Gorczka

1. Data: 2001-09-09 16:20:59

Temat: Gorczka
Od: "Raf256" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zaciekawil mnie wątek o gorączce, chcialem go kontynuowac w nieco innym
kontekscie więc daje nowy toppic.
Bakterie / mikroorganizmy i wogule wszystkie organizmy mogą się przystosowac
do ekstremalnych warunkow w drodze ewolucji, np niektore bakterie przezywają
temp. ponad 110 C (!) dlaczego więc ewolucja nie przystosowala bakteri
atakujących np. ludzi i nie dala im odpornosci na temp. > 42 C ? To by dalo
im duzą przewagę... tzn. oczywiscie bardzo się z tego cieszę :) ale nie wiem
czemu tak jest... ?

--
Raf256 : C C++ VC VB PHP TP Delphi JS Java
,--, _ ,- _ _ _ ,---------------------------------------------,

2. Data: 2001-09-09 16:46:19

Temat: Re: Gorczka
Od: Joanna Nowak <j...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Raf256 wrote:

> [...]
> im duzą przewagę... tzn. oczywiscie bardzo się z tego cieszę :) ale nie wiem

Moze dlatego, ze im bardziej mikroby uodporniaja sie na wysoka
temperature, tym bardziej czlowiek ta temperature zbija lekami...
JN
Krakow

3. Data: 2001-09-09 16:47:12

Od: "Raf256" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Moze dlatego, ze im bardziej mikroby uodporniaja sie na wysoka
> temperature, tym bardziej czlowiek ta temperature zbija lekami...
Ale leki chyba są znane od max. kilku tysięcy lat (biorąc pod uwage
najbardziej prymitywne "lekarstwa" w postaci np. jakichś leczniczych roślin
itd...)

4. Data: 2001-09-09 17:17:07

Temat: Odp: Gorczka
Od: "Adam" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Skoro się nie uodporniły to znaczy że tak jest dla nich korzystniej.
"Celem" bakterii nie jest wykończenie człowieka, ale rozsianie swoich kopii.

Bakterie z gorących źródeł ( 90 C) inaczej nie przetrwałyby, chorobotwórczym
gorączka nie przeszkadza.

Poza tym to nie gorączka zabija bakterie, a białe krwinki, które wtedy są
aktywniejsze, czybciej docierają na miejsce..

W tym przypadku wyścig do nikąd trwa.

Polecam "Samolubny gen" Dawkinsa

--
Z pozdrowieniami Adam Figarski

Papużki Nierozłączki
www.republika.pl/adam_figarski
n...@p...onet.pl

Łysienie plackowate - prosze o pomoc.
Roaccutan - 100% skuteczności w walce z trądzikiem ?
melatonina
Pocenie
Jak znalezc lekarza ?