Hipochondria, jak walczyć?

1. Data: 2010-06-24 07:57:46

Temat: Hipochondria, jak walczyć?
Od: szpaw <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Każda wizyta u lekarza (moja czy moich najbliższych) równa się
analizowaniem wszystkich wyników, zadawaniem miliona pytań (co będzie
jeśli to, a co jeśli tamto, a co jeśli tamtego nie będzie a będzie co
innego? a czytałem, że jeśli ten czynnik będzie większy to mogę mieć
raka więc co robić żeby nie był większy? itd itd itp). Sam wiem, że to
głupie i chore, ale inaczej nie potrafię.

Zapuściłem się do tego stopnia że wizyta u lekarza równa się stres i
podwyższone ciśnienie (nawet do 160/90 podczas gdy na spokojnie w domu
130/80), a siedząc w poczekalni myślę co mi może być. Jak tylko lekarz
zerka w moje papiery to się uśmiecha, bo było robione chyba wszystko:
od usg brzucha, poprzez szereg morfologi, ekg itp (oczywiście nic nie
zostało wykryte).

Jak napisałem, zdaję sobie całkowicie sprawę z tego, że to jest
głupie, bezsensowne i jest źródłem wielu niepotrzebnych stresów.

W jaki sposób dać sobie na luz? Ma ktoś z tym jakieś doświadczenia?

2. Data: 2010-06-24 08:41:36

Temat: Re: Hipochondria, jak walczyć?
Od: Juanitos <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-06-24 09:57, szpaw pisze:
> [...]
> głupie, bezsensowne i jest źródłem wielu niepotrzebnych stresów.
>
> W jaki sposób dać sobie na luz? Ma ktoś z tym jakieś doświadczenia?

Bardzo prosty sposób. Zacznij żyć...

Juanitos

3. Data: 2010-06-24 09:01:51

Od: "Iza.Xyz" <r...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 24 Cze, 09:57, szpaw <m...@g...com> wrote:

> [...]

> zerka w moje papiery to się uśmiecha, bo było robione chyba wszystko:
> od usg brzucha, poprzez szereg morfologi, ekg itp (oczywiście nic nie

A co ci właściwie dolega, ze miałeś tyle tych badań?

4. Data: 2010-06-24 09:58:50

Od: "SIM" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Każda wizyta u lekarza (moja czy moich najbliższych) równa się

onanizowanie się przed wizyto rozluźnia

jk

5. Data: 2010-06-27 02:02:21

Od: Jarosław Kazimierz Grzyb <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"szpaw" <m...@g...com> wrote in message
.googlegroups.com...
Witam

> ..

Mi pomogła "praca" i kontakt z naprawdę chorymi.

Pozdrawiam.

--
Jarosław K. Grzyb
http://user-maat-re.blogspot.com/

6. Data: 2010-06-27 16:12:29

Od: "Iza.Xyz" <r...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 27 Cze, 04:02, Jarosław Kazimierz Grzyb <g...@o...pl> wrote:
> [...]
.googlegroups.com...
> Witam

> Mi pomogła "praca" i kontakt z naprawdę chorymi.

W żadnym razie ta rada nie dotyczy każdego hipochondryka,
ponieważ większość w takich warunkach podświadomie
wciela sie w kolejne - cudze dolegliwości. Tu siła woli nie pomoże.
Moja rada zająć się czymś absorbującym i to skutecznie.
A po drugie zrozumieć jedna prawdę - jak sie nie da czegos wyleczyć
to się na to umrze i nie ma rady. Ta świadomość ułatwia
godne zachowanie w obliczu choroby.
Taki np Religa, zapewne opieke mial najlepsza, być może
lekarstwa i terapie również w tym nie polskie, ale umarł i koniec.
Jak kojkniesz to kojkniesz zamartwianie nic nie polepszy.

7. Data: 2010-06-27 18:54:42

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> .. wizyta ..równa się analizowaniem wszystkich wyników,
> zadawaniem miliona pytań ....
> Sam wiem, że to głupie i chore, ale inaczej nie potrafię.
A co w tym głupiego ?
A po co ci medyk?
Żeby wypisał receptę, czy żeby popatszył i nic nie wypisał?
Leczenie sprowadzasz do garści pigułek?

> Zapuściłem się do tego stopnia że wizyta u lekarza równa się stres i
> podwyższone ciśnienie
W dzisiejszym świecie to zdaje się norma,
może więc nie warto się leczyć u medyka?
Policz potencjalne zyski i straty nim podejmiesz decyzję o wizycie.

>.. siedząc w poczekalni myślę co mi może być.
A co w tym dziwnego?
No faktycznie dziwne: większośc już wtedy ma podwyższone ciśnienie po
piewszym kontakcie z lecznicą, a to nie ma numerka (NFZ), a to jest inny
medyk , bo w zastępstwie, albo cena wyższa niż w informacji (prywatnie), i
o tym duma, nie o zdrowiu.

--
Nie jestem medykiem. (tekst w nowej ortografi: ó->u, ch->h, rz->ż lub
sz, -ii -> -i)

8. Data: 2010-06-30 20:49:32

Od: MAG <m...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik szpaw napisał:

> Jak napisałem, zdaję sobie całkowicie sprawę z tego, że to jest
> głupie, bezsensowne i jest źródłem wielu niepotrzebnych stresów.
>
> W jaki sposób dać sobie na luz? Ma ktoś z tym jakieś doświadczenia?

To wygląda nerwicowo. Takimi rzeczami zajmuje się psychiatria i
psychoterapia.
Myślę, że rokowanie w Twoim przypadku jest pomyślne, ponieważ zdajesz
masz kontakt z faktami, wiesz, że nie jest tak źle jak Ci się wydaje. A
jednak nad tym nie panujesz. A tego można się nauczyć z pomocą w/w.

Pozdrawiam,
MAG

kręgosłup
Cheap wholesale Tous Scarf