Ile przechowywać

1. Data: 2011-09-28 11:07:00

Temat: Ile przechowywać
Od: "SERG" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ile mozna trzymać ciasto, a konkretnie szarlotkę w lodówce. Wytrzyma 1,5
tygodnia czy nie bardzo?

2. Data: 2011-09-28 11:29:55

Temat: Re: Ile przechowywać
Od: "Qrczak" <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia dzisiejszego niebożę SERG wylazło do ludzi i marudzi:

> Ile mozna trzymać ciasto, a konkretnie szarlotkę w lodówce. Wytrzyma 1,5
> tygodnia czy nie bardzo?

Konkretnie szarlotka to nie wytrzyma.
Wiele ciast można za to zamrażać, ale jak szarlotka zniesie rozmrażanie, to
nie wiem, nie mroziłam.

Qra

3. Data: 2011-09-28 11:46:24

Od: "eMonika" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Qrczak" <q...@o...pl> napisał w wiadomości
> Dnia dzisiejszego niebożę SERG wylazło do ludzi i marudzi:

> Konkretnie szarlotka to nie wytrzyma.
> Wiele ciast można za to zamrażać, ale jak szarlotka zniesie rozmrażanie,
> to nie wiem, nie mroziłam.

Jak na kruchym cieście, to swietnie się mrozi. Potem można rozmrozić w
piekarniku i wychodzi ciepła świeża prosto z pieca ładnie przypieczona :-)

:-) M.

4. Data: 2011-09-28 11:59:22

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Am 28.09.2011 13:46, schrieb eMonika:
> Użytkownik "Qrczak" <q...@o...pl> napisał w wiadomości

> Jak na kruchym cieście, to swietnie się mrozi. Potem można rozmrozić w
> piekarniku i wychodzi ciepła świeża prosto z pieca ładnie przypieczona :-)

SERG chodziło raczej o przechowywanie w lodówce, nie zamrażarce.
Zamrozić można, też stosuję procedurę jw. Jeżeli chodzi o lodówkę, to
osobiście nie lubię, bo się robi ciapciata. A zresztą jeszcze nigdy nie
doświadczałem dłuższego lodówkowania szarlotki, bo na ogół szarlotka
znika szybciutko (też z zamrażalika ;-)).

Waldek

5. Data: 2011-09-28 12:20:38

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 28 Sep 2011 13:59:22 +0200, Waldemar Krzok napisał(a):

> A zresztą jeszcze nigdy nie
> doświadczałem dłuższego lodówkowania szarlotki, bo na ogół szarlotka
> znika szybciutko (też z zamrażalika ;-)).

Mi znika, zanim ostygnie po upieczeniu :-)
--
XL

6. Data: 2011-09-28 13:00:36

Od: "Qrczak" <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia dzisiejszego niebożę Waldemar Krzok wylazło do ludzi i marudzi:

> [...]
> lubię, bo się robi ciapciata. A zresztą jeszcze nigdy nie doświadczałem
> dłuższego lodówkowania szarlotki, bo na ogół szarlotka znika szybciutko

Szarlotki jednakowoż bym długo w lodówce nie trzymała. Z jabłek wytrącający
się soczek zrobi z ciasta rzadkiego gluta. Poza tym tak sobie stojąc w
lodówce to IMO się nie tylko nieładna zrobi, ale i może zacząć być jadowita.

Qra

7. Data: 2011-09-28 13:49:56

Od: "po" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mi znika, zanim ostygnie po upieczeniu :-)

Rób więcej, z worka mąki i 3 skrzynek jabłek.

8. Data: 2011-09-28 14:38:12

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 28 Sep 2011 15:49:56 +0200, po napisał(a):

> Rób więcej, z worka mąki i 3 skrzynek jabłek.

Tak ci lepiej wchodzi?
:->
--
XL

9. Data: 2011-09-28 16:00:09

Od: Qrczak <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2011-09-28 14:20, niebożę Ikselka wylazło do ludzi i marudzi:

Mnie.

Qra
--
z pozdrowieniami dla Aichy

10. Data: 2011-09-28 16:01:09

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 28 Sep 2011 18:00:09 +0200, Qrczak napisał(a):

> Dnia 2011-09-28 14:20, niebożę Ikselka wylazło do ludzi i marudzi:

> Mnie.
>
> Qra

Znika mi :-)
--
XL

Jedzmy karaluchy, jedwabniki i świerszcze.
Przekręcające się zakrętki
Nalewka z czeremchy i głogu
Mlecznego falsyfikatu ciąg dalszy.
Z mrożonych owoców - lody.