Grzybiec - ciekawa potrawa

1. Data: 2002-04-09 08:31:59

Temat: Re: Grzybiec - ciekawa potrawa
Od: <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> przetworów). I czy mnie sie wydaje, czy czeskie "rohliki" to niekoniecznie sa
> nasze rogaliki, raczej nasze buleczki zwykle, kanjzerki, jsli chodzi o rodzaj
> is trukture ciasta?Lekko wglupiona QD

Weka w Krakowie to taka długa bułka na małe kromki. Masz rację,że czeskie
rohliki mają inną strukturę ciasta, dlatego też zalecam wekę( krakowską) albo
jakieś bułki ale nie słodkie...

1. Data: 2002-04-09 09:36:11

Od: "Mapet" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Weka w Krakowie to taka długa bułka na małe kromki.
A w Kłodzku mówi się na wekę baton. :))
Mapet

1. Data: 2002-04-09 09:44:54

Od: a...@p...com.pl (Anna Pawłowska-Pojawa) szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2002-04-09 10:30:38

Od: "Mapet" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>

> Przeze mnie - warszawianke napływową - zwana bagietką? Czy taka trochę
> grubsza, a krótsza zwna bułką wrocławską?

Myślę, że chodzi własnie o długą bułkę wrocławską, zwaną tez po prostu długa
bułką.
Mapet z Wrocławia

1. Data: 2002-04-09 12:34:34

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Anna Pawłowska-Pojawa napisala:

> Qd
> Przeze mnie - warszawianke napływową - zwana bagietką?

Bagietka, to bagietka - chyba wszędzie tak samo nazywana :-)

> Czy taka trochę
> grubsza, a krótsza zwna bułką wrocławską?

O, to to - jak widać jest to najbardziej zmyłkowa bułka :-)

Krycha

1. Data: 2002-04-09 15:04:26

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna Chiger schrieb:

> Bagietka, to bagietka - chyba wszędzie tak samo nazywana :-)

> O, to to - jak widać jest to najbardziej zmyłkowa bułka :-)

u nas te krótsze nazywają się chleb kawiorowy (Kaviarbrot), a te długie,
to Baguette. Jest jeszcze bułka bagietkowa (Baguettebrötchen), ale toto
jest już bardzo krótkie. Nazw tyle, że uueb puchnie.

Waldek

1. Data: 2002-04-10 18:51:40

Od: <n...@m...ch> szukaj wiadomości tego autora

> A w Kłodzku mówi się na wekę baton. :))
> Mapet

dochodze do wniosku, ze owa bulka to w naszym jezyku potrawa o najbardziej
zroznicowanym nazewnictwie
:)))

Kalina

1. Data: 2002-04-14 09:37:15

Od: "Anna" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja znam takie nazwy, może któras cos wyjasni:
-weka,
-francuz,
-bułka paryska,
-bułka kanapkowa,
-baton wyborowy,
-baton wrocławski,

Pozdrawiam
Anna

1. Data: 2002-04-18 17:13:25

Od: "Anna" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja tak myslę już od dawna, a największy mam ubaw jak jestem w innym regionie
Polski i ide do sklepu, który nie jest samoobslugowy.
Jak wytłumaczyc to tej sprzedawczyni...
Pozdroweinia Anka

Jajka faszerowane lososiem
potrawy z mikrofali