Ile kwasu foliowego?

1. Data: 2000-03-22 13:24:49

Temat: Ile kwasu foliowego?
Od: "Arystarch" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W Internetowym Serwisie Medycznym (resmedica.pl) z dn. 03.03.00
opublikowano artykuł Dra Ryszrda Feldmana ze Szpitala Praskiego w Warszawie
tytuł artykułu
" Choroba wieńcowa". Jestem zainteresowany bowiem choroba niedokrwienna
serca jest moją wieloletnia przypadłością uwieńczoną trzema zawałami a
ostatnio (12.99)
zabiegiem angioplastyki przezskórnej z implantacja 2 stentów. Stąd płynie
potrzeba dosyć dogłębnego poznania zwłaszcza metod pozwalających na
hamowanie procesu miażdżycowego, leżącego u podstaw choroby.
W wymieniony artykule podano: "wydaje się, że wymierne korzyści może
przynieść suplementacja kwasu foliowego. To leczenie zmniejsza stężenie we
krwi homocysteiny, której nadmiar jest bardzo poważnym czynnikiem ryzyka
choroby niedokrwiennej serca. Autor nie podał jednak dawek kwasu foliowego,
które uznałby za wskazane. Poza leczeniem z przepisu lekarza ( Zocor 10
mg/dobę, Metoprolol 2 x 50, Plendil 1 x 10) dodatkowo zażywam preparat CRP 6
tabl./dobę w którym znajduje się 66,6 mcg kwasu foliowego w 1 tabletce
(razem dawka dobowa 399,6 mcg). Nie wiem czy jest to ilość wystarczająca
przy mojej przypadłości a nie chcę niepotrzebnie brać leku w nadmiarze.
Wprawdzie jest to witamina rozpuszczalna w wodzie, więc niezbyt
niebezpieczna, ale po co. Może ktoś mógłby udzielić wskazówek. Bardzo liczę
na Piotra Kasztelowicza, który odpowiedzią na moje pytanie przywrócił moja
wiarę w grupę dyskusyjną.
Gdyby poza ścisłym tematem mógł pomieścić wskazania dot. profilaktyki NCS w
świetle ostatnich badań - to sądzę, że zainteresowanych w grupie byłoby
dużo. Bo jest to choroba o cechach społecznych.
Pozdrawiam wszystkich i liczę na odpowiedź. (Może także na priva, jak
ostatnio, bo czasem nie przeglądam grupy.