drżyjcie wspomnienia!

1. Data: 2003-09-12 07:26:43

Temat: drżyjcie wspomnienia!
Od: "Magdalena Chlebna" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam...

Podsuwam link z ciekawymi eksperymentami :)

http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_030912/n
auka/nauka_a_3.html

Pozdrawiam, Madzia

1. Data: 2003-09-12 07:51:21

Temat: Re: drżyjcie wspomnienia!
Od: "ksRobak" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Chlebna" <m...@N...gazeta.pl>

> Witam...
>
> Podsuwam link z ciekawymi eksperymentami :)
>
> http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_030912/n
auka/nauka_a_3.html

> Pozdrawiam, Madzia

<<Jak zauważają jednak krytycy (patrz: "Village Voice", 22 - 28 stycznia
2003) lekarstwo na traumę mogłoby też pomóc usunąć wyrzuty sumienia.
Pomagałoby zarówno ofiarom, jak oprawcom.>>

zastrzyk do mózgu z substancji białkowych
(z braku laku może być alkohol doustnie w odpowiedniej ilości)
może pomóc usunąć wyrzyty sumienia
zarówno ofiarom jak i oprawcom
tak samo żyjącym w przeszłości
jak i tych współczesnych oprawców

Najważniejsze w tym artykule jest słowo SUMIENIE
które jest jaskółką zwiastującą nową epokę. :-)

\|/
re:

1. Data: 2003-09-12 08:54:20

Od: "Magdalena Chlebna" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

ksRobak <e...@g...pl> napisał(a):

> [...]
> jak i tych współczesnych oprawców
>
> Najważniejsze w tym artykule jest słowo SUMIENIE
> które jest jaskółką zwiastującą nową epokę. :-)

Wychodzi na to, że krytycy tych eksprymentów uważają sumienie, za zwykłe
engram pamięciowy. Ot parę, pareset wspomnień zapisanych w jaiejś tam
hierarchii, które w odpowiednim momenie mówią co wolno, a co nie wolno (lub
częściej co wolno BYŁO).

Pozdrawiam, Madzia

1. Data: 2003-09-12 09:12:10

Od: "ksRobak" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zapisanych w jaiejś tam hierarchii, które w odpowiednim
> momenie mówią co wolno, a co nie wolno (lub częściej

pękło (nieśmiało) kolejne TABU
o sumieniu wolno mówić!!! :-)
\|/
re:

1. Data: 2003-09-12 09:55:12

Od: "cbnet" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Chlebna:
> Wychodzi na to, że krytycy tych eksprymentów uważają sumienie,
> za zwykłe engram pamięciowy.

A czy nie chodzi im bardziej o to ze praca sumienia jest wynikiem
/opiera sie na wspomnieniu/-ach?

Czarek

1. Data: 2003-09-12 10:06:05

Temat: Odp: drżyjcie wspomnienia!
Od: "gido1" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Magdalena Chlebna <m...@N...gazeta.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:bjs1js$ohj$...@i...gazeta.pl...
> [...]
> engram pamięciowy. Ot parę, pareset wspomnień zapisanych w jaiejś tam
> hierarchii, które w odpowiednim momenie mówią co wolno, a co nie wolno

/// tyle tylko ,że tych najtrudniejszych , często najstraszniejszych
wspomnień nie pamiętamy wyraźnie , bo zaprzeczmy im całym swoim życiem
.....i jak je usunąć gdy będziemy ich nieświadomi ?

1. Data: 2003-09-12 10:11:09

Od: Paweł Niezbecki <p...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

gido1
<m...@i...pl>

> /// tyle tylko ,że tych najtrudniejszych , często najstraszniejszych
> wspomnień nie pamiętamy wyraźnie , bo zaprzeczmy im całym swoim życiem
> .....i jak je usunąć gdy będziemy ich nieświadomi ?

tylko psychoanalityk ci pomoże!

zgadłem? ;)

p.

1. Data: 2003-09-12 10:13:02

Od: "Duch" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Chlebna" <m...@N...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:bjs1js$ohj$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
> engram pamięciowy. Ot parę, pareset wspomnień zapisanych w jaiejś tam
> hierarchii, które w odpowiednim momenie mówią co wolno, a co nie wolno

Jezeli by uwazli inaczej to pieniadze ktore by na tym zarobili zostalyby
nazwane "brudna forsa" -
myslisz ze oni chca takiej nazwy? :)
Duch

1. Data: 2003-09-12 10:27:13

Od: "Duch" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Chlebna" <m...@N...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:bjrsfj$61j$1@inews.gazeta.pl...

Na chlopski rozum, po to mamy odruchy, bo jest potrzebne do zycia.
Jesli slysze swist lecacej galezi z drzewa to np. chowam glowe w ramiona...
odruch ok.

Oczywiscie sa przypadki, gdzie wyrobiony odruch (np. z powodu szoku),
przeszkadz np. osoba po wypadku nie potrafi zsiasc do samochodu...

Jezeli jest lek, ktore likwiduje ten odruch, tak odrazu, na raz-dwa-trzy,
to jasne jest ze cos zostaje "wyciete" a nie zaleczone - konsekwencje moga
byc zle,
... pozbawiono czlowieka pewnej funkcji, co z tego ze pacjent czuje ulge,
jak ta utrata moze sie odbic w przyszlosci

...to tak jak pilkarz na boisku, ma kontuzje, podbiega lekarz ze szczykawka,
szpryc!,
i pilkarz biega dalej... przeciez m.in. po to byl ten ból organizmu, zeby
pilkarz wiecej juz nie biegal :)
Oczywiscie on musi biegac bo to sie jednak oplaca, za to _po_ meczu moze
miec wiekszy problem...

Tak pewnie bedzie z tymi ludzmi, "wylecza ich", ale oni beda przez to
kalecy, tak mi sie zdaje
Duch

1. Data: 2003-09-12 18:42:28

Temat: Re: drżyjcie wspomnienia! NTG
Od: "Jacek B." <d...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Chlebna" <m...@N...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:bjrsfj$61j$1@inews.gazeta.pl...

kurcze, zaczalem ci odpisywac o tej nerwicy, wylaczylem komputer i nie
wiem gdzie to teraz jest! :) a chodzilo mi o DSM-IV - wiem, ze DSM-IV
(chyba B) do samej nerwicy przyczja sie jak do jeza - pono ć wogóle
wywalili nerwice, zastapili

idol 3
Człowieczeństwo
ale dol
to za mało
Sympatia urzędnik-klient, służbowa czy szczera ?