Iglaki chyba choruja

1. Data: 2000-07-06 05:17:38

Temat: Iglaki chyba choruja
Od: "Krzysztof Taporowski" <t...@z...walbrzych.tpsa.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !
Czesc moich iglakow np sosna czarna, jalowiec kolumnowy czy swierk zaczely
dziwnie sie zachowywac.
Obsychja im galazki jedna po drugiej, nie schnie cala roslina a tylko
pojedyncze galazki. Sasiad powiedzial mi ze to jakas choroba iglakow (chyba
grzyb) i trzeba opryskac tylko nie pamieta nazwy srodka.
Prosze pomozcie zidentyfikowac chorobe i poradzcie jak leczyc moje drzewka.

Pzdr. Krzysztof Taporowski

2. Data: 2000-07-11 04:38:01

Temat: Re: Iglaki chyba choruja
Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof Taporowski" <t...@z...walbrzych.tpsa.pl> napisał
w wiadomości news:SDU85.21138$Qw1.515095@news.tpnet.pl...
> [...]
zaczely
> dziwnie sie zachowywac.
> Obsychja im galazki jedna po drugiej, nie schnie cala roslina a tylko

Biorąc pod uwagę różnorodność "chorujących" roślin, sądzę że są to objawy
braku wilgoci w glebie.
Jeżeli dziwnie zachowują się obecnie to jest to chyba spowodowane warunkami
sprzed kilku tygodni.
W czasie suszy, gdy szosa jest sucha, choroby grzybowe rozwijają się w
znikomym stopniu.
O niedoborach, w poborze wody z gleby, świadczy usychanie gałązek położonych
wewnątrz rośliny lub w dolnych jej partiach.
Wymienione przez Ciebie rodzaje, porażane są przez choroby grzybowe bardzo
rzadko. Zerwij kilka "porażonych" gałązek i porozmawiaj z jakimś szkółkarzem
albo leśnikiem.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

3. Data: 2000-07-11 05:37:58

Od: "Krzysztof Taporowski" <t...@z...walbrzych.tpsa.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Marusiński <o...@t...jest.to> wrote in message

> [...]
> Wymienione przez Ciebie rodzaje, porażane są przez choroby grzybowe bardzo
> rzadko. Zerwij kilka "porażonych" gałązek i porozmawiaj z jakimś

Na poczatku myslalem podobnie, ale po glebszym zastanowieniu stwierdzilem ze
to niemozliwe (iglaki znajduja sie na trawniku, a ten w czasie "pory suchej"
byl obficie podlewany. teraz padaja co dzien deszcze).
Galazki obsychaja roznie np: sosna czarna nowe tegoroczne pedy, jalowiec
kolumnowy stare pedy od dolu rosliny, ale zewnetrzne, swierk tez dolne stare
pedy.

4. Data: 2000-07-12 05:30:17

Od: "Jerzy Zając" <T...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Taporowski napisał(a) w wiadomości: ...

> [...]
>Galazki obsychaja roznie np: sosna czarna nowe tegoroczne pedy, jalowiec
>kolumnowy stare pedy od dolu rosliny, ale zewnetrzne, swierk tez dolne

Tak sie zastanawiam, moze stosowales jakies srodki odchwaszczajace, a moze
zostaly uszkodzone mechanicznie? Poogladaj dokladnie te galazki.
Pozdrawiam
Jurek

re bielun
re/bielun