gdzie pytac o kwiaty "domowe"/doniczkowe?

1. Data: 2015-09-10 15:20:30

Temat: gdzie pytac o kwiaty "domowe"/doniczkowe?
Od: "1634Racine" <1...@1...pl> szukaj wiadomości tego autora

podpowiedzcie prosze:
gdzie (ktora grupa, a może dobre forum) pytac w sprawach kwiatow
"domowych",czyli doniczkowych? moglbym na zasadzie [ot] pytac i tutaj,ale...
:)

2. Data: 2015-09-10 15:32:10

Temat: Re: gdzie pytac o kwiaty "domowe"/doniczkowe?
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 10 Sep 2015 15:20:30 +0200, 1634Racine napisał(a):

> podpowiedzcie prosze:
> gdzie (ktora grupa, a może dobre forum) pytac w sprawach kwiatow
> "domowych",czyli doniczkowych? moglbym na zasadzie [ot] pytac i tutaj,ale...
> :)

Chętnie pomogę, ale i tu znajdziesz pomoc:
http://forum.swiatkwiatow.pl/rosliny-w-domu-f48.html

3. Data: 2015-09-10 15:50:43

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

1634Racine pisze:

> podpowiedzcie prosze:
> gdzie (ktora grupa, a może dobre forum) pytac w sprawach kwiatow
> "domowych",czyli doniczkowych? moglbym na zasadzie [ot] pytac i tutaj,ale...
> :)

Jest grupa pl.news.nowe-grupy -- można tam opisać problem braku grupy,
przedyskutowac temat wstępnie, a potem napisać RFD w sprawie utworzenia
pl.misc.kwiaty-doniczkowe. Następnie przeanalizować w oficjalnej już
dyskusji, czy nie mają racji oponenci, którzy uważają, że właściwą
nazwą byłaby pl.misc.kwiaty-domowe. Na koniec wystarczy tylko czekać
na ogłoszenie głosowania i założenie grupy.

Gdyby opisane rozwiązanie z jakichś powodów byłoby niesatysfakcjonujące,
można również bez ogródek zadać pytanie tu.

Jarek

--
Ogrodnik, czuły na harmonię
I rozkład sił między barwami,

4. Data: 2015-09-10 16:03:55

Od: bbjk <a...@b...cc> szukaj wiadomości tego autora

> Gdyby opisane rozwiązanie z jakichś powodów byłoby niesatysfakcjonujące,
> można również bez ogródek zadać pytanie tu.

Albo pójść tam: http://forumogrodnicze.info/ wprost do działu pt,
Rośliny DONICZKOWE, balkonowe, egzotyczne, tarasowe. Diagnostyka,
identyfikacja, porady
--
B.

5. Data: 2015-09-11 00:32:16

Od: "1634Racine" <1...@1...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka in news:1xgq4c9vdlm5v$.vec1mswkp6nx.dlg@40tude.net
> Chętnie pomogę, ale i tu znajdziesz pomoc:
> http://forum.swiatkwiatow.pl/rosliny-w-domu-f48.html

dzięki, to jadę z tymi banałami :) :

wszystkie poniższe kwiaty nie stoją przy oknie,ale tez nie w mroku,
powiedzy - takie srednie swiatlo.

1.
zapewne dracena to jest -> http://i.imgur.com/t7dWLed.png - ma 140 cm
wysokosci, w takiej doniczce (chodzi rzecz jasna o tę brazową) ->
http://i.imgur.com/CMDU0P4.jpg
a/ czy [już] za mała doniczka?
b/ jaka jest wiedza praktykow: ile razy w tyg. podlewac? za kazdym razem:
szklanke wody? dwie, trzy...?

2.
a co to jest za kwiatek -> http://i.imgur.com/xuqudk6.png? (w takiej
doniczne -> http://i.imgur.com/EvlTD2o.png)
Oraz identyczne pytania jak wyzej: a/ + b/

3.
to jest najprawdopodobniej storczyk :) -> http://i.imgur.com/umKaBDr.jpg, w
doniczce z korą -> http://i.imgur.com/oiAiDXE.jpg
Nie jest donica zbyt mała? wypada wrzucic go do wiekszej, z wieksza iloscia
kory? (jesli tak - ile razy wieksza donica powinna byc? )
Najogolniej: czy ta, czy wieksza donica - czy kora powinna byc
odnawiana/zmieniana? Jaki rodzaj kory, jakas szczegolna?
btw:
"podlewany" jest metoda zanurzenia w misce z wodą *calej* doniczki (gdzies
tak wyczytano...; raz w tyg. zanurzona na ok 35 min)

4.
tutaj zapytam tylko o nazwe -> http://i.imgur.com/8NYlc2n.png
(ewentualne dopytanie potem, z dodatkowym zdjeciem)

dzieki za odpowiedzi.

6. Data: 2015-09-11 00:38:50

Od: "1634Racine" <1...@1...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarosław Sokołowski in news:slrnmv32lk.i7u.jaros@falcon.lasek.waw.pl
[........]
> Jest grupa pl.news.nowe-grupy -- można tam opisać problem braku grupy,
[ciach]

:) by żyła pozniej podobnie jak "(...) 171 grup, na które w ostatnim
tygodniu nie napisał nikt (...)" :)

ps.
to se ne vrati,ne vrati, usenet dogorywa (moze poza paralotniarzami).

7. Data: 2015-09-11 02:40:27

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 11 Sep 2015 00:32:16 +0200, 1634Racine napisał(a):

> [...]
>
> dzięki, to jadę z tymi banałami :) :
>
> wszystkie poniższe kwiaty nie stoją przy oknie,ale tez nie w mroku,

Tak.

> - ma 140 cm
> wysokosci, w takiej doniczce (chodzi rzecz jasna o tę brazową) ->
> http://i.imgur.com/CMDU0P4.jpg
> a/ czy [już] za mała doniczka?

Tak.

> b/ jaka jest wiedza praktykow: ile razy w tyg. podlewac? za kazdym razem:
> szklanke wody? dwie, trzy...?

Jak całkiem ziemia wyschnie. Nie ilość decyduje, lecz potrzeba :-)

> 2.
> a co to jest za kwiatek -> http://i.imgur.com/xuqudk6.png?

Zamiokulkas zamiolistny. Nie mam go, ale znam.

> (w takiej
> doniczne -> http://i.imgur.com/EvlTD2o.png)

Doniczka OK, starczy jeszcze.

> Oraz identyczne pytania jak wyzej: a/ + b/
>
> 3.
> to jest najprawdopodobniej storczyk :) -> http://i.imgur.com/umKaBDr.jpg,

Tak, Phalaenopsis.

> doniczce z korą -> http://i.imgur.com/oiAiDXE.jpg
> Nie jest donica zbyt mała?

Może troszkę, bo korzenie za chwilę wyjdą górą i przez dolne otwory.

> wypada wrzucic go do wiekszej,

Najwyżej o 1-2 cm średnicy.

> z wieksza iloscia
> kory?

Nieco.

> (jesli tak - ile razy wieksza donica powinna byc? )

Jak wyżej.

I wstawić ją (tj tę przezroczystą doniczkę) do czegoś, co się nazywa
osłonką - to ma być większe i głębsze niż doniczka właściwa. Na dno sypiemy
żwir (byle nie wapień), na nim stawiamy doniczkę - wokół doniczki, w
osłonce, ma być 1-centymetrowa odległość.

> Najogolniej: czy ta, czy wieksza donica - czy kora powinna byc
> odnawiana/zmieniana?

Jak najmniej i jak najrzadziej, bo korzenie są łamliwe i delikatne,
zwłaszcza ich miękkie koniuszki. Podłoże wymieniamy (a raczej tylko
DODAJEMY wokoło, plus nowa doniczka na to) tylko wtedy, kiedy korzenie się
nie mieszczą w poprzedniej doniczce.

> Jaki rodzaj kory, jakas szczegolna?
> btw:

Najlepiej kup specjalne podłoże do storczyków.

> "podlewany" jest metoda zanurzenia w misce z wodą *calej* doniczki (gdzies
> tak wyczytano...; raz w tyg. zanurzona na ok 35 min)

...i odstawiona do dokładnego osączenia z nadmiaru wody. Storczyki to
epifity, nie stoją w ziemi ani w wodzie, tylko rosną na drzewach, w korze,
a wilgoć
"łapią" z tego, co im spadnie z góry (deszcz i mgła).
Czyli: podłoża nie potrzebują wiele, a wręcz minimalnie, tyle aby korzenie
miały się czego trzymać, ale jednak wody tak, i to MIĘKKIEJ (deszczówka,
woda gotowana), miękka woda to jest tu zdecydowanie najważniejsze.

> 4.
> tutaj zapytam tylko o nazwe -> http://i.imgur.com/8NYlc2n.png
> (ewentualne dopytanie potem, z dodatkowym zdjeciem)

http://www.e-ogrody.pl/Ogrody/encyklopedia_roslin/p/
Wilczomlecz%20tr%C3%B3j%C5%BCebrowy/161609609

8. Data: 2015-09-11 02:42:11

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 11 Sep 2015 02:40:27 +0200, Ikselka napisał(a):

> I wstawić ją (tj tę przezroczystą doniczkę) do czegoś, co się nazywa
> osłonką - to ma być większe i głębsze niż doniczka właściwa

...i nie mieć dziurek w dnie.

9. Data: 2015-09-11 17:00:11

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

1634Racine pisze:

> "(...) 171 grup, na które w ostatnim tygodniu nie napisał nikt (...)" :)
>
> ps.
> to se ne vrati,ne vrati, usenet dogorywa (moze poza paralotniarzami).

Fakt, że pozostali mocno obniżyli loty. Ale ponieważ daje się obserwować
przenikanie międzygrupowe, więc nadzieja jeszcze jest.

--
Jarek

10. Data: 2015-09-12 02:21:09

Od: "1634Racine" <1...@1...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka in news:1uy1eom4n6fpq.187w1z31atnzn.dlg@40tude.net
[................]
> Tak.

(roslina ma 140cm) przeto srednica - ile mniej wiecej cm dodać + to samo o
wysokosci?
Oraz: przy przeprowadzce - jaka ziemie kupic dla uzupelnienia?

> Jak całkiem ziemia wyschnie. Nie ilość decyduje, lecz potrzeba :-)

niby tak, to na dzien dobry, ale moze byc ryzykowne: sa rosliny, ktore
lubia - bez przelewania - permanentnie wilgotna ziemie i o to mi chodzi w
kazdym pytaniu o podlewanie.
Ale rozumiem, ze: dracena nie lubi wilgoci i raczej przesuszyc, niz
odwrotnie
(btw: poprzednia padła - najprawdopodobniej byla zbyt obficie
podlewana,przeto nowa - wrecz przeciwnie i poki co, trzyma sie).

> Zamiokulkas zamiolistny. Nie mam go, ale znam. (...)
> Doniczka OK, starczy jeszcze.

w wiki:
" wrażliwy na jałowienie gleby. Poza okresem zimowym wymaga zasilania
roztworem nawozów wieloskładnikowych co 2-3 tygodnie. Młode rośliny należy
przesadzać co roku, starsze co kilka lat, wczesną wiosną".

1. jakim (nazwa) - poza okr. zimowym - roztworem zasilac (rozumiem,że
wzbogacac nim wode do podlewania)?
2. doniczka... starczy jeszcze,jak piszesz, ale zapewne juz jest
"stykowkowo". O ok. 30% powiekszyc i bedzie na pare lat ok? --> jaki przy
tym rodzaj ziemi dokupic dla uzupelnienia?

> Tak, Phalaenopsis. (...) I wstawić ją (tj tę przezroczystą doniczkę) do
> czegoś, co się nazywa osłonką

doniczka zewnetrzna jest, tylko do foto zostala wyjeta ta wewnetrzna.

btw:
na foto http://i.imgur.com/umKaBDr.jpg i http://i.imgur.com/xZDuXNn.jpg
widac, że ktos i cos przyciął elegancko storczykowi - czy na kwitnienie nie
ma szans wobec tego?

> Storczyki (.....) podłoża nie potrzebują wiele, (...) ale jednak wody
> tak, i to MIĘKKIEJ

czym grozi "podlewanie" (wspomniana metoda), ale woda KRANOWĄ? (z fiz/chem
punktu widzenia wiem, co oznacza "woda miekka",ale pytam o *praktyczne*
skutki podlewania woda o twardosci "kranowej")

> http://www.e-ogrody.pl/Ogrody/encyklopedia_roslin/p/
Wilczomlecz%20tr%C3%B3
> j%C5%BCebrowy/161609609

70 cm wys., poki co, z 6 lat jest w takiej doniczce, w ktorej jest to, co
jest: jakas ziemia, na to jakies kasztany, kamyczki i tak trzyma sie :)
http://i.imgur.com/4BzRjIa.jpg

Piszą na podanej przez Ciebie www:
"(...) Podłoże bardzo przepuszczalne - specjalna ziemia do kaktusów
wzbogacona w kompost liściowy (...)" --> kupuje sie spec. ziemie w skl.
ogrodniczych/w kwiaciarniach? po prostu - do kaktusow?
Na moje oko nie wymaga wiekszej doniczki... Aczkolwiek ziemi by sie przydalo
wiecej... Jakas sugestia?

"(...) Zasilamy płynnym nawozem wieloskładnikowym (...)" --> tak ma byc
zimą, gdy w zasadzie nie podlewa sie. Ale pytanie generalne: czy w tym
przypadku,czy w kazdym innym: co dodawac do wody wzbogacająco? jak to cudo
nazywa sie?

"(...) Przesadzamy w miarę wzrostu rośliny. (...)" --> i jest problem. Do
jakiej wysokosci hodowac (w takiej doniczce)? Jest 70cm wys. i żeby sie "nie
obalił" :) tkwi przy koledze zamiokulkasie wdziecznie opierajac sie:
http://i.imgur.com/P1hOoIp.png, ale tak ma byc do np. 200 cm wys.?? 200cm -
fajnie by bylo, ale jak to potem opanowac w pionie?
To raz.

A dwa:
poniewaz rosł był tak troche "na łyso",bez odrostow na boki - ucieto 1 cm
szczytu i tam pojawily sie liscie boczne/galezie, czy jak to zwal -->
http://i.imgur.com/qBcq6Sz.jpg
To moze, poki jeszcze mlody, zrobic tak, że ciach,ale tym razem prawie
dokladnie w polowie, w naturalnym obecnym przewezeniu (i tak zlamie sie tam
predzej czy pozniej) --> http://i.imgur.com/SPTqK3F.jpg, wowczas dolna
polowa rozwinie sie w naturalny sposob troche "na boki",ktore pojda w swoja
gore, a dla gornej odcietej polowy niech zadziala instrukcja ze strony jak
nizej:

"(....) Rozmnażanie: Po cięciu zanurzamy koniec sadzonki w wodzie, by
zatamować wypływanie soku. Po obeschnięciu rany ukorzeniamy w bardzo
przepuszczalnym podłożu, np. w żwirze i podlewamy po 3 tygodniach (...)"
--> ale to jest malo jasno opisane. Po ucieciu gornej polowy
ukorzeniamy... - to znaczy wkladamy pionowo do żwiru? OK. Z kolei co to
znaczy "podlewamy po 3 tyg"? polszczyzna ojczyzna. Moze powinno byc
napisane, ze wkladamy do żwiru, podlewamy jakis czas,az pokaza sie korzenie
i (po jakim czasie?) przenosimy do ziemi? Co Ty na to? Jak powinno sie
dzialac?

Jak nazywa się ten kwiatek?
kiszonka z gryki
Cytrusy ukorzenione :-)