Hamuj Lolek hamuj!

1. Data: 2002-02-01 10:33:26

Temat: Hamuj Lolek hamuj!
Od: "Edel" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uznawany przez większość za wybitnego Karol Wojtyła, pełniący w Watykanie
obowiązki papieża zaapelował do polskiego wymiaru sprawiedliwości o nie
orzekanie rozwodów. Ten wspaniały psycholog i doświadczony znawca problemów
rodziny, a w szczególności wychowujący pokolenia ojciec nie zgadza się na
rozwody... . Jego doświadczenia w małżeństwie z pewnością potwierdzają
słuszność wypowiedzi. Jako ojciec, który wychował i wprowadził w dorosłe
życie niejednego człowieka ma oczywiście prawo twierdzić: Czy lepiej dla
dziecka żyć w ciągłym stresie i hałasie dzięki kłócącym się, ale kochającym
miłością chrześcijańską rodzicom? Czy żyć w spokoju, miłości i harmonii?.
Nie ma gorszego widoku dla dzieciaka, który widzi kłócących się rodziców. Im
starsze - tym gorzej.

Mało tego!
W głęboko wierzącej i katolickiej polsce lat 90-2000 wiele małżeństw stosuje
rękoczyny wobec siebie i własnych dzieci, a Sądy orzekają nieraz wysokie
wyroki.

Fakty te chyba nie umknęły wybitnemu umysłowi naszego rodaka. Uważa zatem w
swoim majestacie - rozwodom NIE! Jakie uzasadnienie znajdzie dla tragedii
tysięcy rodzin, którzy przez katolickie "kajdanki" wyssane z mlekiem matki
nie potrafią przełamać zasad i prawd ambony aby uwolnić się od koszmaru i
rozstać w zgodzie? Zacząć wszystko od nowa i mieć na tyle miłości wobec
własnych dzieci aby je wychować wspólnie nie będąc razem. Taka sytuacja może
być poza obszarem wyobrażni będącego przedmiotem kultu jednostki papieża.

Dobry Jan Paweł II nie posiada doświadczenia małżeńskiego ani nie wie - co
to znaczy zrywać się w nocy aby maleństwu dać pić czy zmienić pampersa?
Dlaczego zatem On i wszyscy Wy - tatusiowie kościoła każecie nam czynić coś
o czym nie macie zielonego pojęcia? Dlaczego nie pozostawiacie nam, ludziom
możliwości dokonywania swobodnych wyborów? To jest wolny kraj.
Panowie w sukienkach! Mało Wam prawd z konfesjonału. Na tej podstawie
chcecie nam uporządkować życie? Dość tego!
Czcigodny Ojcze Święty! Nie życzę abyś doczekał chwili gdy ktoś rzeknie Ci
prosto w twarz "Dziadek, kurwa hamuj!!!"

EDEL
e...@e...prv.pl

2. Data: 2002-02-01 10:59:41

Temat: Re: Hamuj Lolek hamuj!
Od: "alex" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

spokojnie Edel wyluzuj :))) nie denerwuj sie to nie ma sensu.

papiez sobie gada, a ludzie i tak robia co chca. Oczywiscie nie pochwalam
tego, ale co mi tam. Trzeba brac poprawke na fakt iz jest to juz starszy
czlowiek, schorowany i nie zawsze moze do konca przemysli co nieco.

Slyszac o tym najpierw rowniez sie wkurzylam, ale teraz to juz spoko.
OT - Moim zdaniem to przeszedl siebie samego zakazujac stosowania
prezerwatyw
A co sie tyczy rozwodow to nie sadze, ze jego wypowiedz ma jakis wplyw na
zmniejszenie ich liczby. (w katolickich Wloszech ich liczba rosnie)

W Polsce najwieksza jest chyba presja spoleczenstwa - co ludzie powiedza
(oraz strach kobiet przed utrata srodkow do zycia) a nie co klecha z ambony
wykrzyczy - to moje zdanie, moze sie myle

pozdrawiam

olenka

3. Data: 2002-02-01 11:49:05

Od: "Monika Gibes" <i...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Edel <e...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@n...vogel.pl...
> Uznawany przez większość za wybitnego Karol Wojtyła,

<ciach>

Edel, k...., hamuj!
Może jeszcze podyskutujesz sobie z Biblią ??

Jak na razie w Polsce obowiązuje prawo cywilne a nie religijne i nic nie
wskazuje na to, żeby miało się to zmienić.

Proponuję wznowić tę dyskusję w momencie kiedy wystąpienie papieża
przyniesie jakieś realne efekty. Kiedy pojawi się jedna osoba, która nie
dostanie rozwodu, bo sędziemu zakazał tego papież.
Bo jak na razie, to zabrzmiałeś mi jak dziecko, które zrzuca ze stołu
zastawę, żeby wielkim hukiem zwrócić na siebie uwagę.

Monika

4. Data: 2002-02-01 12:37:07

Od: "Bozena" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie rozumiem o co ci chodzi?
Czy papiez zabrania polskim sadom dawac rozwody?
Czy zabrania Polakom brac rozwody?
Tu chyba chodzi o cos innego.O katolikow.Jesli ktos jest katolikiem,przyjal
okreslone z ta postawa zasady moralne i zyciowe,to sie do nich stosuje,a
przynajmniej powinien.I o to chyba w tym rzecz.
Papiez nie wychowal zadnego wlasnego dziecka ani nie mial zony ale to nie
znaczy ze nic o tym nie wie.
Jesli nie czujesz sie kotolikiem,to w czym problem?Rob swoje i daj spokoj
innym.
Bozena

5. Data: 2002-02-01 13:40:27

Od: "Sylwia Halizak" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bozena napisała:
> Tu chyba chodzi o cos innego.O katolikow.Jesli ktos jest katolikiem,przyjal
> okreslone z ta postawa zasady moralne i zyciowe,to sie do nich stosuje,a
> przynajmniej powinien.I o to chyba w tym rzecz.

Tak jest, zgadzam się z tym co napisała Bożena, powiem więcej papież ma prawo
zwracać się do urzędów o nieudzielanie rozwodów, gdyż jest to najzupełniej
zgodne z jego poglądem jako katolika, natomiast urzędy mają prawo takich
próśb nie respektować. A wszystko i tak dzieje się w sferze sumienia
pojedyńczego człowieka. Jak ktoś jest głęboko wierzącym katolikiem,
to się nie rozwiedzie, choćby nie wiem jak cierpiał, a jak dla kogoś
ważniejsze jest dobro dzieci w takim chorym małżeństwie, to się rozwiedzie,
niezależnie od tego co na ten temat myśli papież.

Pozdrawiam
Sylwia

6. Data: 2002-02-01 18:00:34

Od: "Rena" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie rozumiem o co ci chodzi?
> Czy papiez zabrania polskim sadom dawac rozwody?
> Czy zabrania Polakom brac rozwody?
> Tu chyba chodzi o cos innego.O katolikow.

nie - polecil katolickim sedziom i adwokatom, aby nie przyjmowali spraw
rozwodowych. ale to juz uderza w niekatolickie malzenstwa, ktore chca sie
rozwiesc i (jesli sedziowie posluchaliby rady) i nie mialby kto im udzielic
rozwodu, albo musieliby czekac na sprawe kilka lat, bo wielu sedziow jest
katolikami.

7. Data: 2002-02-01 20:58:17

Od: EDI <k...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pt, 01 lut 2002 18:00:34 GMT news:a3ekso$a6f$1@pingwin.acn.pl Rena
napisał(a) i EDISONA sprowokował(a)

> [...]
> nie mialby kto im udzielic rozwodu, albo musieliby czekac na
> sprawe kilka lat, bo wielu sedziow jest katolikami.

Tylko ktory adwokat przy zdrowych zmyslach, odetnie sobie glowne zrodlo
dochodu.

--
/^^^^>/^^^^\/^/^^^gg/tlen #78476^^^^^^^^^^^/
/ ^^>/ /~/ / / Są trzy prawdy;.... /

8. Data: 2002-02-02 08:23:25

Od: "Rena" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tylko ktory adwokat przy zdrowych zmyslach, odetnie sobie glowne zrodlo
> dochodu.

a ilu lekarzy odmawia aborcji?! (mowie o tej zgodnej z prawem). byly juz
takie sytuacje, ze uboga kobieta w ciazy w gwaltu musiala urodzic, bo ciaza
byla zbyt zaawansowana, a nikt wczesniej nie chcial jej 0 zgodnie z prawem 0
pomoc.

9. Data: 2002-02-02 16:16:12

Od: a...@K...russia (aRt) szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 1 Feb 2002 11:33:26 +0100,przez Edel zostalo napisane:
> Uznawany przez większość za wybitnego Karol Wojtyła, pełniący w Watykanie
> obowiązki papieża zaapelował do polskiego wymiaru sprawiedliwości o nie
> orzekanie rozwodów.

-
Jestem ateista, lecz J.Pawla 2 szanuje za jego poswiecenie roli jaka pelni.
Lecz tu faktycznie juz przegiol, uwazam ze kosciol za bardzo probuje
wtykac nos tam gdzie nie powinien, a to co teraz wyglosil przechodzi wszelkie
pojecie, czy oni uwazaja zeby lepiej ludzie zyli w niezgodzie i klotni,
przeciez na tym najbardziej cierpia najmlodsze owieczki boga czyt:_dzieci_.
A bledy kazdy popelnia, pary wiazac sie, tak samo i kosciol ktorego najwiekszym,
chyba bledem byla inkwizycja, i wojna 30letnia, gdzie glownie chodzilo
o religie.

--
#############################
# aRt #

10. Data: 2002-02-02 16:36:11

Od: EDI <k...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

So, 02 lut 2002 08:23:25 GMT news:a3g7ec$1mp6$1@pingwin.acn.pl Rena
> [...]

> byly juz takie sytuacje, ze uboga kobieta w ciazy w gwaltu musiala
> urodzic, bo ciaza byla zbyt zaawansowana, a nikt wczesniej nie

No bo legalnie nie mozna. Poza tym jesli legalnie to za darmo.
Ale gdzies tam po cichu, to robia. Za odpowiednia zaplata oczywiscie.

--
/ ^^>/ /~/ / / Są trzy prawdy;.... /

co o tym sądzicie?
nosidełko