Fusy

1. Data: 2004-11-11 18:00:55

Temat: Fusy
Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Wczoraj na zebraniu zwiazku lawendziarzy byla dyskusja na temat
rododendronow (no bo ile mozna o lawendzie) i jeden gosc opowiadal, jak
on chodzi do pobliskich kawiarni i zbiera od nich fusy od kawy, ktore
oni mu chetnie oddaja. Tymi fusami przykrywa ziemie naokolo
rododendronow i cedrow na 2-3 cm grubosci. Na to kladzie skompostowany
obornik na 4-6 cm grubosci. Robi to jesienia i wiosna. Ponoc ma
wspaniale rezultaty. Pomysl ze zbieraniem fusow z kawiarni wydal mi sie
warty przytoczenia.
Magdalena Bassett

2. Data: 2004-11-11 18:13:07

Temat: Re: Fusy
Od: "skryba ogrodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@o...com> napisał w wiadomości
> [...]
> obornik na 4-6 cm grubosci. Robi to jesienia i wiosna. Ponoc ma
> wspaniale rezultaty. Pomysl ze zbieraniem fusow z kawiarni wydal mi sie

Jakim jeszcze roślinkom dobrze służyć może obsypywanie fusami od kawy i
herbaty?
:-)
Pozdrawiam
skryba

3. Data: 2004-11-11 18:23:13

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jakim jeszcze roślinkom dobrze służyć może obsypywanie fusami od kawy i
> herbaty?
> :-)
> Pozdrawiam
> skryba

Ja tak robię z fusami herbacianymi i podsypuję nimi róże tylko
doniczkowe. Dlatego "tylko" bo nie mam zaprzyjaźnionej kawiarni a ilość na
doniczkowe mam z własnej kuchni. To tak jakbym używała kompostu liściowego a
że herbatka na małe listki to wsam raz do doniczek :-)

Serdecznie Miłka

4. Data: 2004-11-11 18:57:17

Od: "Dirko" <d...@5...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:cn0a07$bk2$1@news.onet.pl skryba ogrodowy
<z...@o...pl> napisał(a):

> Jakim jeszcze roślinkom dobrze służyć może obsypywanie fusami od
> kawy i herbaty?
> :-)

Hejka. Nie wiem, bo pijam kawę rozpuszczalną. :-)
Pozdrawiam instancyzacyjnie Ja...cki

5. Data: 2004-11-11 19:25:04

Od: "Teresa" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> obornik na 4-6 cm grubosci. Robi to jesienia i wiosna. Ponoc ma
> wspaniale rezultaty. Pomysl ze zbieraniem fusow z kawiarni wydal mi sie

Fusy od kawy daje pod kwasolubne rośliny ,najwięcej pod borówkę
,kiedyś w jakimś czasopiśmie ogrodniczym wyczytałam że bardzo dobrze
zakwaszają glebę.;-}

Pozdrawiam TeresaR

6. Data: 2004-11-11 19:55:23

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

skryba ogrodowy wrote:

> [...]
> on chodzi do pobliskich kawiarni i zbiera od nich fusy od kawy, ktore
> >
> Jakim jeszcze roślinkom dobrze służyć może obsypywanie fusami od kawy i

azalie, czarne jagody, hydrangea, wrzosy, i inne lubiace zakwaszona ziemie.
MB

7. Data: 2004-11-11 21:13:39

Od: "Rafał Wolski" <rafal.wolski@nie_spamowi_poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

> wspaniale rezultaty. Pomysl ze zbieraniem fusow z kawiarni wydal mi sie
> warty przytoczenia.
> Magdalena Bassett

Fusy zakwaszają. Szybciej i prościej jest stosować torf i siarczan amonu.

--
Pozdrawiam, Rafał Wolski
http://www.wolski.com.pl/sklep/ - z wrzosami

8. Data: 2004-11-12 08:26:55

Od: "_hehehe" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Miłka" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]

hehe
a nie wrozysz przedtem z nich
?
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

9. Data: 2004-11-12 09:52:33

Od: "Dirko" <d...@5...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:cn0kl2$k0c$1@atlantis.news.tpi.pl Rafał Wolski
<rafal.wolski@nie_spamowi_poczta.fm> napisał(a):

> Fusy zakwaszają. Szybciej i prościej jest stosować torf i siarczan
> amonu.

Hejka. Ja stosuję ściółkę z lasu sosnowego. A fusy z kawy, herbaty,
ziółek oraz wszystkie resztki spożywcze z kuchni lepiej dać na kopost.
:-)
Pozdrawiam logistycznie Ja...cki

10. Data: 2004-11-12 10:52:11

Od: Kresowiec <i...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Dirko schrieb:

> Hejka. Ja stosuję ściółkę z lasu sosnowego. A fusy z kawy, herbaty,
> ziółek oraz wszystkie resztki spożywcze z kuchni lepiej dać na kopost.
> :-)
> Pozdrawiam logistycznie Ja...cki

Dirko ma jak zwykle racje. Dla mnie zbieraja fusy po herbacie sasiedzi z
czterech domow. Dodaje to do kompostu z odpadkow domowych. Wychodzi
wspanialy lekki kompost. Doliczyc nalezy filtry, ktore tez robia swoje.
Mozna nim "zarazac" inne kompostniki np. z lisci lub rozdrpnionych
galezi. Plusem jest, ze fusy po kawie bardzo lubia robale a jak sie do
tego doda szczypior, to juz zupelnie uczta. Innym plusem jest to, ze
kawa jakby neutralizuje przykre zapachy. Sasiadom od czasu do czasu
odwdzieczam sie miseczka malin czy jagod albo kieliszkiem nalewki.

I.

Lithops
Nawoz w postaci lasek wbijanych w ziemie
Posadzilem cisy
Św. Marcin
Zima - czas pomyslow