Imbir - jak wydobyc aromat?

1. Data: 2002-01-14 11:30:51

Temat: Imbir - jak wydobyc aromat?
Od: "Sooleak" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich!

Od dawno "pocichu" czytam sobie Grupe. Dzis mam pytanie.
Oto cytat z przepisu: "Imbir można kupic w postaci soczystych klaczy"...
No wlasnie..gdy szukam imbiru w supermarkecie, a nawet sklepie z przyprawami
to wystepuje on w postaci SUCHYCH klaczy bez zapachu.
Czy mozna z nimi uczynic cos, co wydobedzie z nich aromat? Zaznaczam, ze
imbir jest mi potrzebny w celach niekulinarnych - do pachnacego "stroika" w
szkle.

Pozdrawiam,
Marcin

1. Data: 2002-01-14 13:04:05

Temat: Re: Imbir - jak wydobyc aromat?
Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]
> Czy mozna z nimi uczynic cos, co wydobedzie z nich aromat? Zaznaczam, ze
> imbir jest mi potrzebny w celach niekulinarnych - do pachnacego
"stroika" w
> szkle.
A czy nie prościej kupić ekstrakt albo olejek imbirowy?
Pozdrawiam, Jerzy

1. Data: 2002-01-14 22:00:12

Temat: Odp: Imbir - jak wydobyc aromat?
Od: "stsal" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

To są soczyste kłącza. Aromat wydobywa sie po starciu. Tak jak chrzan -
trzeba go zetrzec, żeby poczuć aromat (podobnie z cebulą - cała nie wyciska
łez). A do kompozycji możesz użyć kłącza i pokropić całość olejkiem, tak jak
radzi Jerzy :)

Anka - stosująca namiętnie imbir :)

co z wątrobki
Nasza Grupa
pieczone ziemniaczki są super
Uwazajcie, co kupujecie - test majonezow & ...
Trawa cytrynowa