Feministki w habitach

1. Data: 2015-09-17 14:53:44

Temat: Feministki w habitach
Od: zdumiony <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kiedyś przemykały niczym smutne cienie. Dziś, energiczne i wykształcone,
piszą nowy rozdział w polskim Kościele.

0
Kobieta za biurkiem uśmiecha się przepraszająco i wymownie wskazuje na
dzwoniący znów telefon. Umówiła się ze mną na wywiad, ale jakoś nie
możemy porozmawiać, bo wciąż musi coś załatwić, ustalić, nakazać...
Wraca do rozmowy, ale znów brzęczy komórka. I tak co chwila. Typowa
zapracowana bizneswoman. Tylko strój nietypowy: zamiast żakietu
szaroniebieski habit. To siostra Kazimiera Fleran, przełożona
Zgromadzenia Sióstr Uczennic Krzyża.

W żeńskich klasztorach trwa prawdziwa rewolucja. Siostry zakonne z
energią weszły w XXI wiek, zmieniając wizerunek cichych i pokornych
służebnic pańskich. - Kiedyś jawiły się niczym smutne cienie w habitach,
przepraszające za to, że żyją - wspomina ks. Kazimierz Sowa, prezes
Radia Plus. - Mogły opiekować się chorymi, posprzątać, ugotować, byle
nie rzucać się w oczy. Dziś ich obecność w życiu publicznym stała się
bardzo widoczna.

Współczesne siostry to coraz częściej uśmiechnięte, zadowolone z życia,
spełnione zawodowo i duchowo kobiety. - W przeciwieństwie do wielu
kapłanów, którzy sprawiają wrażenie, jakby odbywali ciężki wyrok -
dodaje ks. Sowa z lekkim przekąsem.

http://polska.newsweek.pl/feministki-w-habitach,1960
0,1,1.html

2. Data: 2015-09-17 18:25:33

Temat: Re: Feministki w habitach
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 17 Sep 2015 14:53:44 +0200, zdumiony napisał(a):

> [...]
> spełnione zawodowo i duchowo kobiety. - W przeciwieństwie do wielu
> kapłanów, którzy sprawiają wrażenie, jakby odbywali ciężki wyrok -

Nie zakonnice się zmieniły, lecz KOBIETY - czyli także te, które zostają
zakonnicami.
I niby dlaczego kobieta przedsiębiorcza, aktywna w życiu publicznym, ma być
szufladkowana jako feministka? Znam mnóstwo aktywnych kobiet, spełniających
się świetnie w swych typowo kobiecych rolach - matki, żony, kochanki... lub
zakonnicy także 3-)

3. Data: 2015-09-17 19:00:48

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> się świetnie w swych typowo kobiecych rolach - matki, żony, kochanki... lub

A feministka to znaczy taka, co nie urodzi dziecka, nie upiecze ciasta
na niedzielę?

4. Data: 2015-09-17 19:03:31

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 17 Sep 2015 19:00:48 +0200, Qrczak napisał(a):

> Dnia 2015-09-17 18:25, obywatel Ikselka uprzejmie donosi:

0,1,1.html

> A feministka to znaczy taka, co nie urodzi dziecka, nie upiecze ciasta
> na niedzielę?

Tak - czyli Kazimiera Szczuka 3-]

5. Data: 2015-09-17 19:12:42

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Qrczak" <q...@q...pl> napisał w wiadomości
> Dnia 2015-09-17 18:25, obywatel Ikselka uprzejmie donosi:

0,1,1.html

> A feministka to znaczy taka, co nie urodzi dziecka, nie upiecze ciasta na
> niedzielę?

Dokładnie tak. Powaga

--

Chiron

6. Data: 2015-09-17 19:17:56

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 17 Sep 2015 19:12:42 +0200, Chiron napisał(a):

> Użytkownik "Qrczak" <q...@q...pl> napisał w wiadomości

0,1,1.html

> Dokładnie tak. Powaga

Chyba że eu-ciśniona 33333333-]

7. Data: 2015-09-17 19:18:59

Od: zdumiony <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 17.09.2015 o 19:17, Ikselka pisze:
> XL https://www.youtube.com/watch?v=wNcV_dHUHSs

Ale fajne pasanie

8. Data: 2015-09-17 19:23:55

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 17 Sep 2015 19:18:59 +0200, zdumiony napisał(a):

> Ale fajne pasanie

On musi coś/kogoś - wypadło na Wnusię, z nami się nie udaje :-)))

9. Data: 2015-09-17 19:27:20

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

0,1,1.html

> Chyba że eu-ciśniona 33333333-]

Już niedługo. Ci, co się zbliżają marzą o tym, zeby zagnac je do haremów.
Myslę, że i one o tym marzą:-)

--

Chiron

10. Data: 2015-09-17 19:47:26

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 17 Sep 2015 19:27:20 +0200, Chiron napisał(a):

0,1,1.html

> Już niedługo. Ci, co się zbliżają marzą o tym, zeby zagnac je do haremów.
> Myslę, że i one o tym marzą:-)

Najwyraźniej...

Brian Melvin opowiada o piekle
Ciekawa reklama