Od: "roger" <r...@e...put.poznan.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> głowa i wszystko inne...(np. uszy ) do góry!
> pozdrowienia z ciepłym uśmiechem Ewa ( po prostu)

A dla mnie się coś znajdzie, w razie czego?

rgr

1. Data: 2000-11-09 10:25:55

Od: "spider" <s...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A dla mnie się coś znajdzie, w razie czego?

ech ta nadzieja ;))))
--
spider
s...@c...pl

1. Data: 2000-11-09 16:49:16

Od: "Steerpik" <p...@p...promail.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej...
spider wrote in message news:3a0abe61@news.vogel.pl...

> ech ta nadzieja ;))))

No pewnie, wszyscy by zaraz chcieli...;))
A Ewa da po patyczku pewnie tylko tym co najwyżej Głowy podniosą!!! :))

> --
> spider

Steerpik Fantasta
- - - - - - - - - - - - - -

1. Data: 2000-11-09 20:28:18

Od: "Ewa" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "roger" <r...@e...put.poznan.pl> >
> A dla mnie się coś znajdzie, w razie czego?

------------ jasne ! tylko powiedz - i masz !!
pozdrowienia - równiez z uśmiechem Ewa

1. Data: 2000-11-10 00:19:57

Od: "spider" <s...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No pewnie, wszyscy by zaraz chcieli...;))
> A Ewa da po patyczku pewnie tylko tym co najwyżej Głowy podniosą!!! :))
a ja nie chce :PPPPPPPP
ktos musi sie wylamac ;)
--
spider
s...@c...pl

1. Data: 2000-11-10 03:45:37

Od: "Giggle" <r...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przeprowadzono doswiadczenie na szczurach. Sprawdzano ile moze przezyc
> szczur plywajac w wodzie i nie majac mozliwosci wyjscia z niej, zanim sie

biedne zwierzatka.

1. Data: 2000-11-10 06:11:57

Od: "roger" <r...@e...put.poznan.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa" <p...@g...pl> wrote in message news:8ufljo$q8t$1@news.tpi.pl...

> Użytkownik "roger" <r...@e...put.poznan.pl> >
>
> ------------ jasne ! tylko powiedz - i masz !!

No to poproszę ...
Bardzo mi się dzisiaj by jakiś przydał...

rgr

Re: Kompleks wyższości???
RE: Kiedy kochasz ?
RE: Co zrobic - "milosc" po raz n-ty