I tak jest .....

From: "cbnet" <c...@w...pl=NOSPAM=>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: I tak jest .....
Date: Fri, 31 Jan 2003 09:41:43 +0100
Sender: c...@o...pl@193.109.244.29

Bóg stworzył osła i rzekł do niego: Ty będziesz osłem. Będziesz od rana do
wieczora pracował i ciężkie rzeczy na swoich plecach nosił. Będziesz jadł
trawę i będziesz mało inteligentny. Będziesz żył 50 lat.
Na to odparł osioł: 50 lat tak żyć to dużo za dużo. Daj mi proszę nie
więcej jak 30 lat.
I tak było.

Następnie Bóg stworzył psa i powiedział do niego: Ty będziesz psem.
Będziesz pilnował dobytku ludzi, których będziesz oddanym przyjacielem.
Będziesz jadł to, co człowiekowi z jedzenia zostanie i żył będziesz 25 lat.
Pies odpowiedział: Boże, 25 lat takiego życia to za dużo. Daj mi nie
więcej jak 10 lat życia.
I tak było.

Później stworzył Bóg małpę i rzekł do niej: Będziesz małpą. Masz skakać z
drzewa na drzewo i zachowywać się jak idiota. Masz być wesoła i żyć 20 lat.
Małpa rzekła: Boże, 20 lat żyć jako klown świata to za dużo. Proszę, daj
mi nie więcej jak 10 lat.
I tak było.

W końcu Bóg stworzył człowieka i powiedział do niego: Ty będziesz
człowiekiem, jedyną racjonalnie myślącą istotą, która będzie zamieszkiwać
ziemię. Będziesz używał swojej inteligencji, ażeby podporządkować sobie inne
stworzenia. Będziesz panował na ziemi i żył 20 lat.
Na to powiedział człowiek: Boże, bycie człowiekiem tylko 20 lat to jest
mało, Proszę daj mi te 20 lat, które osioł odrzucił, 15 psa i 10 małpy.

I tak się Bóg postarał, że człowiek 20 lat żyje jak człowiek, później 20
lat jak osioł od rana do wieczora haruje i ciężkie rzeczy nosi. Potem ma
dzieci i 15 lat żyje jak pies. Opiekuje się domem i je to co mu rodzina
zostawi. Później na starość żyje 10 lat jak małpa. Zachowuje się jak idiota
i zabawia swoje wnuki.
I tak jest ...