Fajny przepis

1. Data: 2004-02-02 08:47:11

Temat: Fajny przepis
Od: Kinga 'Słowotok' Macyszyn <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnie dla nikogo (oprócz mnie) to nie nowość, że na opakowaniach różnych
dodatków do potraw znajdują się przepisy kulinarne.
Wczoraj zrobiłam z przepisu znalezionym na opakowaniu ziela angielskiego
(serio) wołowinę w sosie chrzanowym. Bardzo dobra była.

Przepis na 4 porcje
80 dkg wołowiny na pieczeń (takiej bardziej krwistej)
3 marchewki, pietruszka, kawałek selera
przyprawy: łyżeczka ziela angielskiego, sól, 3 liście laurowe, 10 ziaren
pieprzu ziarnistego.

Wołowinę zalewamy wrzątkiem, wrzucamy przyprawy i obrane, ale całe jarzyny i
gotujemy na bardzo wolnym ogniu ok. 1,5 godziny. Po wyjęciu z wody kroimy na
plastry w poprzek włókien.

Sos:
Szklanka bulionu (ja użyłam tego, który został mi z gotowania mięsa)
słoiczek 50g chrzanu (kupiłam sloik 180 g i użyłam trochę więcej niż 1/3)
pół szklanki smietany (u mnie był jogurt naturalny jak zawsze)
czubata łyżka mąki
sól, odrobina cukru, sok z cytryny do smaku.

Trochę ostudzony bulion (może być ciepły, ale nie gorący, bo się poparzą
ręce przy wyciskaniu) mieszamy z chrzanem, następnie wyciskamy przez gazę.
Dodajemy mąkę (najlepiej przesianą przez sito, żeby się nie robiły grudki),
sól, cukier i cytrynę i na bardzo małym ogniu zagotowujemy i gotujemy
jeszcze przez chwilę - jakieś 2 minuty.
Zdejmujemy z ognia, dodajemy śmietanę i sos gotowy.

Jadłam to z kaszą gryczaną i kiszonym ogórkiem - bardzo dobrze.

BTW - czy korzystacie z przepisów na opakowaniach? przyznam szczerze,
pierwszy raz mi się zdarzyło. No może drugi, pierwsza była sałatka z kuskusa
na opakowaniu tej kaszy, ale żeby przepisy na przyprawach były to odkrywałam
w piątek jakoś :)

--
KingAM

keep*young*and*beautiful
annie lennox

1. Data: 2004-02-02 09:41:30

Temat: Re: Fajny przepis
Od: "batory" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 3 marchewki, pietruszka, kawałek selera
> przyprawy: łyżeczka ziela angielskiego, sól, 3 liście laurowe, 10 ziaren

No to przecież mniej więcej zwykła sztuka mięsa jest. Mam spore wątpliwości
dotyczące tej łyżeczki ziela angielskiego. Przecież to bardzo "mocna"
przyprawa - 2 kuleczki bym go dała góra. No, ale skoro to był przepis
właśnie na zielu...
Pozdrawiam - Agnieszka

1. Data: 2004-02-02 09:50:22

Od: Kinga 'Słowotok' Macyszyn <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dotyczące tej łyżeczki ziela angielskiego. Przecież to bardzo "mocna"
> przyprawa - 2 kuleczki bym go dała góra. No, ale skoro to był przepis

Ostatnio mam same olśnienia pod tytułem "na świecie istnieją proste
potrawy".
Zupy, sztukamięs, ostatnio np. jajko sadzone na szynce... - wszystkie
rzeczy, których przez lata nie jadłam wracają do łask :)

--
KingAM

keep*young*and*beautiful
annie lennox

1. Data: 2004-02-02 10:25:00

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <bvl6gr$db5$1@opal.futuro.pl>,
Kinga 'Słowotok' Macyszyn <k...@b...gazeta.pl> wrote:

> [...]
> Zupy, sztukamięs, ostatnio np. jajko sadzone na szynce... - wszystkie
> rzeczy, których przez lata nie jadłam wracają do łask :)

Brawo! Ale co wobec tego jadłaś dotychczas? ;-)

Władysław

Sałatka improwizacja
sushi-pierwszy raz
Czas przewietrzyc kuchni
Jak jeść na przednówku kurczaka w śmietanie
Bassett wątkuje