Filc w trawniku-duży kłopot

1. Data: 2005-04-22 06:09:38

Temat: Filc w trawniku-duży kłopot
Od: "Anber" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam, jak w temacie. Czym to usunąć, wiem że są urządzenia do tego
przeznaczone.Może ktoś ma jakieś namiary i jak to się nazywa? Wertykulator
czy aerator? Może ktoś z grupowiczów mnie oświeci. W moim przypadku ręczna
praca raczej odpada (1000 m trawy).
Proszę o wszelkie informacje.
Pozdrawiam, Andrzej

2. Data: 2005-04-22 08:38:55

Temat: Re: Filc w trawniku-duży kłopot
Od: "Jerzy Wierzchnicki" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam, jak w temacie. Czym to usunąć, wiem że są urządzenia do tego
> przeznaczone.Może ktoś ma jakieś namiary i jak to się nazywa? Wertykulator
> czy aerator? Może ktoś z grupowiczów mnie oświeci.

Z tyn nazewnictwem zawsze jest kłopot. Moja niemiecka maszyna ma
napisane "vertikulieren", czyli jest to wertykulacja. Jeśli ma noże do
nacinania powierzchni, to raczej wertylulacja.
Ja stosuję elektryczną wertykularkę, potem jest sporo wygrabiania tego, co ona
nawyprawia. Ale efekt jest pozytywny dla odświeżania trawnika raz na jakiś
czas. Robię to co dwa lata, wczesną wiosną, powinno się robic co roku.
Pozdrowienia Jurek

3. Data: 2005-04-22 09:52:08

Od: "Jarek Mielczarek" <j.mielczarek@promac(ciach).com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja właśnie w ostatni weekend wygrabiałem swój trawnik wypożyczoną maszyną -
napisane było wertykulator,
ale ręcznie, więc może być to kwestia przyzwyczajenia. Miało takie druciane
haczyki a nie noże.

Generalnie bardzo polecam - rok temu próbowałem ręcznie ale zmarnowałem
mnóstwo czasu, a efekt był mizerny.
Teraz zdążyłem wygrabić tylko raz, bo zaczęło padać - efekt oceniam jako
dobry.
Zajmuje trochę więcej czasu niż koszenie, bo bardzo szybko zapełnia się kosz
i co chwilę trzeba wybierać to siano.
Zdumiewające ile tego jest.

Koszty: 35 zł/ dobę (Łódź).

Jarek

4. Data: 2005-04-22 12:06:18

Od: "mletka" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

wertykulator ma noże i jest do przecinania darni, natomiast areator ma
haczyki-druty podobne jak grabie do trawy i służy bardziej do napowietrzenia
trawnika. myślę że bardzie przyda się tobie urządzenie z nożami nacinające
ten filc. znajdż na google "wertykulator" to zorientujesz sie równiez czy
lepiej wypożyczać czy może taniej będzie kupic.
pozdrawiam

Przepraszam wszystkich
stół ogrodowy
Jak sadzić - siać ???