Hortensja jak obciąć?

1. Data: 2015-10-18 15:12:09

Temat: Hortensja jak obciąć?
Od: Jacek <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

Rozrosły mi się hortensje i wychodzą poza klomb.
Chciałbym je ściąć przy samej ziemi licząc na to, że na drugi rok będą
trochę mniejsze. Z tego, co czytam, to tnie się je około 40-50 cm nad
ziemią.
Czy takie radykalne ścięcie im nie zaszkodzi?
Jacek

2. Data: 2015-10-18 15:30:48

Temat: Re: Hortensja jak obciąć?
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 18 Oct 2015 15:12:09 +0200, Jacek napisał(a):

> [...]
> ziemią.
> Czy takie radykalne ścięcie im nie zaszkodzi?

Pierwsze pytanie: jakie to hortensje. Bo są różne: ogrodowe, bukietowe,
drzewiaste, pnące.

3. Data: 2015-10-18 15:54:18

Od: Jacek <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-10-18 o 15:30, Ikselka pisze:
> Pierwsze pytanie: jakie to hortensje. Bo są różne: ogrodowe, bukietowe,
> drzewiaste, pnące.
No masz. Nie wiem, ale sądząc po nazwach to ogrodowe. Pnące nie są na
pewno, drzewiaste też raczej nie bardzo.
Krzaczory mają po 1,5-2 metry średnicy i około 1- 1,4 metra wysokości.
Jacek

4. Data: 2015-10-18 18:21:50

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 18 Oct 2015 15:54:18 +0200, Jacek napisał(a):

> No masz. Nie wiem, ale sądząc po nazwach to ogrodowe. Pnące nie są na
> pewno, drzewiaste też raczej nie bardzo.
> Krzaczory mają po 1,5-2 metry średnicy i około 1- 1,4 metra wysokości.

Czyli ogrodowe albo bukietowe. Traktowanie jednych i drugich bardzo się
różni. Hmmm.

Takie?
http://tiny.pl/gmsqj

Czy takie?
http://tiny.pl/gmsqp

5. Data: 2015-10-18 20:13:44

Od: Jacek <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-10-18 o 18:21, Ikselka pisze:
> Takie?
> http://tiny.pl/gmsqj
Takich mam 1 krzak, a tych poniżej 4.

> Czy takie?
> http://tiny.pl/gmsqp
Jacek

6. Data: 2015-10-18 22:22:46

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 18 Oct 2015 20:13:44 +0200, Jacek napisał(a):

> Takich mam 1 krzak, a tych poniżej 4.

> Jacek

http://www.zielonyogrodek.pl/przycinane-hortensji-ja
k-i-kiedy-ciac-hortensje-ogrodowa-bukietowa-i-drzewi
asta
https://www.youtube.com/watch?v=zEsaXHE7qqQ

Tak najkrócej. Jeśli chcesz więcej, to wpisz w guglu hortensja and
przycinanie.

Lubczyk.
Dynie ozdobne, co z nich zrobić?
co polecacie