materiał do kompostownika

1. Data: 2015-09-13 23:05:32

Temat: materiał do kompostownika
Od: Krasnal <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pytanie do fachmanów:
Czy ścinki tuji to dobry materiał do kompostownika?
Ostatnio podcinałem moje tuje. Tego materiału jest sporo. Zielone pędy i
zdrewniałe gałązki. Wszystko na kompostownik włożyłem i co dalej?
Oprócz ściętej trawy dołożyłem suche liście. Co dalej? podlać wodą?
przysypać ziemią czy może czarną folią? ( słyszałem o takim sposobie na
szybki kompost) Kiedy z tego będzie i czy będzie żyzny kompost?
Krasnal
______________

Tajna Organizacja Walczących Krasnali

2. Data: 2015-09-14 01:03:56

Temat: Re: materiał do kompostownika
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 13 Sep 2015 23:05:32 +0200, Krasnal napisał(a):

> Czy ścinki tuji to dobry materiał do kompostownika?

"Niedozwolone na kompost

Nie wrzucamy na kompost mięsa, ryb, kości, jajek, tłuszczu, gazet twardych
i kolorowych (szkodliwa farba drukarska). Odpady gotowane z naszej kuchni
również nie są dobre, bo przyciągną gryzonie. Nie wolno kompostować
wieloletnich chwastów, które wybiją z korzeni, chwastów z zawiązanymi
nasionami, chorych części roślin, trawy opryskanej herbicydami, owoców
cytrusowych, trocin, tektury powlekanej (np. po mleku), spalonego węgla i
koksu, zimozielonych części roślin, szczególnie żywicznych (jałowce, sosna,
świerk i tuja), liści dębu (zwierają taninę), żwirku dla kota, odchodów
psich i kocich (nieprzyjemny zapach)."

Więcej:
http://www.ogrodowisko.pl/artykuly/289-kompost-najle
pszy-nawoz-do-ogrodu

> Oprócz ściętej trawy

"Możesz przeznaczyć ją na kompost, ale nie wolno wysypywać na pryzmę świeżo
skoszonej trawy, gdyż wkrótce utworzy się z niej zbita, zlepiona warstwa,
nie przepuszczająca powietrza ani deszczu i zahamuje procesy "przerabiania"
kompostu znajdującego się pod spodem.

Trawę trzeba do kompostowania przygotować.Po skoszeniu powinna
Świeżo skoszona trawa nie nadaje się na kompost. Trzeba ją lekko podsuszyć,
wymieszać z chrustem lub gazetami, by móc ułożyć z niej pryzmę.

http://www.twojogrodnik.pl/pl/kompostowanie-trawy

3. Data: 2015-09-14 10:45:11

Od: Jacek <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-09-14 o 01:03, Ikselka pisze:
> Nie wrzucamy na kompost mięsa
Jedynie wieprzowe, bo to jest zgodne z "poprawnością polityczną"
> trocin,
w małych ilościach jak najbardziej można, byle równomiernie rozsypać
> spalonego węgla
spalony węgiel to przecież popiół. W niedużych ilościach poprawi pH
> zimozielonych części roślin, szczególnie żywicznych (jałowce, sosna,
> świerk i tuja), liści dębu (zwierają taninę)
a zwłaszcza liści orzecha włoskiego, które nie chcą się kompostować
Jacek

4. Data: 2015-09-14 11:56:01

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 14 Sep 2015 10:45:11 +0200, Jacek napisał(a):

> spalony węgiel to przecież popiół. W niedużych ilościach poprawi pH

Popiół, szczególnie z węgla, jest BARDZO alkaliczny, więc zwiększa
zasolenie kompostu, tym samym czyniąc przy okazji drugie nieszczęście -
zabija dżdżownice w kompoście, co kiedyś "przerobiłam".
Że nie jest dobry dla roślin - przykładem niech będą ślady po ogniskach,
które bardzo trudno i powoli zarastają, dzieje się to dopiero po długim
czasie, kiedy deszcze przepłuczą te miejsca.

5. Data: 2015-09-14 15:45:42

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krasnal" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Czy ścinki tuji to dobry materiał do kompostownika?

Hejka. Zdecydowanie niedobry.

> Ostatnio podcinałem moje tuje. Tego materiału jest sporo. Zielone pędy i
> zdrewniałe gałązki. Wszystko na kompostownik włożyłem
> Kiedy z tego będzie i czy będzie żyzny kompost?

Po roku leżenia w kompostowniku zielone ścinki tuji zmienią barwę na
brązową.
Pozdrawiam syzyfowo Ja...cki
PS Albo spalić albo oddać do ZUO.

6. Data: 2015-09-16 19:58:08

Od: Krasnal <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-09-14 o 15:45, Dirko pisze:
> [...]
>>
> Hejka. Zdecydowanie niedobry.

> Po roku leżenia w kompostowniku zielone ścinki tuji zmienią barwę na

jestem załamany, tymi ścinkami tuji.... myślałem ,że bedzie super
kompost za rok... a to tragedia i porażka na całej linii...

Krasnal
______________

Tajna Organizacja Walczących Krasnali

7. Data: 2015-09-16 21:13:38

Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 16 września 2015 19:58:11 UTC+2 użytkownik Krasnal napisał:

> jestem załamany, tymi ścinkami tuji.... myślałem ,że bedzie super
> kompost za rok... a to tragedia i porażka na całej linii...

Przysyp ścięto trawą i się przekompostują prędzej czy później.

8. Data: 2015-09-16 23:02:59

Od: Jacek <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-09-16 o 19:58, Krasnal pisze:

> jestem załamany, tymi ścinkami tuji.... myślałem ,że bedzie super
> kompost za rok... a to tragedia i porażka na całej linii..
To podsusz i spal, będzie z tego żyzny popiół.
Tutaj mała uwaga: jeżeli w Twojej gminie jest obowiązek selektywnej
zbiórki odpadów, to przy paleniu załóż jakąś galabiję i wymachuj flagą
podobną do tej z ISIS, bo w przeciwnym razie będziesz naruszał art. 31
p.7. ustawy o odpadach ;-)
Jacek

9. Data: 2015-09-17 13:18:01

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 16 Sep 2015 23:02:59 +0200, Jacek napisał(a):

> To podsusz i spal, będzie z tego żyzny popiół.

Niezbyt.

10. Data: 2017-07-19 20:26:43

Od: k...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 13 września 2015 23:05:35 UTC+2 użytkownik Krasnal napisał:
> [...]
> przysypać ziemią czy może czarną folią? ( słyszałem o takim sposobie na
> szybki kompost) Kiedy z tego będzie i czy będzie żyzny kompost?

gdzie pytac o kwiaty "domowe"/doniczkowe?
Jak nazywa się ten kwiatek?
kiszonka z gryki
Cytrusy ukorzenione :-)
Odkurzacz do liści - ma ktoś z was?