Fibs

1. Data: 2003-06-26 20:01:21

Temat: Fibs
Od: "agata" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

lekarz przepisał mi zastrzyki "Fibs" okuliści na pewno wiedzą o co chodzi:)
ale wyczytałam że można te zastrzyki brać doustnie?! z tego co się domyślam
to nie mają one wtedy takiego działania jak domięśniowo...ale wolałabym
obejść się bez 30 dziur w skórze:)
tylko mam takie pytanie..kiedy najlepiej ( pora dnia) pić te zastrzyki?

pozdrawiam i z góry dziękuję:)

2. Data: 2003-06-26 22:04:40

Temat: Re: Fibs
Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> obejść się bez 30 dziur w skórze:)
> tylko mam takie pytanie..kiedy najlepiej ( pora dnia) pić te zastrzyki?

a na co Ci okulista zapisal te zastrzyki? na krotkowzrocznosc? bo jesli tak,
to Ci nie pomoze.....ale w niektorych regionach Polski jeszcze to
pisza....zwlaszcza w katowickim

casus
spec. ch. oczu

3. Data: 2003-06-26 23:08:12

Od: "agata" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
tak,
> to Ci nie pomoze.....ale w niektorych regionach Polski jeszcze to

tak na krótkowzroczność..wiem że nie pomoże..ale podobno ma wzmocnić tkanki
czy jakoś tam..nie wiem dokładnie..jakoś tak mi to wytłumaczono...
i powiem szczerze że byłam u 3 okulistów i wszyscy zgonie chórem zapisywali
mi te zastrzyki... no i wyczekałam czas że mogę je wypić:) a skoro mam już
je wykupione to chyba tak zrobię:) czyli teraz oprócz Katowic można dopisać
woj. lubuskie:)

4. Data: 2003-06-27 07:18:28

Od: a...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> tak na krótkowzroczność..wiem że nie pomoże..ale podobno ma wzmocnić tkanki
> czy jakoś tam..nie wiem dokładnie..
> czyli teraz oprócz Katowic można dopisać
> woj. lubuskie:)

i woj. mazowieckie, własnie skończyłam wczoraj domięśniową serię 20 zastrzyków
FIBS.
Do casus:
To co może pomóc na zachamowanie rozwoju wady, jeżeli nie FIBS, Bistymina (tę
łykałam), kiedys Difrarel, obecnie Strix, Klarin, miałam też zastrzyki z
Cocaroksylazą (może coś pokręciłam tu nazwę), zabiegi jonoforezy. Nie mówię, że
wzrok sie poprawił (są to zmiany nieodwracalne, popraw jezeli sie mylę, chyba
że laser), ale może rozwój wady nieco spowolnił, mimo wieku 30 lat wada nie
jest jeszcze zbyt stabilna, przy czym wiadomo nie tak pogłębiająca sie jak w
wieku nastu- i nieco ponad nastu- lat.

pzdr.
Ania

5. Data: 2003-06-27 09:00:04

Od: "Robert" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

4...@n...onet.pl,
Użytkownik <a...@o...pl>:

> miałam też zastrzyki z Cocaroksylazą (może coś pokręciłam tu nazwę),

Cocarboxylasum, czyli witaminka B1

> Nie mówię, że wzrok sie poprawił (są to zmiany
> nieodwracalne, popraw jezeli sie mylę, chyba że laser)

trudno mowic, ze zabieg korekcji laserowej odwraca zmiany - przeciez to
tylko korekcja

--
Robert

6. Data: 2003-06-27 17:50:15

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
nie
> jest jeszcze zbyt stabilna, przy czym wiadomo nie tak pogłębiająca sie jak

podsumowanie:--))
wszystkie leki biostymulujace, wiec Biostymina, FIBS, rowniez w pewnym
stopniu Cocarboxylaza maja za zadanie uaktywnienie ( stymulacje ) komorek.
Szkola radziecka bardzo mocno parla, aby to robic, oczywiscie majac rowniez
w tym swoj interes handlowo-farmakologiczny. Klinika katowicka - kiedys
wiodaca w okulistyce mocno preferowala szkole radziecka, i to juz jej
zostalo do dzisiaj. Ten wplyw przeszedl na cala polske poludniowa i
niedaleka od Katowic we wszystkich kierunkach. Bylo to preferowane w pewnym
okresie wrecz w calej Polsce. Wiekszosc osrodkow po czasie sie opamietala -
nie widzac zadnych rezultatow - w czesci to jeszcze pozostalo...
te wszystkie leki sa podawane predzej jako placebo lub na zasadzie - nie ma
pogorszenia tzn ze dzialaja.
Dzisiaj wiadomo, ze ich efekt jest zaden, podobnie jak np ozonoterapia i
podawanie Trentalu ( Katowice ) - zreszta na swiecie ta kuracja nie jest
uznawana i ewent jest ponadstandardowa.
Strix i Klarin, ponadto pare innych preparatow jest na bazie jagod,
kasztanowca i innych roslin - maja za zadanie uszczelnic naczynia w dnie oka
i poprawic przeplyw krwi - co ma spowodowac lepsza jakosc widzenia. Trudno
tu takze o ocene pozytywna - ja tego nie zapisuje, zwlaszcza przy
krotkowzrocznosci do -6,0- -8,0 sph. Przy wyzszej raczej tak, ale predzej
dla spokoju pacjenta. Wole doradzic kompoty czy soki z borowek, czarnej
porzeczki, ewent herbatke z cz.porz. Herbapolu. To bardziej naturalne.
Ostatnio pojawily sie leki z pierwiastkami sladowymi oraz betakarotenem lub
luteina - i te prawdopodobnie maja szanse na dluzej zaistniec w medycynie
okulistycznej. Vitavision, Vitalux czy tez Ocuvite sa wprawdzie profilaktyka
lub leczeniem okolic plamki, ale wiadomo, ze maja dzialanie na cala
siatkowke. Osobiscie polecam Ocuvite, jako jedyny preparat z luteina a bez
betakarotenu ( 1x1 tabl ).
Aha - laser nie leczy. Krotkowzrocznosc pozostaje, jest ona jedynie
skorygowana formowaniem rogowki.
Amen Alleluja:-)

casus spec. ch,. oczu

puls i cisnienie
Zdarty naskórek na policzku u dziewczynki?
pytanie niecierpiace zwłoki
Jaka maść na blizny?
dziwne plamy na głowie