GDZIE ZNALEZC PROGRAMY NAUCZANIA_policealne studium zawodowe

1. Data: 2003-10-14 13:35:31

Temat: GDZIE ZNALEZC PROGRAMY NAUCZANIA_policealne studium zawodowe
Od: "a" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

PILNIE poszukuję darmowego [w CKU do nabycia po 50PLN :(( ] dojscia do
programów nauczania dopuszczonych przez MEN na rok 2003/2004 dla
policealnego studium zawodowego kształcącego w zawodach:
# technik ARCHITEKT
# technik ARCHITEKT KRAJOBRAZU
# technik ORGANIZACJI REKLAMY
# technik ORGANIZACJI PRODUKCJI FILMOWEJ I TELEWIZYJNEJ
# technik INFORMATYK specjalizacja: grafika komputerowa
# technik INFORMATYK specjalizacja: grafika komputerowa

_info na priv lub grupę_______pozdrawiam Adam
a...@p...onet.pl

2. Data: 2003-10-16 05:46:46

Od: "Adam Cichowicz" <a...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "a" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> # technik INFORMATYK specjalizacja: grafika komputerowa
> # technik INFORMATYK specjalizacja: grafika komputerowa

Co do technika informatyka - dla tego kierunku jest jeden program
nauczania - grafika komputerowa to jest przedmiot specjalizacyjny
(realizowany w III i IV semestrze). Program przedmiotu specjalizacyjnego
tworzy szkoła (w oparciu o lokalne potrzeby rynku pracy - grafika
komputerowa raczej nie należy do mocno poszukiwanych) i na użytek konkretnej
szkoły. Dysponuję programem autorskim "Komputerowe przetwarzanie danych".
ABC

3. Data: 2003-10-16 11:19:20

Od: "a" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

dzieki za odzew, czy jestes pewien, ze program specjalizacji jest
indywidualnie opracowany przez szkołę? nie mniej jednak potrzebuję podstawe
programowa zatwierdzoną przez MEN dla danego zawodu, pozdrawiam Adam

4. Data: 2003-10-17 06:08:07

Od: "Adam Cichowicz" <a...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
podstawe
> programowa zatwierdzoną przez MEN dla danego zawodu, pozdrawiam Adam
Tak - swego czasu dzwoniłem specjalnie w tej sprawie do MENiS-u. Program
nauczania przedmiotu specjalizującego tworzy szkoła. Co do podstaw
programowych dla zawodu technik informatyk - gdzieś je mam, ale jest to
raptem kilka stron dość syntetycznie potraktowanych haseł - z kolei w
programie nauczania hasła te są bardziej rozwinięte i uszczegółowione.
ABC

5. Data: 2003-10-17 07:42:33

Od: "a" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

ok, dzieki za info, w takim razie szukam dalej pozdrawiam _Adam

6. Data: 2003-10-17 08:03:40

Od: "Adam Cichowicz" <a...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Z moich poszukiwań wynika, że w Centrach Kształcenia Ustawicznego, gdzie są
policealne studia zawodowe technik inormatyk, w przeważającej ilości jako
przedmiot specjalizacyjny realizowano "Grafikę komputerową" oraz "Bazy
danych" (lub coś w tym stylu). Trochę mnie to ciekawi, bo przecież są to
dość wąskie specjalności. Być może gdzieś krąży gotowiec w postaci
szczegółowych programów w tym zakresie.
Na potrzeby moje szkoły opracowaliśmy dwa programy: "Komputerowe
przetwarzanie danych" oraz "Komputerowe wspomaganie projektowania i
publikowania". Ponieważ nie było zgody na dwie grupy specjalizacji
(słuchacze powinni wybierać spośtród min. dwóch propozycji), opracowaliśmy
jeden program, stanowiący jakby kompilację dwóch ww. wymienionych.
Uwzględniliśmy takie bloki tematyczne jak: Przetwarzanie tekstów dla celów
wydawniczych (w środowisku Windows i Linux), Tworzenie publikacji
elektronicznych (w Windows i Linux), Elementy projektowania i wykonywania
stron WWW (w Windows i Linux), Elementy baz danych (w tym także dBase),
Programy wspomagające przetwarzanei danych w firmach.
ABC

7. Data: 2003-10-17 14:28:16

Od: "a" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Na stronach MENiS znalazlem numery interesujacych mnie programow

Wykaz programów nauczania o budowie modułowej dopuszczonych do użytku
szkolnego w publicznych szkołach policealnych na podbudowie programowej
liceum technicznego w roku szkolnym 2003/2004

Technik informatyk - symbol cyfrowy 312[01]:
grafika komputerowa - Nr programu 2114/SP/ MEN / 1997r.
komputerowe wspomaganie projektowania - Nr programu 2114/SP/ MEN / 1997r.
systemy zarządzania bazami danych - Nr programu 2114/SP/ MEN / 1997r.
techniki multimedialne - nr programu 2114/SP/ MEN / 1997r.
komputerowe systemy zarządzania produkcją - Nr programu 312[01]/SP/ MEN /
1999r.

Technik architekt - symbol cyfrowy 311[03]:
modernizacje i adaptacje - Nr programu 311[03]/SP/ MEN / 1999r.
wspomaganie procesu projektowania - Nr programu 311[03]/SP/ MEN / 1999r.
...itd
nie rozumiem tylko jednego
"...Plany nauczania, zamieszczone w większości programów zawartych w tym
wykazie, utraciły aktualność w nowych typach szkół zawodowych. Na podstawie
rozporządzeń Ministra Edukacji Narodowej i Sportu w sprawach: ramowych
planów nauczania w szkołach publicznych (Dz. U. z 2002 r. Nr 15, poz. 142 i
Nr 137, poz. 1155) oraz klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego (Dz. U.
z 2002 r. Nr 63, poz. 571), dyrektorzy szkół opracują szkolne plany
nauczania dla nowych typów szkół, w których będzie realizowane kształcenie w
zawodzie. Liczba godzin przewidziana na kształcenie zawodowe w danym typie
szkoły, powinna być zgodna z odpowiednim ramowym planem nauczania. Na
szkolnym planie nauczania należy zamieścić nazwę i symbol cyfrowy zawodu
oraz numer programu nauczania - zgodnie z niniejszym wykazem...."
czy to oznacza, ze moge indywidualnie opracowac dany program zachowujac
jedynie liczbe godzin?

> [...]

> stron WWW (w Windows i Linux), Elementy baz danych (w tym także dBase),
> Programy wspomagające przetwarzanei danych w firmach.

umowa o prace
jakie sa serwisy z ogloszniami o korepetycjach
[ot]Zestawienie Ocen 2 - uaktualnienie
ASP wroc
Awans zawodowy