Ilosc bolu(168 slow)

1. Data: 2005-10-03 18:46:22

Temat: Ilosc bolu(168 slow)
Od: Karol Y <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam, pisze prace o bolu. Nie wypisujac tutaj szczegolow mam pytanie co
do "ilosci bolu". Chodzi mi o to kiedy ludzie podczas wypadku odczuwaja
go najmniej. Rozumiem, ze bol przestaje sie czuc gdy dojdzie do
uszkodzenia nerowo/obumarcia mozgu. I teraz, czy np. postrzelenie
czlowieka w glowe(pocisk przechodzi przez mozg) powoduje natychmiastowa
smierc, czy to tez zalezy od miejsca postrzelenia zakladajac, ze nadal
mozg zostaje uszkodzony? Drugi przypadek to, czy duza sila uderzenia i
nastepujacy po tym wstrzas w odpowiednio duzej sile takze
zabije/spowoduje smierc mozgo. Przykladowo pojazd o duzej masie jak
ciezarowka, czy pociag jadacy w miare szybko(60km/h) moga spowodowac
natychmiastowa smierc w momencie przekazania sily uderzenia na glowe(lub
upadek z 4 pietra) i ewentualnie jak dlugo moze to trwac?

Pytanie moze jakies dziwne, ale jestem po prostu ciekaw, a ze sie takimi
rzeczami na codzien nie zajmuje...to jak pytania z serii, dlaczego po
ukaszeniu komara swedzi, ale to juz wiem :P Nie zamierzam przeprowadzac
tutaj zadnych wyliczen, pytanie jest czysto teoretyczne i sklaniam sie
raczej ogolikowym przypuszczeniom.

--
Pozdrawiam.