jakim roztworem "zasilac"?

1. Data: 2015-10-03 14:43:54

Temat: jakim roztworem "zasilac"?
Od: "1634Racine" <1...@1...pl> szukaj wiadomości tego autora

sprawa dotyczy cuda o nazwie "zamiokulkas zamiolistny",ale zdaje sie, ze
pytanie ma nature ogolną.
Otoz w wiki pisza:
"[...] wrażliwy na jałowienie gleby. Poza okresem zimowym wymaga zasilania
roztworem nawozów wieloskładnikowych co 2-3 tygodnie. [...]"

Jakim (nazwa) roztworem zasilac (rozumiem,że wzbogacac nim *wode* do
podlewania)?
I dodatkowo: *bezwglednie* poza okresem zimowym?

2. Data: 2015-10-03 20:27:22

Temat: Re: jakim roztworem "zasilac"?
Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "1634Racine" <1...@1...pl> napisał w wiadomości

> sprawa dotyczy cuda o nazwie "zamiokulkas zamiolistny"
>
> Jakim (nazwa) roztworem zasilac

Hejka. Kupuję co roku ze względu na zawartość mikroelementów. Szukam
zawsze najtańszego nawozu wieloskładnikowego w płynie. W tym roku kupiłem w
Liedlu (NPK po 8% + mikroelementy) po około 5 zł za 500 ml.
Pozdrawiam oszczędnie Ja...cki

3. Data: 2015-10-03 20:54:16

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 3 Oct 2015 20:27:22 +0200, Dirko napisał(a):

> [...]
> zawsze najtańszego nawozu wieloskładnikowego w płynie. W tym roku kupiłem w
> Liedlu (NPK po 8% + mikroelementy) po około 5 zł za 500 ml.

A wody w tym ile kupiłeś?
3-]

4. Data: 2015-10-03 21:00:56

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 3 Oct 2015 20:54:16 +0200, Ikselka napisał(a):

> A wody w tym ile kupiłeś?
> 3-]
> --
> XL https://www.youtube.com/watch?v=wNcV_dHUHSs

...a raczej NA ILE litrów roztworu to wystarcza?

5. Data: 2015-10-03 21:43:23

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

> W tym roku
> kupiłem w Liedlu (NPK po 8% + mikroelementy) po około 5 zł za 500 ml.

Mała poprawka i uzupełnienie. Nawóz jest firmy "Grandiol" w opakowaniu
1000 ml a nie o połowę mniejszym jak napisałem powyżej. Producent informuje:
"for all green and flovering house, balcon and garden plants" od 1/4 do 1
nakrętki (około 15ml) na 5 litrów wody - nawozić raz w tygodniu.
Pozdrawiam Ja...cki

6. Data: 2015-10-03 21:57:01

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 3 Oct 2015 21:43:23 +0200, Dirko napisał(a):

> [...]
> "for all green and flovering house, balcon and garden plants" od 1/4 do 1
> nakrętki (około 15ml) na 5 litrów wody - nawozić raz w tygodniu.

Czyli na 333 litry roztworu. Może być.

7. Data: 2015-10-13 04:41:10

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Czyli na 333 litry roztworu. Może być.

Prawie dobrze, pani psorko...
Walnęłaś się o ponad litr roztworu, ech - niech będzie trójka bo Cię lubię.

8. Data: 2015-10-13 07:48:45

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-10-13 o 04:41, Pszemol pisze:
>>> 1000 ml a nie o połowę mniejszym jak napisałem powyżej. Producent

> Prawie dobrze, pani psorko...
> Walnęłaś się o ponad litr roztworu, ech - niech będzie trójka bo Cię
> lubię.

Jeśliby podejść do sprawy oszczędnyściowo, to nawet o 1001 litrów. ;-P

Ewa

9. Data: 2015-10-13 07:55:18

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

10. Data: 2015-10-13 14:29:51

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"FEniks" <x...@p...fm> wrote in message

> Jeśliby podejść do sprawy oszczędnyściowo, to nawet o 1001 litrów.

Zgadza się!
Oszczędnyściowość ważna, jesteś bardziej krakowska ode mnie! :-)
Biorąc pod uwagę rozpiętość dozwolonej dawki od 1/4 do 1 całej nakrętki to
masz 100% rację. Uzyskujesz od (1+333.3) do (1+4x333.3)=1334 litrów
roztworu.

wilczomlecz - rozmnazanie przez ciecie
dracena - jaka ziemia/gleba dla dosypania
pierwszy
Wysokie tuje
materiał do kompostownika