FCE or matura z ang.

1. Data: 2005-06-23 20:06:17

Temat: FCE or matura z ang.
Od: "cOOba" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Swego czasu nosiłem się z zamiarem przystąpienia do egzaminu FCE po to m.in
{no, nie ukrywam, że równiez dla posiadania jakiegoś 'papieru' na przyszłość
na wszelki wypadek) aby nie musieć potem zdawać matury ustnej z English, ale
potem mi odradzono {korepetytorka} takowe rozwiązanie, jako, że ponoć mat. z
anglika w porównaniu do FCE to 'pestka' No i teraz mam zagwozdkę: Czy
rzeczywiście lepiej (czytaj: łatwiej) jest zdać maturkę w porównaniu z
Firstem, a jeśli tak to czy wogóle w przyszłosci (poza sprawdzeniem wiedzy
rzecz jasna) takowy certyfikat może być mi do czegoś przydatny ?

cOOba

2. Data: 2005-06-25 17:21:25

Temat: Re: FCE or matura z ang.
Od: Michał Muszyński <m...@i...val.id> szukaj wiadomości tego autora

cOOba <c...@o...pl> wrote:

> [...]
> Firstem, a jeśli tak to czy wogóle w przyszłosci (poza sprawdzeniem wiedzy
> rzecz jasna) takowy certyfikat może być mi do czegoś przydatny ?

Nie wiem czy pestka. Ciężko porównać do siebie te dwa egzaminy, ponieważ
mają zupełnie inną formę i na czym innym się skupiają. Natomiast od paru
dobrych lat FCE nie zwalnia z egzaminu maturalnego. (CAE/CPE też nie,
żaden certyfikat językowy nie zwalnia)

Pozdrawiam.

--
M.