Prety Rush`a

1. Data: 2005-10-03 18:03:07

Temat: Prety Rush`a
Od: "Goblin [Łódź]" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !
Moja mama miała otwarte złamanie w opisie znalazłem, że kości zostały
zespolone przy pomocy prętów Rush`a. Gdzie można znaleźć jakiś szerszy opis
tej metody ?

Pozdro

2. Data: 2005-10-03 21:17:05

Temat: Re: Prety Rush`a
Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tylko po co Ci taka szczegółowa wiedza?

Można znaleźć w internecie, po angielsku (Rush pin) i w podręcznikach
specjalistycznych. Pręt Rush'a jest rodzajem zespolenia śródszpikowego.
Obrazowo mówiąc, fragmenty kostne nadziewa się na ten pręt, jak dwie
połówki kiełbasy na rożen. Pręt przebiega w jamie szpikowej (stąd nazwa)
w osi długiej kości. W ten sposób oba fragmenty kości są unieruchomione
względem siebie i zbliżone tak, że mogą się zrosnąć. Po wytworzeniu
zrostu pręt usuwa się. Uprzedzając pytanie: Spowodowane wprowadzeniem
pręta uszkodzenie szpiku nie ma żadnego znaczenia klinicznego (szpiku
mamy w dużym nadmiarze w innych kościach). Szpik po usunięciu pręta
odbudowuje się.

Pozdrawiam
Piotr

3. Data: 2005-10-03 21:41:16

Od: "ape" <a...@n...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr" <e...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
śródszpikowego.
> Obrazowo mówiąc, fragmenty kostne nadziewa się na ten pręt, jak dwie

uzupelniajac obrazowa wypowiedz kolegi...
srednice preta tak sie dobiera, aby wypelniala diokladnire cala jame
szpikowa

--
pozdro
ape

4. Data: 2005-10-04 06:37:40

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr <e...@t...pl> writes:

> [...]
> kości są unieruchomione względem siebie i zbliżone tak, że mogą się
> zrosnąć. Po wytworzeniu zrostu pręt usuwa się.

Którędy się usuwa?

MJ

5. Data: 2005-10-04 16:17:14

Od: "Goblin [Łódź]" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Którędy się usuwa?

To też mnie nurtuje ?

6. Data: 2005-10-04 21:38:08

Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Usuwa się tą samą drogą, którą zostały wprowadzone. Jest to kolejny
zabieg (znacznie prostszy niż "montaż").

Pozdrawiam
Piotr

7. Data: 2005-10-05 06:35:19

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr <e...@t...pl> writes:

> Usuwa się tą samą drogą, którą zostały wprowadzone. Jest to kolejny
> zabieg (znacznie prostszy niż "montaż").

A jaką drogą zostały wprowadzone? Nie umiem sobie tego wyobrazić...

MJ

8. Data: 2005-10-05 15:37:42

Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wyobraźnię trzeba by było wspomóc elementarną wiedzą z anatomii.
Poszukaj w sieci obrazków szkieletu.

Pręt po prostu wbija się na jednym końcu kości, przeprowadza w jamie
szpikowej przez całą kość, "nawlekając" po drodze jej fragmenty (po
złamaniu).

Pozdrawiam
Piotr

dobry gineklog - Kielce