Immunomodulatory i sklerodermia - pytanie

1. Data: 2003-01-28 19:22:51

Temat: Immunomodulatory i sklerodermia - pytanie
Od: "Misia" <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szanowni Panstwo,
szukam jakichs informacji na temat wplywu preparatow typu BioMarine570
(wyciag z watroby tasmanskiego rekina) czy tych, ktore zawiaraja vilcacore
na chorych na schorzenia typu sklerodermia (w roznych postaciach). Chodzi o
to, by jakos podbudowac orgnizm dosc silnie nadwyrezony antybiotykoterpia
nie zwiazana z choroba ukladowa. By podniesc odpornosc na rozne infekcje.
Nie tyle jednak nawet chodzi o skutecznosc tego typu preparatow (chociaz i
tu wskazowki by sie przydaly od immunologow), lecz o to, czy moga zaszkodzic
stymulujac uklad immmunologiczny do niepoprawnej "odpowiedzi".
Zaden z lekarzy, z ktorymi sie kontaktowalam, nie umial i na to pytanie
odpowiedziec wlasciwie.
Bede wdzieczna za jakiekolwiek wskazowki
Z powazaniem
Monika Wysocka

2. Data: 2003-01-28 23:38:13

Temat: Re: Immunomodulatory i sklerodermia - pytanie
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 28 Jan 2003, Misia wrote:

> tu wskazowki by sie przydaly od immunologow), lecz o to, czy moga zaszkodzic
> stymulujac uklad immmunologiczny do niepoprawnej "odpowiedzi".

problem w tym, ze jesli chodzi o vilcacore to z nielicznym doniesien
w Medline mozna bylo wyciagnac wnioski, ze byc moze moze. Dokladna
immunologia twardziny nie jest znana. Wiadomo, ze uncaria tomentosa
jakies dzialanie immunomodulujace ma - tylko czy ktos wie jakie?
Nie, poniewaz jak sie nie zna dokladnie mechanizmow powstawania
autoagresji w twardzinie to jak to zbadac - tylko w doswiadczeniach
na liniach komorkowych - a tego zdaje sie raczej nikt nie robil

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

Czy jest teraz lekarz na grupie? mam pytanko z bakteriologii
vilcacora
zapalenie osierdzia i ...
radiooterapia
Bóle krzyża a ciąża