Hemoroidy?

1. Data: 2000-09-07 13:27:54

Temat: Hemoroidy?
Od: "Bozena" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Prosze potraktowac moje pytania powaznie i nie zartowac ze mnie, bo to dla
mnie wazne. Mam 23 lata i lekarz ginekolog powiedziala, ze mam hemoroidy.
Myslalam, ze to sie przytrafia ludziom w nieco starszym wieku. Jak mozna to
wyleczyc? Skad sie bierze? O czym powinnam wiedziec?
Dziekuje gory za rady, zdrowia zycze.

Bozena

2. Data: 2000-09-07 14:59:59

Temat: Re: Hemoroidy?
Od: "Michal Zablocki" <z...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Podejrzewa sie ze mogą być wywoływane zaparciami, ale oczywiście nie tylko.

Leczenie zabiegowe, niekoniecznie przez wycięcie, ale mozna tez zakladac
specjalne gumki na guzki krwawnicze - zabieg prosty i w sumie bezbolesny,
ale czasem sa wskazania do operacji.

same nie znikną :-(

3. Data: 2000-09-07 16:45:57

Od: Daria Szymanska <d...@c...se> szukaj wiadomości tego autora

in article 8p851b$c65$...@n...tpi.pl, Bozena at b...@p...onet.pl wrote
on 00-09-07 15.27:

> [...]
> Myslalam, ze to sie przytrafia ludziom w nieco starszym wieku. Jak mozna to
> wyleczyc? Skad sie bierze? O czym powinnam wiedziec?

witaj!
wiem ze jest to b powazna sprawa bo moja mama na nie cierpi...
nie mam pojecia skad sie biora , ale sa to zylaki odbytu.w powaznym stadium
usuwa sie je hirurgicznie.w lzejszych przypadkach stosowane sa rozne zele i
czopki.nie przytrafia sie to tylko starszym ludziom ...moja kuzynka ma
nascielat i tez jej od jakiegos czasu dokuczaja.powinnas unikac zaparc , bo
wtedy jest najgorzej. proponuje diete wzbogacona w blonnik.

pozdrawiam
daria

4. Data: 2000-09-08 07:12:46

Od: "Pipok" <T...@r...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Posrednio za ich wystepowanie odpowiedzialny jest siedzacy tryb zycia,
i stresy (bardzo posrednio). Zeczywiscie, jak sie ostatnio dowiedzialem
od mojej narzeczonej, jest zabieg "strzelania gumkami" ktore zaklada sie
na zylaki i to powoduje odpadniencie (podobno bardzo skuteczny zabieg
tylko nie znam ceny).
Pipok

5. Data: 2000-09-10 16:48:25

Od: "Piotr Czarnecki" <c...@k...slo.zary.pl> szukaj wiadomości tego autora

Najlepiej l;eczyc sie niezabiegowo chyba ze sa wskazania a wtedy najsensowni
ejszy zabieg to operacja metoda LONGO. Calkowity koszt 2000 PLN -
drogi jest jednorazowy sprzet - jakos to da sie ominac (AKsa zwroci czesc),
ale pacjentowi zostaje ok. 400 PLN. Zabieg nie daje pozniej dolegliwosci bol
owych i male szanse nawrotu. To obecnie najprawdopodobniej najskuteczniejsza
metoda leczenia zabiegowego.

Piotr Czarnecki

6. Data: 2000-09-11 05:57:27

Od: "jangr" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bozena napisała:
> [...]
> Myslalam, ze to sie przytrafia ludziom w nieco starszym wieku. Jak mozna
> wyleczyc? Skad sie bierze? O czym powinnam wiedziec?

Hemoroidy - guzki krwawnicze.
Są to żylaki odbytu, których występowanie może być z wielu
przyczyn. Często pojawiają się wskutek przyczyn ogólnoustrojowych,
tzn. jeżeli jest ogólna skłonność do występowania żylaków
w ogóle. Słaba kondycja ścian żył, mała elastyczność.
Także sprzyja temu nadciśnienie krwi.
Sprzyjać mogą również częste zaparcia, ale także częste
biegunki, szczególnie o odczynie kwaśnym (mogą występować
z powodu nerwic, np. tzw. nerwicy szkolnej).

Jak sobie radzić?
Po pierwsze - zlikwidować ewentualne przyczyny, takie, jak
biegunki czy zaparcia.
Po drugie - utrzymywać idealną czystość okolic odbytu.
Obowiązkowo stosować głębokie mycie się po każdym wypróżnieniu
i przy tej okazji stosować delikatny masaż miejscowy.
Jednocześnie należy palcem odprowadzić na swoje miejsce guzki,
które zostały przemieszczone podczas wypróżniania (takie przemieszczenie
spowoduje zastój krwi, miejscowe zmiany zapalne
i silne bóle).
Można także okresowo usuwać z odbytu owłosienie, co ułatwia
higienę tej części ciała. Można również przecierać to
miejsce spirytusem kosmetycznym.
Jeżeli sam proces wypróżniania jest bolesny, albo z powodu
zaparć trudny, należy zrezygnować ze zdobyczy cywilizacyjnych,
i załatwiać się w kucki (w takiej pozycji człowiek załatwiał
swoje potrzeby tysiące lat i fizjologicznie właśnie do takiej
pozycji jest przystosowany).

Myślę, że przestrzeganie ww zasad uchroni Cię, Bożenko,
przed bólem, oraz interwencją hirurgiczną.
I to tyle rad od laika. Być może jakiś lekarz zweryfikuje
to, co napisałem.

Serdecznie pozdrawiam,
-------------------
Janusz ze Szczecina
j...@i...pl

7. Data: 2000-09-11 07:38:33

Od: "Pipok" <T...@r...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Już mam szzczegóły tego gumkowania:
Koszt wynosi (Prywatna klinika "Mariott" w Warszawie) 300 PLN,
nazywa sie to fachowo "Ligatura Barrona" i stosuje sie tylko na
głębokie żylaki.

Pipok

Skorioloza i co dalej???
Skorioloza i co dalej???
Rentgen kręgosłupa - bardzo, bardzo pilne
Dlaczego poranne mdlosci??????
Pyt. do laryngologa - utrata sluchu od silnego dzwieku