Hardranger

1. Data: 2005-09-17 11:31:54

Temat: Hardranger
Od: " " <a...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć wszystkim!!!

Przeglądając forum natrafiłam na wiele fantastycznych pomysłów tą techniką.

Podzielcie się swoimi sekretami:

1) Na jakim płótnie się to wykonuje?
2) Jakich używa nici?
3) Czy jest to bardzo pracochłonne? Tzn. czy się niezrażę pierwszymi próbami?

Dziękuję z góry za ewneualne wskazówki i rady!!!

Serdecznie pozdrawiam

Abebe

2. Data: 2005-09-17 12:02:19

Temat: Re: Hardranger
Od: "Mampka" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mnie też to interesuje, tymbardziej ze widziałam specjalne (dosc drogie)
tkaniny do tego. Macałam też efekt tego hmmm bajka. Ale boję się ze to
kolejna sroka, którą złapę za ogon.
pzdr.
Mampka

3. Data: 2005-09-17 12:37:04

Od: "Mira" <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> próbami?
> Dziękuję z góry za ewneualne wskazówki i rady!!!

Witaj!
Nie jestem może specjalistką, ale kilka rad mogę udzielić:)))

Odn pkt 1
Materiał do hardangera musi być o równym splocie.
Może to być typowy materiał do hardangera, 75 nitek /10cm.
Dość drogi niestety. Można haftować na Luganie, Bellanie, Lindzie, Unifil
DMC.
Ich gęstość jest różna. Bellana ma 80 nitrk/10cm, Lugana i Unifil -100
nitek/10cm.
Najdrobniejsza jest Linda-107 nitek/10cm.
Można jeszcze haftować na lnie, jeśli ma równy splor lub na polskiej
Panamie, ale Panama nie ma równego splotu wątku i osnowy.
Więc wzór nie wyjdzie kwadratowy. Ale ja np. haftowałam na Panamie wzór z
tulipanami, i wyszedł OK.
No i Panama jest najtańsza. Niemniej na początek nie polecam.Jest wiotka i
trzeba troszkę wprawy w haftowaniu:))

Odn pkt 2
Do haftowania używa się perłówki nr 5 , 8 i 12.
Perłówka to nici w rodzaju kordonka, więc można używać kordonka. Dostosowac
trzeba do gęstości materiału.
Jeśli materiał ma mniej nitek na 10 cm, ściegi płaskie, od których się
zaczyna robi się 5, a przęsełka robi się 8.
Odpowiednio do materiału o bardziej gęstym splocie, np. na lnie , używa sie
8 i 12.

Odn pkt 3
Hardanger jest dość pracochłonnym , ale raczej łatwym haftem. Oczywiście są
ściegi trudniejsze, ale wzory podstawowe są proste.
Z powodzeniem można się samemu nauczyć, korzystając z objaśnień w gazetach.
Niedawno ktoś podawał link do photo.163, gdzie jest taki kurs obrazkowy.
Dość czytelnie jest tam pokazane, jak to się robi, chociaz opisy są po
chińsku:))
http://photo.163.com/openalbum.php?username=dyxy1966
&_dir=%2F15010078

A w mojej galerii można zobaczyć kilka prac, robionych na różnych
materiałach:))
http://serwis-starfax.com.pl/gallery/

Mam nadzieję,że trochę pomogłam .
Pozdrawiam