Gajowy znów nadaje.

191. Data: 2011-03-21 18:44:00

Temat: Re: Gajowy znów nadaje.
Od: vonBraun <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

medea wrote:

> Przypuszczam, że problemy z ortograficznym pisaniem mają przynajmniej
> dwojaką proweniencję - z jednej strony to jest faktyczny brak
> wykształcenia i oczytania, a z drugiej te sprawy z płatami. ;) I dopóki
> nie odkryto tej drugiej, to uważano, że człowiek po prostu sam sobie
> jest winien i już. I dlatego problem urastał to niewiadomych rozmiarów.
> Inna rzecz, że zidentyfikowanie kłopotów (stwierdzenie dysleksji itp)
> nie powinno IMO zwalniać z pracy nad tym problemem, a wręcz przeciwnie.
> Tym bardziej że orzeczenia o wszelakich dys- są chyba ostatnio nadużywane.
> [...]
Powinna UPOWAŻNIAĆ do dodatkowych zajęć wykonywanych specjalnymi
metodami, JEŚLI społeczności _I_ osobie zależy na znaczkach.
Ale znaczki nie są ważne. Przypisano im jedynie ważność wykraczająca
ponad pragmatyczne zastosowanie.

pozdrawiam
vonBraun

192. Data: 2011-03-21 18:47:34

Temat: Re: Gajowy znw nadaje.
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 21 Mar 2011 19:36:32 +0100, cbnet napisał(a):

> Zapomniałem o "prosty".
> Prosty, podpicowany i nienaturalny.
>
> Możesz się odmeldować. ;)

Nie wyglądasz mi na takiego, który miał jakąkolwiek styczność z wojskiem,
toteż nie mam zamiaru brać poważnie Twoich rozkazików.

193. Data: 2011-03-21 18:53:41

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przypuszczam, że problemy z ortograficznym pisaniem mają przynajmniej
> dwojaką proweniencję - z jednej strony to jest faktyczny brak
> wykształcenia i oczytania

bezedura

>, a z drugiej te sprawy z płatami.

to juz predzej

194. Data: 2011-03-21 18:54:14

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przesłanką do poniżania może być także m.in. niewiedza i poglądy
/wierzenia.
Nie chcę marudzić, ale czy w związku z tym nie udało ci się dzięki
temu wyznaniu ustawić się niejako spod deszczu pod rynną
(w najlepszym razie).

Jakoś nigdy wcześniej nie kojarzyłem vB z problemami z ortografią.
Dziwne. ;)

--
CB

195. Data: 2011-03-21 18:54:51

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hanka" <c...@g...com> napisał w wiadomości
q.googlegroups.com...
On 21 Mar, 18:10, vonBraun <i...@g...pl> wrote:

>Przepychanie sie, lokciami, na pozycje NAJ,
>wymaga, rowniez, a moze przede wszystkim,
>ponizania innych.

A jak wiemy przepychacze uzyja wszystkiego, w tym ortografii.

196. Data: 2011-03-21 18:56:21

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

To się nie odmeldowywuj.
Jak tak chcesz.

Tyle tylko że Lebowski się pewnie ~obrazi.
Twój problem. ;)

--
CB

197. Data: 2011-03-21 19:15:01

Od: vonBraun <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

cbnet wrote:

/.../
> Nie chcę marudzić, ale czy w związku z tym nie udało ci się dzięki
> temu wyznaniu ustawić się niejako spod deszczu pod rynną
> (w najlepszym razie).
Albo marudzisz, albo wyjaśnij.

> Jakoś nigdy wcześniej nie kojarzyłem vB z problemami z ortografią.
> Dziwne. ;)

"Dziś wszyscy jesteśmy dyslektykami" ;-)

/żartowałem - aż takim zwolennikiem Komorowskiego nie jestem/
A na poważnie, jeśli nie widać tego, to dlatego, że pisząc stale - od
wielu lat w edytorach z funkcjami autopoprawek niemal całkowicie
zapomniałem o problemie, który niejako "sam" się naprawił. Wcześniej
korzystałem z pomocy żony-polonistki, która sprawdzała to co wychodziło
'na zewnątrz", więc żeby mieć mniej pracy deczko mnie ćwiczyła. Jednak
od czasu do czasu robię błędy ortograficzne - zwłaszcza "ch/h", co już
nieraz wykorzystywali tu dyskutanci którym brakło argumentów ;-)

pozdrawiam
vonBraun

198. Data: 2011-03-21 19:16:48

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mnie twoje orty nie rzuciły się na oczy.
Widocznie na coś innego patrzyłem, czy cuś. ;)

199. Data: 2011-03-21 19:19:50

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-03-21 19:53, Ghost pisze:

> Użytkownik "medea" <x...@p...fm> napisał w wiadomości

> bezedura

> to juz predzej

Chyba czegoś nie zrozumiałeś.

Ewa

200. Data: 2011-03-21 19:27:17

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-03-21 19:44, vonBraun pisze:

> Ale znaczki nie są ważne. Przypisano im jedynie ważność wykraczająca
> ponad pragmatyczne zastosowanie.

Hm, ja to traktuję na takiej samej zasadzie jak np. strój, który
dopasowujemy odpowiednio do sytuacji - na bal czy do filharmonii idziemy
w wieczorowej sukni/smokingu, do knajpy na piwo w dżinsach, do pracy
jeszcze jakoś inaczej w zależności od rodzaju zajęcia. To TEŻ wykracza
poza PRAGMATYCZNE zastosowanie stroju. Jest to po prostu element
kultury, tak samo jak poprawna i staranna wymowa, czy pisownia.
Oczywiście przesadą jest przywiązywanie nadmiernej wagi do tego (o ile
nie zakłóca komunikacji) i odwracanie priorytetów, ale ma to swoją wagę,
niekoniecznie pragmatyczną.

Ewa

Zakochać się w 3 tygodnie?
SERCE