Forma na babkę gotowaną

1. Data: 2003-04-17 18:56:38

Temat: Forma na babkę gotowaną
Od: sweeny <s...@w...pl.fake> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich grupowiczów
mam przepis na przepyszną babkę gotowaną
niestety nie mogę jej zrobić z powodu braku odpowiedniej formy
może ktoś wie, gdzie w Warszawie mogę taką formę nabyć ?

Pozdrawiam sweeny

1. Data: 2003-04-17 20:49:16

Temat: Re: Forma na babkę gotowaną
Od: "WMA" <w...@t...com> szukaj wiadomości tego autora

Moja byla tesciowa robila taka, przepyszna, czy moglbys przypomniec mi
przepis, pleaseee

Wacek

1. Data: 2003-04-18 15:40:43

Od: sweeny <s...@w...pl.fake> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 17 Apr 2003 20:49:16 GMT
"WMA" <w...@t...com> wrote:

> Moja byla tesciowa robila taka, przepyszna, czy moglbys przypomniec mi
> przepis, pleaseee
>
> Wacek

Proszę bardzo przepisik
1 1/2 szkl. mąki pszennej
1/2 szkl. mąki ziemniaczanej
1 szkl. cukru pudru
1 kostka margaryny
5 jajek
1 łyżeczka proszku do pieczenia
sok i skórka z 1 cytryny

Margarynę utrzeć z cukrem na gładko, następnie dodać żółtka ponownie ucierać.
Dodać mąkę zmieszaną z proszkiem do pieczenia, sok z cytryny i otartą
skórkę.Wymieszać.
Wsypać mąkę ziemniaczaną - wymieszać,na końcu dodać sztywno ubitą pianę - wymieszać.
Formę wysmarować masłem i wysypać bułką. W ten sam sposób przygotować pokrywę.
Włożyć ciasto, szczelnie przykryć, wstawić do garnka z wrzącą wodą.
Gotować pod przykryciem 1 1/2 godz. Forma powinna wystawać ok. 3 cm ponad wodę.
Ugotowaną gorącą babkę wyjąć z formy.Można posmarować lukrem lub polewą czekoladową.

Wielkanocny stol - sondaz sniadaniowy
gęś ... ale jak?
sos z suszonych sliwek...
ogon wołowy na barszcz?