Ika, no nie wiem...

1. Data: 2006-12-14 00:22:57

Temat: Ika, no nie wiem...
Od: "Spenta Maju ()" <k...@m...zoro-aster.pl> szukaj wiadomości tego autora

Znowu naszły mnie wątpliwości...

[]Sanherib po zajęciu Babilonu, nie tylko złupił miasto, ale zdecydował się
[]na bardziej nierozważny krok niż jego pradziadek. Chcąc skumulować w
[]jednym miejscu wszelką siłę, jaka powinna emanować z posągów boga
[]Marduka, i mieć je pod ręką, kazał je pozwozić do Niniwy, stolicy Asyrii.
[]Bez wątpienia krok ten miał poważne, negatywne dla państwa następstwa,
[]ponieważ konsekwencją tego posunięcia było
[] pozbawienie poddanych ich bogów.
**********************************

[]Wiemy, jak takie postępowanie króla Nabonida, który tak właśnie uczynił,
[]wpłynęło na poddanych w czasach najazdu perskiego w VI w.

Kurcze, słowo daję, nie wiedziałem...

[]Ludzi odeszła ochota walki z Persami,
[]bowiem poczuli się opuszczeni,
[]pozbawieni ochrony siły wyższej,
[]do której mogliby się zwrócić o pomoc
[]w potrzebie...

Ika, "w potrzebie", rozumiesz...
Nawet jeśli Bóg był/jest z gruntu zły,
to ludzie mają do kogo zwrócić się
w p o t r z e b i e, a niech to...
A więc to tak, potrzeba tak mocno
trzyma ludzi przy bogach...,
i stąd to nasze zakłamanie
się bierze..., z potrzeb...

Chyba jednak nie zabiję ludziom Boga...
W końcu jestem humanistą, tak ?

elam

Ps. A poza tym to bardzo trudne i ryzykowne zadanie,
pewnie i tak by mi się nie udało..., sorry, siostra.
Aha, słyszałem, że muzułmanie obdzierają takich
śmiałków ze skóry - brr!...
Spalenie na stosie przy czymś takim
to chyba jakby pieszczoty, tak :o)
Ok., kościół rzymsko-katolicki jest wporzo.

Maju, czy zastanawiałaś się kiedyś nad tym,
jak się czuli paleni na stosach ludzie ?
Pomagasz przewróconym na drogach życia
i sie nie zastanawiasz nad takimi
sprawami ? Pomagaj, siostra,
pomagaj, w Tobie cała nadzieja...

--
Ps. Tak sobie sączę browar
przez słomkę i myślę...

-(:o)

2. Data: 2006-12-14 00:49:00

Temat: Re: Ika, no nie wiem...
Od: "Spenta Jaza ()" <k...@m...zoro-aster.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 14 Dec 2006 01:22:57 +0100, Spenta Maju () napisał(a):

> []Ludzi odeszła ochota walki z Persami,
> []bowiem poczuli się opuszczeni,
> []pozbawieni ochrony siły wyższej,
> []do której mogliby się zwrócić o pomoc
> []w potrzebie...

Pewnie dlatego mafiozi bywają nazywani
naszymi ojcami chrzestnymi, tak... ?

elam ()

Ps.Wj 12:29
29. O północy Pan pozabijał wszystko pierworodne Egiptu:
od pierworodnego syna faraona, który siedzi na swym tronie,
aż do pierworodnego tego, który był zamknięty w więzieniu,
a także wszelkie pierworodne z bydła.
(BT)

I pewnie dlatego ludzi mało to wzrusza, bo wierzą
w Boga nie z tęsknoty za sprawiedliwością, ale
dlatego, że mogą się zwrócić do Boga
w p o t r z e b i e. I cóż z tego,
że to Mafiozo...

Wj 32:27
27. I rzekł do nich: Tak mówi Pan, Bóg Izraela:
Każdy z was niech przypasze miecz do boku.
Przejdźcie tam i z powrotem od jednej bramy
w obozie do drugiej i zabijajcie:
kto swego brata, kto swego przyjaciela,
kto swego krewnego.
(BT)

Pwt 13:13-16
13. Jeśli usłyszysz w jednym z miast, które Pan, Bóg twój,
daje ci na mieszkanie,
14. że wyszli spośród ciebie ludzie przewrotni i uwodzą mieszkańców swego
miasta mówiąc: Chodźmy, służmy obcym bogom!, których nie znacie -
15. przeprowadzisz dochodzenia, zbadasz, spytasz, czy to prawda. Jeśli
okaże się prawdą, że taką obrzydliwość popełniono pośród ciebie,
16. mieszkańców tego miasta wybijesz ostrzem miecza, a samo miasto razem ze
zwierzętami obłożysz klątwą.
(BT)

[]Pwt 20:10-20
[]10. Jeśli podejdziesz pod miasto,
[]by z nim prowadzić wojnę,

?? A po co ?

[]najpierw ofiarujesz mu pokój,
[]11. a ono ci odpowie pokojowo i bramy ci otworzy,
[] niech cały lud, który się w nim znajduje,
[] zejdzie do rzędu robotników pracujących przymusowo,
**
[] i []będą ci służyli.

Czyzby Adolf Hitler czytał te wersety
i wziął sobie je do serca ?

[]12. Jeśli ci nie odpowie pokojowo
[]i zacznie z tobą wojować, oblegniesz je.
[]13. Skoro ci je Pan, Bóg twój, odda w ręce
[]- wszystkich mężczyzn wytniesz ostrzem miecza.

??

[]14. Tylko kobiety, dzieci, trzody i wszystko,
[]co jest w mieście, cały łup zabierzesz i będziesz
[] korzystał z łupu twoich wrogów,
[]których ci dał Pan, Bóg twój.

Dobrze, że choć kobiety i dzieci wolno było Żydom oszczędzić...

[]15. Tak postąpisz ze wszystkimi miastami daleko
[] od ciebie położonymi, nie będącymi własnością
[]pobliskich narodów.

A jednak to był napad ?

[]16. Tylko w miastach należących do narodów,
[]które ci daje Pan, twój Bóg, jako dziedzictwo,
[] niczego nie zostawisz przy życiu.

??? A jednak...
Ale i tak jest nieskończenie dobry, tak ?

[]17. Gdyż klątwą obłożysz Chetytę, Amorytę,
[]Kananejczyka, Peryzzytę, Chiwwitę i Jebusytę,
[] jak ci rozkazał Pan, Bóg twój,
*********************************

[]18. abyście się nie nauczyli czynić wszystkich obrzydliwości,
[] które oni czynią ku czci bogów swoich,
[] i byście nie grzeszyli przeciw Panu, waszemu Bogu.
(BT)

ALLELUJA !

--
Ps. Tak sobie sączę browar