Grzybica czy opryszczka

1. Data: 2004-02-03 15:03:58

Temat: Grzybica czy opryszczka
Od: "Paweł Piskor" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Miesiac temu na zoledzi pojawily sie zywo czerwone plamy, poszedlem do
dematologa i stwierdzono opryszke. Dwa tygodnie temu wystapily te same
objawy. podczas mycia wyczulem jednak pecherze, poszedlem tym razem do innego
dermatologa i stwierdzono grzybice. Leczenie trwa Pimafucort i Flumycon w
tabl. Objawy zanikaja i pojawiaja sie znowu. Ostatnio zamiast Pimafucortu
posmarowalem te miejsca Antivirem (z kuracji opryszczki) i plamki szybko
zniknely. Mam pytanie, w jaki sposob mozna rozroznic grzybice od opryszczki?

2. Data: 2004-02-03 16:05:34

Temat: Re: Grzybica czy opryszczka
Od: "margo" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paweł Piskor" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> posmarowalem te miejsca Antivirem (z kuracji opryszczki) i plamki szybko
> zniknely. Mam pytanie, w jaki sposob mozna rozroznic grzybice od

Opryszczkę narz.płc. wywołuje wirus HSV2, objawia się pęcherzykami które po
pewnym czasie pękają
i tworzy się strupek. Mogą pojawić się bóle tych miejsc oraz tkzw. "zimny
ból".
Objawy trwają 6-10 dni potem samoistnie znikają.
Grzybice (najczęściej drożdżaki) wywołują zaczerwienienia, czasami swędzące
lub lekko piekące plamy.
Może pojawiać się biały nalot uwidaczniający grzybnię. Może wystąpić
pieczenie lub
dyskomfort przy oddawaniu moczu. Wątpliwe żeby samoistnie ustąpiła,
nieleczona może
powodować zapalenie ceki moczowej i pęcherza.
Według mnie u Ciebie na podstawie tego co napisałeś masz HSV2. Możesz
wykonać badanie
mykologiczne z żołędzi ( około 20PLN , wyniki około 15-20min po pobraniu
próbki ), polegające
na ocenie mikroskopowej próbki. Jeżeli badanie będzie jałowe to znaczy że
może być HSV2.
Jeszcze jedno oba zakarzenia mogą być przenoszonę drogą płciową !!!
Trzeba przebadać też partnerkę ... cytologia powinna wystarczyć. Wprawny
lekarz
może ocenić ze sporym prawdopodobieństwen istnienie HSV2 oraz napewno
drożdżaki.
No i przykra wiadomość z HSV2 nie da się wyleczyć, w stanach obniżonej
odporności
będzie nawracać ;-(, a jeśli partnerka ma to samo i będzie chciała mieć
potomstwo to musi
o tym wiedzieć i lekarz oczywiście też, jest duże ryzyko zarażenia dziecka
podczas porodu.

Pozdrowienia
Marcin
PS: Mimo wszystko z dwojga złego życzę drożdżaków ;-)

3. Data: 2004-02-06 08:19:30

Od: Szyszkownik <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik margo napisał:
> [...]
>
> Pozdrowienia
> Marcin
> PS: Mimo wszystko z dwojga złego życzę drożdżaków ;-)

czyli grzybice od opryszczki mozna odroznic po tym ze jedno znika samo a
drugie nie?

4. Data: 2004-02-06 08:38:57

Od: "margo" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> czyli grzybice od opryszczki mozna odroznic po tym ze jedno znika samo a
> drugie nie?
... jeżli by wybierać między grzybicą a opryszczką i biorąc statystyki pod
uwagę , to wygląda że masz rację ;-). Ale czy to wystarczy by bez dodatkowych
badań postawić pewną diagnozę ... tu bym był jednak pesymistą.
... Ale muszę Ci przyznać rację w jednym, sądząc po radosnych diagnozach
lekarzy w tym przypadku i nie tylko ... widać że decyzja opiera się chyba tylko
na tym kryterium ... ;-)

Marcin

5. Data: 2004-02-07 15:39:07

Od: "PAweł" <p...@w...pl@niechcespamu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "margo" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
dodatkowych
> badań postawić pewną diagnozę ... tu bym był jednak pesymistą.

Nie chcę cię martwic, ale nie wykluczyłbym i takiej opcji, że jest i to i
to. Tak się też zdarza.

jak wiecie to napiszcie!
UUU, jak mi zle :((
Histopatologia jelita cienkiego