Iglaki-pyl z cyklinowania ?

1. Data: 2000-07-19 11:11:07

Temat: Iglaki-pyl z cyklinowania ?
Od: "AndOver" <w...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wczoraj posadzilem 30 Thuj (Columna) wzdluz ogrodzenia.
Mam kilka workow pylu z cykliniarki po cyklinowaniu nowej podlogi (nie
lakierowanej).
Czy mozna posypac ziemie wokol iglakow. Mam gliniasta ziemie i chcialbym ja
jakos wzbogacic bez koniecznosci przekopywania, a szkoda mi pozostalosci z
cyklinowania.

Wojtek

2. Data: 2000-07-20 09:25:27

Temat: Re: Iglaki-pyl z cyklinowania ?
Od: Grzegorz Szutka <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

AndOver wrote:

> [...]
> jakos wzbogacic bez koniecznosci przekopywania, a szkoda mi pozostalosci z

Nie mam zadnych podstaw naukowych i slyszalem o tym tylko ale podobno
nie powinno sie podsypywac krzaczkow itp zamiast kora np. trocinami bo
wyplukiwana z nich celeloza szkodzi roslinom, to samo pewnie odnosi sie
do twojego pylu, na dodatek jak zrobisz zeby ci go nie rozwialo???
co do tej celulozy to prosze o opinie lepiej zorientowanych (moze to
bujda)
grzesiek

3. Data: 2000-07-20 12:42:19

Temat: Odp: Iglaki-pyl z cyklinowania ?
Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Grzegorz Szutka <s...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@p...onet.pl...

> [...]
> wyplukiwana z nich celeloza szkodzi roslinom, to samo pewnie odnosi sie
> do twojego pylu, na dodatek jak zrobisz zeby ci go nie rozwialo???

Celuloza jak celuloza (o chemii się nie wypowiadam, nie mój cyrk i małpy),
ale przy używaniu trocin trzeba uzupełniać nawożenie azotowe. Posypać tym
pyłem można, ale faktycznie, rozwieje, może jednak trochę przykopiesz? Mam
przed oczyma wizję ogródka zapylonego na beżowo...brrr!

Pozdrawiam, Basia.

4. Data: 2000-07-20 13:02:15

Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik AndOver <w...@b...gnet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8l42f9$h8q$...@i...nask.pl...
> [...]
ja
> jakos wzbogacic bez koniecznosci przekopywania, a szkoda mi pozostalosci z

Daj ten pył na kompost i kompostuj.
Podobno wszystkie trociny przed użyciem w ogrodzie należy używać po
przekompostowaniu.
Pozdrawiam Krystyna

5. Data: 2000-07-21 11:37:39

Od: z...@m...com.pl (Aleksandra Zych) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> do twojego pylu, na dodatek jak zrobisz zeby ci go nie rozwialo???
> co do tej celulozy to prosze o opinie lepiej zorientowanych (moze to
Ja slyszalam o tym ze trociny z drzew lisciastych powinny byc przez jakis
czas skladowane gdzies na dworze zala od krzkow a potem juz mozna je klasc a
iglaste od razu
pozdrowienia - Olka
z...@m...com.pl

Dziwne brązowienie iglaka.