FRYWOLITKI-TRZY CZÓŁENKA

1. Data: 2003-07-07 18:18:46

Temat: FRYWOLITKI-TRZY CZÓŁENKA
Od: "olgasw - Gdańsk" <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie, a raczej prosbe.
Czy ktokolwiek wie jak zabrac sie do robotki (frywolitka) na trzech
czolenkach?
Mam taki jeden wzor (cudenko), ale nie wiem nawet jak sie do niego zabrac.
Podejrzewam, ze robie jednym czolenkiem na dwuch nitkach.
Ale mam tez inny wzor (motylek) w ktorym na jednym kolku sa dwukolorowe
pikotki (raz jeden kolor a raz drugi) i w dodatku nitki sie przeplataja.
HEEEEEEELP
Ola

1. Data: 2003-07-07 20:02:06

Temat: Re: FRYWOLITKI-TRZY CZÓŁENKA
Od: "Iweczka" <i...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Ale mam tez inny wzor (motylek) w ktorym na jednym kolku sa dwukolorowe
> pikotki (raz jeden kolor a raz drugi) i w dodatku nitki sie przeplataja.

Widziałam takie czółenko, w którym umieszczone były 2 szpulaczki. Może to o
takie coś chodzi, na szpuleczkach nici w różnych kolorkach i używasz na
przemian. A w drugim czółenku nawijasz jeszcze inny kolorek i już są 3.
Iw.

1. Data: 2003-07-07 21:04:08

Od: "olgasw - Gdańsk" <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

tez takie widzialam nazywa sie GR8 ( i jest straznie drogie), ale nie wiem
czy to o to chodzi.
Bo jak np. zrobic luk, czy kolko z jednym slupkiem czerwonym a nastepne
biale, potem czerwony, bialy...
Jak skoncze czapeczke, to zabiore sie za rozpracowanie tego tematu.
ola

1. Data: 2003-07-08 06:15:09

Od: "Iweczka" <i...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> biale, potem czerwony, bialy...
> Jak skoncze czapeczke, to zabiore sie za rozpracowanie tego tematu.

Tutaj jest pokazane, jak się to robi:
http://www.comnet.ca/~tatsall/dblbobbin/doublebobb.h
tm
i mam nadzieję, że o to Ci chodziło.
Pozdrawiam,
Iw.

1. Data: 2003-07-08 15:34:34

Od: "Grazyna" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "olgasw - Gdańsk" <o...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Ale mam tez inny wzor (motylek) w ktorym na jednym kolku sa dwukolorowe
> pikotki (raz jeden kolor a raz drugi) i w dodatku nitki sie przeplataja.

http://frivolite.needles-n-shuttles.com/trucolazada.
html

Moze to bedzie pomocne?
A ja tez sie biedze, bo chce zrobic kotka i klopot mam z pikotkami ktore
tworza uszka. To tak jakby dwie pikotki - jedna wieksza a pod nia mniejsza ,
wewnatrz dwa wezelki. Czy ktos wie jak to zrobic?

Grazyna

1. Data: 2003-07-08 17:02:37

Od: "olgasw - Gdańsk" <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiem. Juz Ci mowie.
Robisz jedna bardzo dluga pikotke. Potem dwa wezelki. Teraz I teraz
traktujesz swoja dluga pikotke jak pikotke luku, lub kolka, do ktorej musisz
sie podlaczyc.
Proste ale bardzo efektowne
Ola

1. Data: 2003-07-08 17:48:40

Od: "Grazyna" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Robisz jedna bardzo dluga pikotke. Potem dwa wezelki. Teraz I teraz
> traktujesz swoja dluga pikotke jak pikotke luku, lub kolka, do ktorej

Dzieki wielkie, zaraz wyprobuje

Grazyna :-))

1. Data: 2003-07-10 16:03:39

Od: " Anna" <c...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

olgasw - Gdańsk <o...@w...pl> napisał(a):

> [...]

> Mam taki jeden wzor (cudenko), ale nie wiem nawet jak sie do niego zabrac.

> Podejrzewam, ze robie jednym czolenkiem na dwuch nitkach.

Da sie nawinac obok siebie , odzielone np. cieniutka tekturka odp. przycieta
dwa kolory nitki,jesli masz jedno z tych czolenek, ktore maja w srodku
szpuleczke wyjmowana, (taka jak w maszynie do szycia). Ten "rozdzielnik" musi
byc okragly i z nacieciem, i wycietym srodkiem.

Oczywiscie kazdej nitki wchodzi na czolenko odp. mniej. A tekturka jest w
srodku,tej szpuleczki.Innymi slowy, takie domorosle czolenko na dwie nitki.
Jest to wykonalne, sprawdzilam,chociaz dosc niewygodne w uzyciu, ale wzor
wychodzi. A byc moze trzeci kolor jest z klebka. Czyli dwa kolory na czolenku,
3 klebek (lub trzecie czolenko, tak jak sugerowala jedna z kolezanek).

Aha, na niektorych wzorkach sa nici, ktore sa roznokolorowe. Czyli zmiana
koloru jest dodatkowo zaakcentowana sama nicia, a nie uzyciem jeszcze wiekszej
ilosci czolenek. Ja mam takie nici i kolor sie zmienia, albo w ramach odcieni,
albo wrecz kilka kolorow, na jednym klebku. (Produkuje to m.in. Coats,
Floretta, pewnie sa i inne).

Pozdrawiam,

Anna

A najbardziej skomplikowany (?) wzor jaki widzialam to byl na 6 tak, szesc
czolenek, ale co dziwniejsze, nie byl wcale ladny (przynajmniej w oczach
ciotki paszczaka). Nie kupilam ksiazki, w ktorej byl prezentowany.....

zwierzeta i cos do kuchni
Takie tam... porównania?
(OT)maszyna do szycia
Cudowne wzory xxx