Wysokie tuje

1. Data: 2015-09-17 16:11:18

Temat: Wysokie tuje
Od: G <@bezmejla.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jest rządek tuj które rosły sobie samopas, nie były przycinane. I
wyrosły sobie tak na 4 m. Są one jedynym rozgraniczeniem z sąsiadem.
Póki co postawić płotu czy innych rośli w tym miejscu nie ma szans
posadzić. Są już lekko łyse w środku coraz mniej spełniają funkcję
odgradzającą. Czy po przycięciu do ok. 2 m, przycięciu z szerokości
takie tuje odbiją na nowo i zgęstnieją? Czy raczej nie da się z nimi już
nic zrobić?

2. Data: 2015-09-17 18:00:53

Temat: Re: Wysokie tuje
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 17 Sep 2015 16:11:18 +0200, G napisał(a):

> [...]
> odgradzającą. Czy po przycięciu do ok. 2 m, przycięciu z szerokości
> takie tuje odbiją na nowo i zgęstnieją? Czy raczej nie da się z nimi już

Wątpię, aby się zagęściły po takim radykalnym cięciu, raczej nie wypuszczą
młodych gałązek dołem, ale kto wie, niech powie. Jeśli w ogóle ciąć tuje,
to na pewno nie teraz, czyli nie przed zimą - cięcie pobudza do wydawania
młodych pędów, a te nie zdążyłyby dojrzeć, przez co byłyby zbyt delikatne,
aby przetrwać zimę.

3. Data: 2015-09-18 19:41:39

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "G" <@bezmejla.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Czy po przycięciu do ok. 2 m, przycięciu z szerokości takie tuje odbiją na
> nowo i zgęstnieją? Czy raczej nie da się z nimi już nic zrobić?

Hejka. Na jednej z sąsiednich działek przycięto wiosną stary, 3-metrowy
tujowy żywopłot do połowy. Po pierwsze rośliny przeżyły a teraz szczegółnie
góą się zagęszczają.
Pozdrawiam ekstyrpacyjnie Ja...cki

4. Data: 2015-10-08 13:53:02

Od: Trybun <i...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-09-17 o 16:11, G pisze:
> [...]
> odgradzającą. Czy po przycięciu do ok. 2 m, przycięciu z szerokości
> takie tuje odbiją na nowo i zgęstnieją? Czy raczej nie da się z nimi

Wszystko zależy od gatunku. W tym roku poprzycinałem swoje, Jedna
pięknie się zgęściły i zazieleniły świeżą zielenią, natomiast innych
zupełnie nie pobudziło to do odrostów. Dodam jeszcze że te moje były w
opłakanym stanie - środek krzewu zupełnie goły, zrudziałe igły tylko na
końcówkach gałęzi.

materiał do kompostownika
gdzie pytac o kwiaty "domowe"/doniczkowe?
Jak nazywa się ten kwiatek?
kiszonka z gryki
Cytrusy ukorzenione :-)