Grupa inwalidzka dla syna - co i jak?

1. Data: 2008-11-17 12:09:57

Temat: Grupa inwalidzka dla syna - co i jak?
Od: "Natalia Nakowska" <n...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzień dobry. Piszę z prośbą o radę. Mój syn ma 26 lat i jest upośledzony
umysłowo. Cierpi na poważne zaburzenia dysocjacyjne i urojenia, objawiające się
między innymi rozdwojeniem osobowości. Był diagnozowany przez psychologów i
psychiatrów w szpitalu psychiatrycznym, którzy po 2 miesiącach obserwacji
właśnie taką diagnozę wydali. Nie zagraża jednak sobie ani otoczeniu, nie jest
ubezwłasnowolniony. Niestety jego choroba uniemożliwia podjęcia w zasadzie
żadnej pracy. Znajomi powiedzieli mi, że syn powinien otrzymywać z tego tytułu
jakąś rentę inwalidzką. Nie znam się na tym, dlatego chciałam zapytać Was. Jak
mam się do tego zabrać, gdzie iść z synem? On nie jest ubezwłasnowolniony, ale
sam praktycznie nic nie załatwi w urzędach. Bardzo proszę o pomoc - informację
w jaki sposób możemy się ubiegać o rentę inwalidzką dla niego. Natalia Nałkowska

2. Data: 2008-11-18 14:07:34

Temat: Re: Grupa inwalidzka dla syna - co i jak?
Od: g...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Jeżeli syn w ogóle nie pracował pozostaje tylko renta socjalna, która
przysługuje jeżeli się zachorowało przed ukończeniem 18 roku życia, lub
podczas nauki w szkole średniej lub wyższej. Ważny jest tu moment
zachorowania, jakaś dokumentacja medyczna. Warto porozmawiać na ten temat z
lekarzem. Przy ubieganiu się o rentę socjalną potrzebne będzie zaświadczenie
o aktualnym stanie zdrowia, które można uzyskać właśnie od lekarza
specjalisty.

znaczny stopień niepełnosprawności a praca
pakiet medyczny dla ON - jakieś opinie?
poleconego chirurga z Gdańska/Trójmiasta ..
taksówki dla ON
Takich jak TY sterylizujemy dla twojego dobra.