Hemerocallis hybr.

1. Data: 2003-04-07 14:22:46

Temat: Hemerocallis hybr.
Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Spotkałem nowe odmiany u 'Tracza' w szkólce, sprowadził z Holandi-czy ktoś
z Was je uprawia i może coś dopowiedzieć.

Hemerocallis hybr.'Cherry Cheeks'
Hemerocallis hybr.'Double River'
Hemerocallis hybr. 'Toyland'
Hemerocallis hybr. 'Firecrecker'
Hemerocallis hybr. 'White Temptation'
Pozdrawia z Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich.
Bogusław Radzimierski.
www.ogrod-botaniczny.pl

2. Data: 2003-04-10 17:21:45

Temat: Odp: Hemerocallis hybr.
Od: "Zosia" <z...@m...gorzowwlkp.com> szukaj wiadomości tego autora

.

> [...]
> Hemerocallis hybr. 'Firecrecker'
> Hemerocallis hybr. 'White Temptation'
> Pozdrawia z Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich.

Moj towarzysz zycia kupil mi trzy tygodnie temu tez piec rodzajow
liliowcow, bo przez cala zime knulam plan "zaliliowcowania"
czesci ogrodu tymi pieknymi i malo znanymi mi roslinami.
Mam kilka kep takich pomaranczowych, ktore mozna spotkac
w wiekszosci ogrodow. Niestety, kupujac nie zapisal ich nazw,
jeno jak zobaczyl haslo liliowce - to brał w slepo po kilka
z kazdego rodzaju pomny tego, ze przez ostatnie miesiace
byl to dla mnie temat nr 1. Oczywiscie ucieszylam sie bardzo
ale nie wiem co mam. Ich kolory to (podobno) bialy, rozowy,
czerwony, zolty i ciemny oranz. I maja (tez podobno) inne
oryginalne ksztalty kwiatow. Wypada mi tylko czekac.
Jedno jest pewne: to bedzie dla mnie rok liliowcow, mam
nadzieje, ze to dopiero poczatek.
Pozdrawiam Zosia

3. Data: 2003-04-10 17:31:22

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Zosia <z...@m...gorzowwlkp.com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b7498i$3qc$...@a...news.tpi.pl...
> .

> Jedno jest pewne: to bedzie dla mnie rok liliowcow, mam
> nadzieje, ze to dopiero poczatek.
> Pozdrawiam Zosia

To możemy podać sobie ręce. Ja w ubiegłym roku dostałam z wymiany ponad 20
liliwców z czego większośc nie zakwitła i też niecierpliwie czekam jakie
będą.
--
Pozdrawiam, Kaśka

4. Data: 2003-04-10 17:40:35

Temat: Re: Hemerocallis hybr.
Od: "Kronopio" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zosia" <z...@m...gorzowwlkp.com> napisał w wiadomości

> Jedno jest pewne: to bedzie dla mnie rok liliowcow, mam
> nadzieje, ze to dopiero poczatek.
> Pozdrawiam Zosia

O , to na pewno.
Potem przyjdzie rozsadzanie rozrosłych kęp ;-)

Pozdrawiam z liliowcami w ogrodzie

--
Kronopio
http://cronopio.geocad.katowice.pl

5. Data: 2003-04-10 18:36:47

Od: "Zosia" <z...@m...gorzowwlkp.com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
20
> liliwców z czego większośc nie zakwitła i też niecierpliwie czekam jakie

Oj to fajnie, we dwie bedzie razniej. Skoro tak piszesz, to pewnie i ja nie
mam
gwarancji, ze i moje zakwitna w tym roku. Ale ja moje umiescilam w
doniczkach poniewaz mialy juz kilkunastocentymetrowe zielone "wypusty".
Szkoda bylo trzymac "w zawieszeniu" te budzaca sie wole zycia, a uznalam,
ze do gruntu za wczesnie. Czekac do ostatnich przymrozkow czy mozna
wczesniej wysadzic ? A jakie Ci zakwitly ?
Pozdrawiam Zosia

6. Data: 2003-04-10 18:49:00

Od: "Zosia" <z...@m...gorzowwlkp.com> szukaj wiadomości tego autora

> O , to na pewno.
> Potem przyjdzie rozsadzanie rozrosłych kęp ;-)
> --
> Kronopio

Miejsca ci u mnie dostatek - oby tylko chcialy sie rozrastac.
Czekam na to z niecierpliwoscia, z ciekawoscia, z luboscia
i z czym kto chce :))
Pozdrawiam Zosia

7. Data: 2003-04-10 18:57:14

Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Zosia
. Czekac do ostatnich przymrozkow czy mozna
> wczesniej wysadzic ? A jakie Ci zakwitly ?
> Pozdrawiam Zosia

Ja swoje wysadziłem i oczywiście przykryłem kilku centymetrową warstwą
kory.Niech budują system korzeniowy.
Botanik Hemerocallis middendorffi już wykiełkował.

8. Data: 2003-04-10 19:05:10

Od: "Kronopio" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Miejsca ci u mnie dostatek - oby tylko chcialy sie rozrastac.
> Czekam na to z niecierpliwoscia, z ciekawoscia, z luboscia
> i z czym kto chce :))
> Pozdrawiam Zosia

Rozrosną się , rozrosną :-)
Dostałam kiedyś kłącza wyglądające na prawie martwe , żal mi było wyrzucić
,więc wsadziłam je do ziemi.
Rozrosły sie w duże ,bujnie kwitnące kępy.

Pozdrawiam liliowcowo

9. Data: 2003-04-10 19:08:08

Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Zosia

> Miejsca ci u mnie dostatek - oby tylko chcialy sie rozrastac.
> Czekam na to z niecierpliwoscia, z ciekawoscia, z luboscia
> i z czym kto chce :))
> Pozdrawiam Zosia

Te o pełnych kwiatach rozrastają się bardzo wolno :-(
Kwiaty podobne do kwiatów gardeni-widok niesamowity.
Pozdrawiam, Bogusław

10. Data: 2003-04-10 19:54:01

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Zosia" <z...@m...gorzowwlkp.com> wrote in message

> Miejsca ci u mnie dostatek - oby tylko chcialy sie rozrastac.
> Czekam na to z niecierpliwoscia, z ciekawoscia, z luboscia
> i z czym kto chce :))

Z kilofem oczywiście! Inaczej dużych kęp rozdzielić się nie da. Połamałam
jedne widły i wygięłam szpadel.

Pozdrawiam, Basia.

grzybnia boczniaka
Iglaki i nawożenie kompostem