Harissa lub sambal - gdzie można kupić w Polsce???

1. Data: 2003-07-14 18:20:58

Temat: Harissa lub sambal - gdzie można kupić w Polsce???
Od: "kajacek" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gdzie w okolicy Warszawy można kupić harisę lub sambal??

Do tej pory harisę przywoził mi szwagier pracujący na kontrakcie w Libii,
ale niestety to już się skończyło:((
A sambal spróbowałem w tamtym roku w jakiejś wschodniej knajpce w Holandii i
okazał się całkiem-całkiem...
Myślałem, że dale będę musiał polegać na "małym imporcie", ale przeczytałem
tu kilka postów o tych przyprawach i o tym, że jest szansa ich kupna w
Polsce, więc piszę...:)
BTW: pokazała się (ok. pół roku temu) węgierska pasta paprykowa Piros Arany
(csipos - ostra lub csemege - trochę łagodniejsza)) i gulaszowa
(Gulyashrem); ja osobiście kupiłem w "Auchan" - jeśli ktoś nie próbował, to
polecam... W przeszłości wszyscy znajomi, którzy udawali się na Węgry lub
południe Słowacji, obowiązkowo to musieli kupić.., a teraz juz jest u nas...
Może to samo będzie z harisą i sambalem...

Może ktoś z Was zna jeszcze tego typu "hooooooooot" przyprawy???? Tabasco,
Louisiana Pepper Sauce już też poznałem....

1. Data: 2003-07-14 18:32:39

Temat: Re: Harissa lub sambal - gdzie można kupić w Polsce???
Od: wiku <s...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

kajacek wrote:

> Gdzie w okolicy Warszawy można kupić harisę lub sambal??

chyba widzialem w samirze, samira to taki bar i sklep z jedzeniem arabskim na
tylach biblioteki narodowej
nie pamietam ulicy, ale jadac od centrum al. niepodleglosci skrecasz w prawo
przed b.narodowa (taka piaszczysta droga z dziurami) ktora prowadzi do bazu MPO
(smieciarze), i wlasnie na terenie tej bazy jest ten bar i sklepik
wiku

--

http://www.breakbeat.pl/
MAY THE BREAKZ BE WITH YOU

1. Data: 2003-07-14 18:41:55

Od: "Lady Huncwot" <l...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wiku" <s...@r...pl> napisał w wiadomości

> chyba widzialem w samirze, samira to taki bar i sklep z jedzeniem arabskim
na
> tylach biblioteki narodowej

Wiku ma rację - tam masz największe szanse na dostanie tych przypraw.
Pzdr,
LH

1. Data: 2003-07-14 19:13:47

Od: "Maciek" <e...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

na tylach domow centrum a dokladniej miedzy nimi :) jest taki sklep "zdrowa
zywnosc" tam sproboj popytac sie o to

pozdrawiam maciek

1. Data: 2003-07-14 19:46:30

Od: "Tadeusz Jerzy Korsak" <t...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kajacek" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> Gdzie w okolicy Warszawy można kupić harisę lub sambal??
Pastę paprykową Sambal Oelek słoikowaną przez polską firmę (niestety nie
pamiętam jaką, a dziecko wyjada słoiki do czysta i aktualnie mam braki)
można dostać w każdym większym sklepie spożywczym typu Sezam, Rema 1000,
Geant, Carefour, itp. Firma robi też sos czosnkowo-miodowy i inne wschodnie
przysmaki.
Pozdrowienia, Tadeusz

1. Data: 2003-07-14 20:32:20

Od: "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> można dostać w każdym większym sklepie spożywczym typu Sezam, Rema 1000,
> Geant, Carefour, itp. Firma robi też sos czosnkowo-miodowy i inne

Woh Hup Industries (Pte) Ltd Singapore
Dystrybucka DaCare Warszawa

Sambal - swietna sprawa
juz kilka razy pisalm o czosnkowo-miodowym i o filetach z kurczaka w nim

a ostatnio zakupilam tej samej firmy - ostra paste seczuanska - oj ostraaaaa
osssstraaaaaaa pali w podniebienie nieziemsko :))) polecam goraco (a raczej
ostro)
:)))

Marta

1. Data: 2003-07-16 05:01:56

Od: "rena" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Gdzie w okolicy Warszawy można kupić harisę lub sambal??
>
> Do tej pory harisę przywoził mi szwagier pracujący na kontrakcie w Libii,

harisse kupilam w sklepiku arabskim prowadzonym przez libanczykow (Anysza
Sklep - bar arabski) , ul. Wspólna 65 a, 00-687 Warszawa, Kontakt: tel.
(022) 621 67 23

mozesz tez tu popytac http://www.decare.pl/index.pl
wprawdzie harissy nie maja, ale maja inne takie cuda na kiju, moze wiec ci
sprowadza?...

a jak juz ja znajdziesz, to podrzucam ci 4 przepisy, jakie znam na
wykorzystanie harissy:)

marchew z harissa i kminkiem
http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=2625
proste burito http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=1894