Ile zarabia nauczyciel...

151. Data: 2009-05-17 11:33:34

Temat: Re: Ile zarabia nauczyciel...
Od: Klara Bemol <h...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

januszek pisze:

> [...]
> http://legologos.blog.polityka.pl/?p=241 i znalazłem dwa ciekawe wpisy,
> jeden od nauczycielki z Melbourne (pracuje pół etatu, co oznacza, 35
> godzin lekcyjnych na każde 10 dni nauczania) a drugi od najwyraźniej
> zirytowanego ojca uczennicy liceum, która tygodniowo ma 42 godziny
> lekcyjne i do tego 20 godzin dodatkowych zajęć w domu, żeby się
> przygotować do matury. Irytację rzecz jasna wywołuje zestawienie ilości
> zajęć ucznia z nauczycielskim pensum. Nasuwa się więc pytanie droga
> Klaro: dlaczego czasu swoich uczniów nie szanujecie tak samo jak

i? bo nie rozumiem Twojego pytania?
Pytasz, dlaczego ta uczennica tak dużo czasu poświęca nauce? Bo tak
pisze jej ojciec. A to, co robi rzeczywiście w tyle godzin, to tylko ona
wie.
Uczniowie siedzą na lekcji, zapomnieli zeszytu, nie robią notatek.
Marzą. W domu powinni poświęcić czas na przepisanie notatki, nauczenie,
odrobienie zadania.
Uważasz, że marnuję czas ucznia, bo musi siedzieć na lekcji bez zeszytu?

152. Data: 2009-05-17 11:34:42

Od: Klara Bemol <h...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

januszek pisze:

> Zupełnie nie potrzebny nikomu przedmiot, z ekonomicznego punktu widzenia
> zmarnowane pieniądze. No i nowi "nauczyciele" do wynagrodzenia z
> sztywnego przecież budzetu...
>
> j.

To Twoje zdanie i założenie zbyt aroganckie ("nikomu").

153. Data: 2009-05-17 12:01:02

Od: Marcin Gryszkalis <m...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek_P wrote:
> Mialem wglad do takich ankiet. Mieszanka owocowo-warzywna. Ewidentnie
> bylo widac dwie grupy oceniajacych: cwaniakow dobrze oceniajacych luzakow
> i tych, ktorzy chcieli studiowac, oceniajacych za jakosc zajec. Regulacje
> nie pozwalaja na selekcje, wiec promowani sa i luzacy, i dobrze
> podchodzacy do prowadzenia zajec.

Goły wynik z takich ankiet faktycznie nie jest wystarczjący, ale pozwala
zwrócić uwagę na pewne zjawiska lub potwierdzić to co się szefostwu może
wydawać. Wszystkie wyniki powyżej/poniżej typowego zakresu powinny być
rozpatrywane i analizowane...

Marcin Gryszkalis, PGP 0x9F183FA3
jabber jid:m...@f...pl, gg:2532994
http://the.fork.pl

154. Data: 2009-05-17 12:05:12

Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

januszek napisal:
[ ciach ]

Abstrahujac od sensownosci lub bezsensownosci prowadzenia
katechezy w szkolach i za pieniadze budzetowe musze jednak
stwierdzic, ze albo swiadomie zagrywasz tendencyjnie, albo
masz nikle pojecie o prowadzeniu jakichkolwiek zajec.
Zestawiasz w jednym rzedzie aktywne prowadzenie zajec
i ich pasywne odbieranie. Z uwagi na ta tendencyjnosc
uzyje porownania bardziej przyswajalnego: dlaczego na
koncertach zespol wystepuje od godziny do gora dwoch godzin,
podczas gdy imprezowicze moga sluchac kolejnych zespolow
cala noc? Teraz wyczuwasz roznice, czy dalej bedziesz
sie zgrywal? Po drugie: w Australii nauczyciel dostaje
pelne wsparcie programowe, logistyczne i finansowe,
czego o polskim systemie edukacyjnym powiedziec nie mozna.
Wiec jezeli juz odwolujemy sie do tamtych przykladow,
to robmy to konsekwentnie i do konca.

Jacek

155. Data: 2009-05-17 12:06:06

Od: Marcin Gryszkalis <m...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

januszek wrote:

> Dokładnie o to chodzi...

znaczy - nie rozumiem, bo powyżej napisałeś, że do takich rzeczy nie trzeba
kończyć politechniki, co zrozumiałem, że obecny stan (nauczyciele po
rocznej weekendowej podyplomówce) jest w/g ciebie zadowalający...

156. Data: 2009-05-17 12:14:00

Od: Marcin Gryszkalis <m...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek_P wrote:

> 1. Bo nie bylo pieniedzy.
> 2. Bo nie ma pieniedzy.
> 3. Bo nie bedzie pieniedzy.

Ale faktycznie pieniądze to jest najprostsza sprawa - wymaga jedynie
przegłosowania decyzji w gronie 600 osób. Co z 600 tys. nauczycieli,
dyrektorów i związkowców?

157. Data: 2009-05-17 12:18:36

Od: januszek <j...@p...irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Klara Bemol napisał(a):

> Pytasz, dlaczego ta uczennica tak dużo czasu poświęca nauce? Bo tak
> pisze jej ojciec. A to, co robi rzeczywiście w tyle godzin, to tylko ona
> wie.

To ojciec uczennicy pyta jak to jest, że nauczyciel ma pensum 18
godzinne a uczeń czterdziesto-paro.

j.

--
www.e-glosowanie.org - 4 czerwca weź udział w
pierwszym w Polsce głosowaniu przez Internet!

158. Data: 2009-05-17 12:19:31

Od: januszek <j...@p...irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Klara Bemol napisał(a):

[...]

> To Twoje zdanie i założenie zbyt aroganckie ("nikomu").

Więc niech *zainteresowani* sami za koszta związane z tym przedmiotem
płacą.

j.

159. Data: 2009-05-17 12:29:34

Od: januszek <j...@p...irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek_P napisał(a):

> [...]
> koncertach zespol wystepuje od godziny do gora dwoch godzin,
> podczas gdy imprezowicze moga sluchac kolejnych zespolow

A rano zrobmy im klasowke i sprawdzmy co zapamietali ;) Do tej pory
wydawalo mi sie, ze zadaniem nauczyciela jest nauczyc ucznia a nie
wykladac aktywnie material. Przy takim podejsciu mozna odtwarzac wyklad
z plyty i nie marnowac czasu nauczyciela przeciez... Na pewno będzie
taniej.

> [...]
> powiedziec nie mozna. Wiec jezeli juz odwolujemy sie do tamtych
> przykladow, to robmy to konsekwentnie i do konca.

Nie pisalem nic o Australii. Znowu głupi argument, ze winny jest System
a nauczyciele, którzy go współtworzą sa jego ofiarami...

j.

160. Data: 2009-05-17 12:30:02

Od: Klara Bemol <h...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

januszek pisze:
> Klara Bemol napisał(a):
>
> [...]
>
> Więc niech *zainteresowani* sami za koszta związane z tym przedmiotem
> płacą.
>
> j.

oczywiście, zwolnionych z wuefu w klasach, które uczę, jest więcej niż
niechodzących na religię
Czy nauczycielom wuefu też powinni płacić tylko ci, który chodzą na te
lekcje?

kurs ARR
Matura 2010 - jak to jest z przedmiotami dodatkowymi?
Glupi, glupszy, najglupszy czyli Dzien Kobiet w Liceum w Łukowie
prawda - istotączłowieczeństwa
nauka i prawda