Gunnera

1. Data: 2002-04-27 19:59:01

Temat: Gunnera
Od: "Michal Babilas" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dwie rzeczy straszne spotkac moga człowieka: po pierwsze, gdy marzenia mu
sie nie spelniaja, po drugie, gdy mu marzenia sie znienacka zaczna spelniac.
Ja jestem wlasnie w tej drugiej sytuacji: wyszla dzis na mnie - znienacka
oczywiscie - Gunnera manicata. No nie moglem nie kupic, zwlaszcza, ze juz
dawniej szukalem. No i teraz zagwozdka: miejsce nad stawem jest (nie
wszystko jeszcze obsadzone bambusami i metasekwojami) - ale teraz pytanie:
wilgotno, ale jak wilgotno? I co z odczynem i struktura gleby: kwaśno,
niekwaśno, torfowo? No i ostatnie pytanie: jak z praktyczna zimotrwaloscia -
czy i jak opatulac na zime, podsuszyc, czy moze wrecz przeciwnie mocno przed
zima podlac? Jak radza sobie Gunnery w Waszych ogrodach?

W nadzieji na liczne merytoryczne i niemerytoryczne odpowiedzi, rady,
wskazowki i napomnienia, nieodmiennie Wasz,

Michal

2. Data: 2002-04-28 10:29:02

Temat: Re: Gunnera
Od: "Wojciech P" <d...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> W nadzieji na liczne merytoryczne i niemerytoryczne odpowiedzi, rady,
> wskazowki i napomnienia, nieodmiennie Wasz,
>
> Michal
>

> Hej
ja bym na poczatek zerknal na:
http://www.ogrodnik.pl/ogrody/ogrody_08_40.asp

zawsze to cos,
Wojtek Pa

3. Data: 2002-04-28 16:55:24

Od: "Michal Babilas" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wojciech P radzi:

> ja bym na poczatek zerknal na:
> http://www.ogrodnik.pl/ogrody/ogrody_08_40.asp

Merci, pieknie rzekl koziolek. Strona przydatna (zwlaszcza polskie nazwy
powalajace: parzeplin wzglednie wyskoczek) . Gunnera posadzona. Nadal jednak
czekam na odzew ze strony "uprawców" Gunnery na grupie. Jak toto zimuje?

Humor mam zreszta zepsuty, bowiem przy okazji sadzenia gunnery okazało sie,
ze metasekwoja paskudnie podmarzla (5 metrowa, ponad 10 lat rosnie u mnie) -
znaczy, co po niektore paki "sie puszczaja", ale ogolnie - hekatomba.

Michal

PS. Na poprawe humoru: nad staw wprowadzily sie (niewysiewane, niewsadzane)
Primula officinalis.

4. Data: 2002-04-29 05:44:11

Od: "Bogusław Bielawski" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przeczytaj wątek "Taka roślina" z 25-go. We Wrocławiu można kupić małą
gunnerkę za 50 złotych w sklepie przy Ogrodzie Botanicznym. Za ogrodzeniem
sklepu widać dwa stosiki okrywowe a pod nimi śpią sobie gunnery - jeszcze
ich nie odkryli. Ta większa w sezonie rzeczywiście jest olbrzymia sam stosik
okrywowy teraz jest wysoki na ok. 1,5 m.

Pozdrawiam
Bogusław Bielawski

5. Data: 2002-04-29 11:02:27

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> Dwie rzeczy straszne spotkac moga człowieka: po pierwsze, gdy marzenia mu
> sie nie spelniaja, po drugie, gdy mu marzenia sie znienacka zaczna
spelniac.
(...)
>No nie moglem nie kupic, zwlaszcza, ze juz
> dawniej szukalem. No i teraz zagwozdka: miejsce nad stawem jest (nie
> wszystko jeszcze obsadzone bambusami i metasekwojami) ......
>
> Michal

:)
jako poczatkujacy nic nie podpowiem Tobie
ale bardzo zaintrygowala mnie wzmianka o bambusach
sam zamierzam nasadzic u siebie nad stawem
i ciekaw jestem wszystkich doswiadczen w ich uprawie
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

Pomocy !!!!!!