Ile kosztuje operacja KATARAKTY?

1. Data: 2003-07-24 16:53:26

Temat: Ile kosztuje operacja KATARAKTY?
Od: k...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Moja babcia chce sie poddac takiemu zabiegowi, ale ma sprzeczne informacje z
roznych zrodel. W najblizszej klinice chca za to ok. 400zl, a znajoma jej
powiedziala, ze w Katowicach robią za darmo.
czy ktos z Was orientuje sie moze w temacie?

2. Data: 2003-07-24 19:50:38

Temat: Re: Ile kosztuje operacja KATARAKTY?
Od: "Łukasz Kowalski" <l...@7...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> powiedziala, ze w Katowicach robią za darmo.
> czy ktos z Was orientuje sie moze w temacie?

Moja mama miała robione rok po roku, na obu oczach.... za darmo w
Warszawie...w tym szpitalu okulistycznym przy Szpitalu Praskim... przy
"miśkach"...

może tam się zgłoś?

Pozdrawiam
Ł.Kowalski

3. Data: 2003-07-24 21:10:16

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> powiedziala, ze w Katowicach robią za darmo.
> czy ktos z Was orientuje sie moze w temacie?

W Warszawie w prywatnej klinice, która robi to laserowo jako zabieg - bez
konieczności leżenia w szpitalu kosztuje to około 3000 zł razem ze
wszystkimi potrzebnymi badaniami i konsultacjami.
http://www.megalens.com.pl/ Tu jest ich strona. Wygląda jakoś parszywie, ale
piszą, ze jest w przebudowie... Jak ja oglądałam miesiąc temu wyglądała
lepiej...
W rejonowych szpitalach masz operację za darmo, ale trzeba czekać i na
dodatek to jest wtedy "zwykła operacja". BTW da się przeżyć i oczy
działają - moi rodzice są po takich zwykłych operacjach na jedno oko. Wywiad
w sprawie ceny robiłam jakiś miesiąc temu, bo niedługo przyjdzie chyba pora
na drugie oko.
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

4. Data: 2003-07-24 21:11:08

Od: "Łukasz Kowalski" <l...@7...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W rejonowych szpitalach masz operację za darmo, ale trzeba czekać

niom.. to prawda.. trzeba czekać.. i to długo:((

> dodatek to jest wtedy "zwykła operacja". BTW da się przeżyć i oczy
> działają - moi rodzice są po takich zwykłych operacjach na jedno oko.

dlaczego ta ironia w "zwykłej operacji"?? czy uważasz, że zwykła ze
skalpelem to gorsza jakość? jeśli dobry specjalista to dobra operacja i
dobre wyniki:)) moja mama nie narzeka...

Pozdrawiam
Ł.Kowalski

5. Data: 2003-07-24 21:43:18

Od: scream <s...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Joanna Duszczyńska napisał:
> W Warszawie w prywatnej klinice, która robi to laserowo jako zabieg - bez
> konieczności leżenia w szpitalu kosztuje to około 3000 zł razem ze
> wszystkimi potrzebnymi badaniami i konsultacjami.

3000 zl za oko, czy za pare? :)

--
best regards,
scream (at)w.pl

6. Data: 2003-07-24 21:48:35

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Łukasz Kowalski" <l...@7...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> skalpelem to gorsza jakość? jeśli dobry specjalista to dobra operacja i
> dobre wyniki:)) moja mama nie narzeka...

Jaka ironia? Cudzysłów nie jest oznaką ironii. Użyłam cudzysłowu, bo nie
wiedziałam jak nazwać taką operację - głównie dlatego, żeby fachowcy się nie
przyczepili.
A jakość - przecież napisałam, że oczy działają - tylko tyle, ze to był
tygodniowy pobyt w szpitalu, a żaden pobyt w szpitalu do przyjemności nie
należy... W międzyczasie doba leżenia plackiem, jak po narkozie męczą
mdłości... Jeśli można tego oszczędzić, to czemu nie? Chociaż podobno gdzieś
w Warszawie da się to zrobić laserowo i bez długich kolejek, i na dodatek na
kasę chorą, ale nie znalazłam ścieżki. Pewnie trzeba mieć umiejętnie
wypisane przez lekarza skierowanie... a może są jakieś konkretne wskazania,
bo taka operacja jest mniej obciążająca organizm?

7. Data: 2003-07-25 03:59:18

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> powiedziala, ze w Katowicach robią za darmo.
> czy ktos z Was orientuje sie moze w temacie?

Witam:-)
Kazdy oddzial okulistyczny wykonuje operacje zacmy za darmo. Prawda jest, ze
sa duze kolejki, np. w podkarpackiem jedynie w jednym oddziale sa jeszcze
miejsca na grudzien - ale to juz wina NFZ. Nie rozumiem, dlaczego jakis
oddzial zada 400 zl za operacje.
Mozna wykonac zabiegi prywatnie w osrodkach prywatnych - cena waha sie od
2400 do 3000 za oko i terminy sa krotkie.
Nie ma operacji laserowych zacmy.
Sa 2 rodzaje operacji. Metoda zewnatrztorebkowa, gdzie robi sie dosc duze
naciecie oka. Metoda starsza, powszechnie stosowana. Druga metoda jest
fakoemulsyfikacja - usuwanie za pomoca ULTRADZWIEKOW. Malutkie wejscie do
oka, generalnie najnowoczesniejsza metoda i bezpieczniejsza. Oczywiscie w
obu przypadkach wykonuje sie wszczep sztucznej soczewki tylnokomorowej. Przy
fako prywatnym jest mozliwosc soczewki zwijalnej, wtedy wejscie do oka jest
cieciem 2 mm.
Obie metody mozna spotkac w "panstwowych oddzialach". Jezeli oddzial
wykonuje obie od operatora zalezy wybor rodzaju zabiegu. Nie zawsze zacma
nadaje sie na operacje metoda fako.
W 90% przypadkow zabiegi w znieczuleniu miejscowym. Czas hospitalizacji
wynosi od 1 - 5 dni, w zaleznosci od osrodka i stanu oka. W panstwowych jest
to z reguly minimum 3 dni ( wymog NFZ ), w prywatnych ambulatoryjnie lub 1
doba pobytu.

pozdrawiam

casus
spec. ch. oczu

8. Data: 2003-07-25 09:45:45

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "scream" <s...@...pl> napisał w wiadomości

> 3000 zl za oko, czy za pare? :)

za oko - nie robi się pary jednocześnie

9. Data: 2003-07-25 09:50:35

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "casus" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

> Sa 2 rodzaje operacji. Metoda zewnatrztorebkowa, gdzie robi sie dosc duze
> naciecie oka. Metoda starsza, powszechnie stosowana. Druga metoda jest
> fakoemulsyfikacja - usuwanie za pomoca ULTRADZWIEKOW.

To ja sobie dałam kit wcisnąć? z tym laserem. Czyżby laser to brzmiało
nowocześnie i przemawiało do wyobraźni?

> W panstwowych jest
> to z reguly minimum 3 dni ( wymog NFZ )

??? NFZ lubi wyrzucać pieniądze ze składek podatników - skoro można to robić
ambulatoryjnie jak piszesz, to skąd wymóg trzymania 3 dni w szpitalu?

10. Data: 2003-07-25 13:46:59

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ??? NFZ lubi wyrzucać pieniądze ze składek podatników - skoro można to
robić
> ambulatoryjnie jak piszesz, to skąd wymóg trzymania 3 dni w szpitalu?
> Joanna

A bo NFZ placi za hospitalizacje wtedy najwyzsza stawke, jesli jest to 3
doby pobytu, jesli krocej to placi mniej - wiec szpitale trzymaja pacjentow
conajmniej 3 doby

casus

Czy zna ktoś zabiegi pomagające zatrzymac krótkowzroczność?
Urolog, specjalista hirurg
Kalcyfikacja zastawek
cesarskie ciecie
prosba o interpretacje wynikow