Fałszywe przeprosiny

1. Data: 2016-11-22 22:57:31

Temat: Fałszywe przeprosiny
Od: Lord Gender <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Ile tu się wojowało z zakłamaństwem katolickim o ludobójstwo Kościoła w Rwandzie. A
teraz sam Kościół przeprasza..ale jak zwykle fałszywie;

Od ponad 20 lat zarówno władze kraju, jak i wielu badaczy rwandyjskiego ludobójstwa
oskarżają miejscowy Kościół o podżeganie i udział w zbrodni, która pochłonęła między
800 tys. a milion istnień ludzkich. Jednym z nich jest Timothy Longman z Uniwersytetu
Bostońskiego, który po kilkuletnich badaniach terenowych stwierdził, że ,,wbrew
twierdzeniom władz kościelnych udział Kościoła w zbrodni wykracza poza błąd
zaniechania w obliczu okrucieństw".

Tysiące ludzi zamordowano w kościołach i na należących do niego posesjach, gdzie
szukali schronienia. Kilka lat po ludobójstwie wielu księży skazano za współudział.
Mimo to zarówno miejscowy Kościół, jak i Watykan do tej pory milczeli. Obowiązywała
wersja, którą można streścić tak: źli księża to nieliczne zgniłe jabłka - instytucja
kościelna jest czysta. Próby nakłonienia Kościoła do przeprosin, które mogłyby się
przyczynić do częściowego naprawienia moralnych szkód, natrafiały na mur ze strony
hierarchów.

Również polscy księża, w tym biskup Henryk Hoser, którzy prowadzili pracę misyjną w
jednej z dzielnic Kigali, nie zmierzyli się do tej pory z zarzutami, jakie są im
stawiane od lat: biernego przypatrywania się przez Kościół masakrze, nieudzielenia
pomocy atakowanym i zabijanym. W książce ,,Dzisiaj narysujemy śmierć" reporter
Wojciech Tochman przytacza relację świadka - polskiego wojskowego, który twierdzi
między innymi, że w dniu masakry księża podjęli decyzję o ratowaniu... najświętszego
sakramentu przed profanacją zamiast ratowania ludzi.

Żadne z pytań o zachowania swoje i innych księży bp Hoser nigdy konkretnie nie
odpowiedział. Mówił za to między innymi, że ,,oskarżanie duchownych o udział w
dokonywanych zbrodniach jest mijaniem się z prawdą". Niedzielne przeprosiny Rady
Episkopatu Rwandy wskazują, że to bp Hoser mija się z prawdą.

https://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/swiat/16842
14,1,kosciol-katolicki-rwandy-przeprasza-za-wspoludz
ial-w-ludobojstwie-w-1994-r.read

2. Data: 2016-11-23 18:34:57

Temat: Re: Fałszywe przeprosiny
Od: v...@g...com szukaj wiadomości tego autora

mordowani byli też duchowni: zginęło 4 biskupów, 150 księży i 140 sióstr zakonnych.

http://wdolnymslasku.pl/blogi/blog-marka-oktaby/385-
20-lat-po-ludobojstwie-w-rwandzie

3. Data: 2016-11-23 21:30:22

Od: Lord Gender <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

I wraca do tematu kościoła. Opowiada znów jak ludzie uciekali do świątyń z nadzieją
na schronienie za plecami księdza. A ci tymczasem zawiedli. Nie wpuszczali za drzwi
kościoła, jeśli wpuszczali, nie dawali żadnej nadziei na ochronę i przeżycie. I
przeraża mnie stwierdzeniem: sami donosili do Hutu, że w ich kościele są pasożyty,
które trzeba zabić. Sami chwytali za pistolety i rozstrzeliwali ludzi.

Nie mogę uwierzyć, a Robert opowiada dalej jak na całe lata przed ludobójstwem księża
grzmieli zza ołtarzy mówiąc, że Tutsi to nie ludzie. Że to węże, karaluchy i jak
karaluchy próbują wedrzeć się do Rwandy by ją opanować. I jak karaluchów trzeba się
ich pozbyć. Jak dzielili ludzi w szkołach niedzielnych na Tutsi i na Hutu, jak
tłumaczyli czym jest duma Hutu i czym jest grzech Tutsi. Pokazuje przed kościołem
grób siostry zakonnej, która zginęła na całe lata przed ludobójstwem zamordowana, bo
nie chciała zgodzić się z ideologią tutejszego kościoła.

Mówi, a ja nadal nie wierzę, jaką rolę polityczną odgrywał kościół. Jak księża i
biskupi tworzyli podwaliny ekstremistycznych ugrupowań Hutu. Jak wielka była zażyłość
pomiędzy kościołem, a tutejszym dyktatorem Habyarimana. Ideologia kościoła wykluwała
się na salonach tutejszego reżimu.

Powstrzymuję Roberta i walę prosto z mostu pytanie, nie zważając no to czy go obrażę
czy nie insynuując kłamstwo. Pytam czy ma jakieś dowody na to co mówi, bo to się
wydaje tak nieprawdopodobne, że uważam, że zmyśla i ubarwia.

Odpowiada, że tak. Że dowodem są księża skazani i osadzeni w więzieniach za te
zbrodnie. Mówi, że mogę zapytać kogo chcę, mówi, że wiele się o tym pisze. Że Rwanda
szuka po całym świecie tych księży, którym udało się zbiec. I dziwi się, że świat
zachodni nic o tym nie wie. Ja też się dziwie. Że telewizja huczy o księżach
pedofilach w USA, o księdzu Rydzyku co zebrał i nie oddał, a nic nie słychać o
księżach - totalitarnych mordercach. Informacja ta mnie przytłacza. Ksiądz, który
gwałci dzieci szokuje. Co można powiedzieć o księdzu, który rozstrzeliwuje ludzi,
gwałci chroniące się u niego dzieci i dostarcza je do Hutu na kolejne gwałty i na
śmierć? Księdzu, który jest elementem całej państwowej struktury kościoła, która
uczestniczyła w przygotowaniu i wykonaniu ludobójstwa.

* * *

https://konradjestwrwandzie.wordpress.com/tag/koscio
l-katolicki/

Czy Wojsko Polskie stanie w obronie obywateli przeciwko zbrodniarzom z Pis?
4 czerwca 1992: wojsko wyprowadzić
Kazimiera Szczuka starła się z Tomaszem Terlikowskim
Już mordować chcą Ślązaków
Za czym tęskniła bolszewicka chołota Kaczyńskiego?